bezárás

SURPLUS

PREZENTÁCIÓ MA (PÉNTEKEN) AZ MKE BARCSAY TERMÉBEN!
MINDENKIT SZERETETTEL VÁRUNK!

SURPLUS
az interdiszciplináris művészeti és design stratégiák felülvizsgálata

Február 22., péntek
17-20h

Helyszín:
Magyar Képzőművészeti Egyetem (Barcsay terem)
/Andrássy út 69-71., VI ker., Budapest/

 

A program az IMPEX - Kortárs Művészeti Szolgáltató és az utrechti CASCO
művészeti, design és elméleti iroda együttműködésében valósul meg.

A program célja, hogy vitát kezdeményezzen az interdiszciplináris
kulturális stratégiákról, különösen a művészet és a design közös
fogalmairól. A rendezvény a magyar kulturális élet egyik legnagyobb
hiányosságára szeretné felhívni a figyelmet: az interdiszciplinaritás
hiányára, amely Hollandiában viszont a kortárs kulturális gyakorlat
alapját képezi. A holland és a magyar kulturális élet egyedi eseteit
vizsgálva a SURPLUS arra törekszik, hogy megkérdőjelezze a kulturális
termelésben megtestesülő értékrendszereket.

A program zártkörű műhelymunka részében a holland előadók mellett
meghívott magyar résztvevőkkel az előadásokban felvetett témák
elemzésére kerül sor.
A program a LOW holland-flamand Kultfeszt keretében, különböző
helyszíneken zajlik.

www.impex-info.org
www.cascoprojects.org
http://www.lowfesztival.hu/index.php?id=28&program_id=30

 

Előadások:
Annette Krauss (művész) - Titkos tanterv
Emily Pethick (Casco, igazgató) - Elrendezni a dolgokat, Valami brazil

Emily Pethick az utrechti Casco, Office for Art, Design and Theory
vezetője. Korábban a londoni Cubitt kurátora volt (2003-2004), ahol Kit
Hammondsszal megalapította a évente megrendezett Publish and be Damned
magánkiadvány-vásárt és archívumot. A Casco nemzetközi művészekkel és
designerekkel olyan interdiszciplináris projekteken dolgozik, amelyek a
művészet, a design és az elmélet területein, illetve egyéb rokon
területeken ívelnek át.

Annette Krauss az Art Academy Malmoen szerzett képzőművészeti diplomát
2002-ben. A "Titkos tanterv" projekt a középiskolai tanulási folyamat
részét képező, el nem ismert vagy nem szándékolt tudásanyag, értékek és
hiedelmek világát kísérli meg feltérképezni.