bezárás

3D STUDIUM

bevezetés a hármdimenziós grafika világába

Bevezetés a digitális 3D képalkotás eljárásaiba a 3DSMax program segítségével

A tanfolyamok elméleti és gyakorlati útmutatásai alapján a résztvevő képes lesz önállóan dolgozni a 3DSMax programmal, otthonosan fog mozogni az általában vett 3D képalkotás világában, nem hozzák majd zavarba gyakran hallott, ámde idegen csengésű szakkifejezések sem. A kurzusok során megkülönböztetett figyelmet fordítunk a 3D megjelenítés képzőművészeti, iparművészeti, építészeti alkalmazhatóságára, de az itt megszerzett tudás bátran próbára tehető a film, a videó, a reklámgrafika, valamint a játékfejlesztés, és az internet világában is. A hallgató átfogó képet kap a kezelőfelület használatáról, modellezésről, anyagszerkesztésről, kamera és fényforráskezelésről, animációs technikákról, és a nélkülönözhetetlen alapismeretek mellett, azonnal felhasználható gyakorlati ismeretanyaggal fog rendelkezni.

Ebben tanulmányi félévben már csak egy 30 órás alapozó kurzus indul, illetve kellő számú jelenkező esetén nyári intenzív alapozó tanfolyam is (MAXexpress).

MAXmin kurzus

A 3DSMAX felhasználási területeinek áttekintése 1 óra
A kezelőfelület ismertetése 5 óra
? 3ds max kezelőfelület
? objektumkezelés,
? transzformációk,
? alakzatok, módosítók
? módosító verem

Modellezés 6 óra
? modellezési áttekintés
? alacsony polygonszámú-modellezési eljárások
? magas polygonszámú-modellezési eljárások

Anyaghasználat 6 óra
? textúrázási áttekintés
? az anyagszerkesztő
? anyagtulajdonságok
? anyagtípusok és összetett anyagozás, anyagazonosítók (Material ID), Multi/Sub-Object
? textúrák létrehozása analóg és digitális úton
? UV-koordináták, UVW leképezés (mapping)
? textúra készítés a modell térhálója alapján
? professzionális utómunka-trükkök álló és mozgóképeken

Animáció 3 óra
? animációs technikák, animációspecifikus kezelőfelületek
? hierarchia készítés
? segédobjektumok
? kinematikai rendszerek beállítása, inverz kinematika
? animációs segédeszközök: paraméter-összefüggések, saját paraméterek, manipulátorok

Világítás 3 óra
? a megvilágítás alapvető fogalmai
? fényforrások

Képszámítás (rendering) 6 óra
? kamerák, Depth-of-Field, Motion Blur, Render Elements
? sugárkövetéses eljárás
? globális illumináció

összesen 30 órában

A 3dsMax programmal történő hatékony munka megköveteli néhány más program alapszintű használatát is, ezek ismertetése -a szükséges mértékben- folyamatosan történik.
A következő kurzus 2006. április 15-én indul.
Heti 2x3 óra kedden és pénteken 16.00-tól.
A teljes kurzus díja vállalatok és magánszemélyek részére 90000- Ft.
További információ és jelentkezés a studium3d@mke.hu e-mail címen.