Intermédia felvételi előkészítő tanfolyam 2010-es első kurzusa
A Magyar Képzőművészeti Egyetem Intermédia Tanszéke felvételt hirdet
Intermédia felvételi előkészítő tanfolyamának első 8 hetes kurzusára
a 2009/2010-es tanévben.
A képzés: 2009. február 27 - április 17. között szombatonként 11.00-17.50 óráig tart. A képzés keretében oktatott tárgyak: video- és számítógépes gyakorlatok, szakmai konzultációk, kortárs médiaművészet és filmtörténet, rajz-ábrázolás.
A képzés helye: a Magyar Képzőművészeti Egyetem 1063 Budapest, Kmety Gy. u. 27. sz. alatti Intermédia Tanszék épülete, a tanszék technikai infrastruktúrájának igénybevételével.
Jelentkezés:A pontosan kitöltött jelentkezési adatlap és a hiánytalanul csatolt mellékletek
-1db igazolványkép a jelentkezési adatlapra ragasztva, rövid önéletrajz, a csekk befizetését
igazoló szelvény a jelentkezési adatlapra ragasztva, 1 db saját névre megcímzett
és felbélyegzett válaszboríték- Magyar Képzőművészeti Egyetemre történő visszaküldésével.
Cím:Magyar Képzőművészeti Egyetem "Előkészítő tanfolyam", 1063 Budapest, Kmety Gy. u. 27.
Részletes programleírás és jelentkezési adatlap igénylés a klarir@intermedia.c3.hu e-mail címen (értesítési cím feltüntetésével) vagy személyesen, a tanszéken vagy a Tanulmányi Osztályon.
Jelentkezési lap visszaküldésének határideje: 2009. február 19.
Intermédia felvételi előKészítő tanfolyam
2009/2010-es tanév, első 8 hetes kurzus
részletes programleírás
A képzés:2009. február 27. - április 17. között 8 alkalommal, szombatonként 11.00?17.50 óráig tart. A képzés keretében oktatott tárgyak: fotó- és számítógépes gyakorlatok, szakmai konzultációk, kortárs médiaművészet és filmtörténet, rajz-ábrázolás.
A képzés részeként a jelentkezők műhelymunka keretében konzultációkkal és stúdió használatával készíthetik el munkáikat a kurzus során beadott pályázataik alapján.
A tanfolyam2009/2010. tanév első 8 hetes kurzusának időpontjai:
alkalom | 8/1. | 8/2. | 8/3. | 8/4. | 8/5. | 8/6. | 8/7. | 8/8. |
dátum | II. 27. | III. 6. | III. 13. | III. 20. | III. 27. | IV. 3. | IV. 10. | IV. 17. |
A foglalkozások órabeosztása,
alkalmanként 4 foglalkozás (2x45 perc x4) 10-30 perces szünetekkel:
órabeosztás | foglalkozások megnevezése | |
---|---|---|
1. | 11:00 - 12:30 | rajz-ábrázolás |
2. | 13:00 - 14:30 | fotó-, és számítógépes gyakorlatok |
3. | 14:40 - 16:10 | szakmai konzultáció otthoni munkák elemzésével, szakirányú feladatokkal |
4. | 16:20 - 17:50 | kortárs médiaművészet és filmtörténet |
4x (2x45 perc) |
A 8 hetes kurzus díja: (2x) 4x8 = 64 óra x 1000 Ft = 64.000 Ft
A képzés helye: a Magyar Képzőművészeti Egyetem 1063 Budapest, Kmety Gy. u. 27. sz. alatti Intermédia Tanszék épülete, a tanszék technikai infrastruktúrájának igénybevételével.
Kollégiumi szállás: A tanfolyamon való részvételhez kollégiumi szállás nem szükséges mivel a képzés szombatonként 11:00-17:50 óráig tart.
Jelentkezés:A pontosan kitöltött jelentkezési adatlap és a hiánytalanul csatolt mellékletek -1db igazolványkép a jelentkezési adatlapra ragasztva, rövid önéletrajz, a csekk befizetését igazoló szelvény a jelentkezési adatlapra ragasztva - Magyar Képzőművészeti Egyetemre történő visszaküldésével.
Cím: Magyar Képzőművészeti Egyetem, "Előkészítő tanfolyam",
1063 Budapest, Kmety Gy. u. 27.
Jelentkezés ill. részletes programleírás és jelentkezési adatlap igénylés a e-mail címen vagy személyesen, a tanszéken vagy a Tanulmányi Osztályon.
Jelentkezési lap visszaküldésének határideje: 2009. február 19.
Tálosi Gábor
programvezető
Intermédia felvételi előkészítő tanfolyam
2009/2010. tanév, első 8 hetes kurzus
a képzés keretében oktatott tárgyak leírása
fotó-, és számítógépes gyakorlatok
- Képfajták: -fotó, -film, -videókép, -computer kép
- Fényképezőgép, számítógép működése
- Képkomponálás (fotó) -képek, jelenetek elemzése, -képgyűjtés
- Irányított téma képi megfogalmazása, kiértékelése -képsorozat, storyboard készítése
- Saját munkák elemzése, továbbfejlesztése,
- Webtervezési alapismeretek,
- Készült képek/jelenetek összefűzése (montázsok fajtái),
- Szakirodalom ajánlása
A jelentkezők hozzanak magukkal:
- képeket (talált, saját),
- papírt, tollat, ceruzát, ollót, vonalzót,
- amennyiben rendelkeznek a következő eszközökkel: digitális fényképezőgépet, videókamerát
szakmai konzultáció otthoni munkák elemzésével, szakirányú feladatokkal
- az elméleti felkészültség esetleges hiányosságainak feltérképezése és útmutatás a hiány
betöltésére, a jelentkezők figyelmének fókuszálása különféle ajánlott irodalmak olvasására, webhelyek, események és helyszínek látogatására, - konzultáció a résztvevők saját, hozott munkái alapján, a konzultáció során felmerülő kérdések
megvitatása, a munkák továbbfejlesztését elősegítő feladatok kiadása, - tematikus feladatok megoldása a korábbi felvételi feladatsorok alapján,
- segítség a felvételihez szükséges mappa összeállításában,
- az elkészült munkák bemutatása a kurzusban résztvevők csoportja előtt, kérdések felvetése és
megválaszolása, avagy hogyan viselkedjünk felvételi/vizsga-helyzetben? "kiállok és megvédem a munkám", "hangosan is tudok beszélni", "nem jövök zavarba", "nincs akkora arcom, amekkorának tűnik" - címszavakkal
A előkészítő célja, hogy a jelentkező a felvételi vizsgára már megfelelő beszéd- és munkarutinnal érkezzen, a felvételin a számára rendelkezésre álló időt a vizsgadrukk helyett a kreatív munka tötse ki.
rajz-ábrázolás
- Technikák, anyagok (ceruza, szén, tus, festék, stb.) és kifejezésmódok különbőzőségei. A gátlások feloldása az anyagokkal szemben (elméletben és gyakorlatban)
- A manuális és gépek által készített kép közötti különbségek
- A sajátkezű ábrázolás, a valóság és a művészettörténeti példák összehasonlítása
- Az idő és a kifejezés alapossága közötti összefüggés (vagyis mit veszünk észre ha sok időnk van és mit ha kevés)
- Egyéni és csoportos képalkotás
- Tudj tervezni papíron is! (Egy még megvalósulatlan munka elmagyarázása szó nélkül, csak vizuális jelekkel)
kortárs médiaművészet és filmtörténet
(történet, elemzés, közös múzeum/"műterem" látogatásokkal)
A művészet és a tudomány a kultúra motorjai: a kreativitás forrásai, új törekvések színterei. A reneszánsz előtt még egységet alkottak. A nyugati kultúrában a reneszánsz a specializálódás elindítója volt, ettől kezdve a két út külön vált. Mindkettő külön nyelvet alakított ki magának, és egyre kevésbé értették egymást. A dialógusra az évszázadok folyamán folyamatosan igény volt, de XX. század második felében vált a közeledés intenzív tendenciává. Egymást megtermékenyítő folyamatok kezdődtek a művészet, a tudomány és a technológia között.
A tudomány és technika területei közül első sorban a biológia, a fizika, a kémia, a matematika, a kinetika, a telekommunikáció, a digitális információs rendszerek voltak kimutatható hatással a művészetre.
Az előkészítő folyamán a jelentkezők ezzel a folyamattal, és ennek példáival fognak megismerkedni, különös tekintettel a XX. és XXI. századi művészetre.
Az előadások mellett a résztvevők filmeket, hálózati műveket ismerhetnek meg, kiállításokat, illetve művészeket látogathatnak az oktató vezetésével.
Az elméleti tematika szorosan kapcsolódik a gyakorlati oktatáshoz, illetve a lehetőségek szerint figyelembe veszi a jelentkezők egyéni igényeit.
2010. február 18.