Kácser László
A Szolnoki Művészeti Egyesület meghívja Önt és barátait
KÁCSER LÁSZLÓ
képzőművész
C_O
című kiállításának megnyitójára 2010. november 20-án 17 órára
a Szolnoki Művésztelep KERT Galériájába (Szolnok, Gutenberg tér 12/12.)
A kiállítást megnyitja Verebes György festőművész
Megtekinthető 2010. december 13-ig, hétfő kivételével minden nap 10-16 óra között
(ettől eltérő időpontban előzetes egyeztetés szerint)
Szeretettel várjuk a megnyitót követő vacsorára és örömzenélésre is!
Információ:
Szolnoki Művészeti Egyesület
5000 Szolnok, Gutenberg tér 12/12.
Tel/fax: 36 56/230-605; 36 20/365 01 46
e-mail:
www.szolnokimuvesztelep.com
The Art Colony of Szolnok kindly invites You and Your friends to the exhibition opening of
LÁSZLÓ KÁCSER, artist.
Date and time: 20. November 2010., 5 pm.
The exhibition will be opened by György Verebes, painter.
Closing date of the exhibition: 13. December 2010.
(Tuesday to Sunday between 10 am and 5 pm, or by arrangement)
We also kindly invite You to the supper and music event following the opening ceremony.
Information:
Szolnoki Művészeti Egyesület (Art Colony of Szolnok)
5000 Szolnok, Gutenberg tér 12/12.
Tel/fax: 36 56/230-605; 36 20/365 01 46
e-mail:
www.szolnokimuvesztelep.com
KÁCSER LÁSZLÓ
1964. BUDAPESTEN SZÜLETETT 1978-82. KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA 1985-89. MAGYAR KÉPZŐMŰVÉSZETI FŐISKOLA, DIPLOMA 1989-92. MAGYAR KÉPZŐMŰVÉSZETI FŐISKOLA, POSZTGRADUÁLIS KÉPZÉS 1992-95. “DERKOVITS GYULA”-ÖSZTÖNDÍJ 1994-TÔL PROGRAMVEZETÔ TANÁR, REGIONÁLIS TEHETSÉGKUTATÓ PROGRAM, MAGYAR KÉPZŐMŰVÉSZETI FŐISKOLA 2002-TÔL PROGRAMVEZETŐ, EGYETEMI ADJUNKTUS, MAGYAR KÉPZŐMŰVÉSZETI EGYETEM
Egyesületi tagságok
1989-99. Tagja a Fiatal Képzőművészek StúdiójánaK 1989-tôl tagja a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületének 1991-tôl tagja a Francia Adagp-nek 1996-tól tagja a Magyar Grafikusművészek Szövetségének 2002-tôl tagja a MAMÜ-nek 2003-tól tagja a Block Art Kulturális Egyesületnek
Díjak
1988. “Baudelaire”-kiállítás, Barcsay-terem, Franciaország Nagykövetségének díja 1990. “Víz és Élet”-kiállítás, Gödöllô 1991. “Glatz Oszkár”-díj 1991. “Barcsay Jenô”-díj 1992-95. “Derkovits Gyula”-ösztöndíj 1998. “Magyar Képzômûvészeti Fôiskoláért”-díj 1999. Nemzeti Kulturális Alap ösztöndíja 2001. Nemzeti Kulturális Alap ösztöndíja 2001. “Arcok és Sorsok”-kiállítás, Hatvany Lajos Múzeum díja, Hatvan 2003. „Burton-Apta”-díj, 50. Vásárhelyi Őszi Tárlat, Hódmezővásárhely 2003. „In memoriam Egon Schiele-A TEST”, Magyar Művelődési Intézet-díja 2003. Nemzeti Kulturális Alap-ösztöndíja 2004. Nemzeti Kulturális Alap-kiállítás támogatás 2004. Nemzeti Kulturális Alap-ösztöndíja 2005. MAOE alkotói támogatás 2005. Nemzeti Kulturális Alap-ösztöndíja 2009. Nemzeti Kulturális Alap-alkotói ösztöndíja
Új camera obscura alapú, vegyes technikájú objekt
ill festmény kép-sorozat
Korábbi munkáiban padló-linóleum lemezeket vegyes technikával (égetés, marás, vágás, ragasztás, stb…) megdolgozva, fejlesztve, olyan nyomtatásra alkalmas alapokat hozott létre, melyeket felfestékezve, kitörölve, többszöri mélynyomással, az összetartozó lemezekkel egymásra nyomtatva, nagy méretű, többrétegű grafikákat készített.
A nyomólemezekről készült lapokat továbbfejlesztve (olaj, acril, pasztell, szén, stb…), vegyes technikájú egyedi képekké alakította. A nyomólemezek továbbépítve, térbe helyezett, nagy méretű, vegyes technikájú képekké váltak, illetve installációk alapjait képezték.
A vegyes technikájú grafikák és a korábban festett vegyes technikájú képek technikai és tartalmi összefüggéseit határozottabban képsorozatokban kifejező munkákat készített folytatva a vegyes technikai törekvései anyag- és eszközhasználatának alkalmazását /linoleum, plexi, üveg, cinklemez, ragasztó, festék, fotó, stb../.
Újabb munkáiban a ’régi-új’ camera obscurát, mint a látványt a képalkotás előtt célzottan átíró optikai eszközt használja a megkeresett környezetben, mint ’díszletben’ beállított jelenetek rögzítésére. Az összefüggő egyedi képek, történetek hosszú pillanataiból képsorozatokká ’válnak’. Az eszköz egyedi építésének, belső kialakításának és anyagainak segítségével a látvány ’analóg’ módon töltődik fel egy sajátos „atmoszférával”, mely objektben, fény-installációban ill. festékkel vászonra ’írva’ válik képpé. A munkafolyamat fontos alapja az ’eszközzel’ és használatával ill. a készülő képek anyagaival és technikájával történő folyamatos kísérletezés, a képi-érzelmi atmoszféra legérzékenyebb kifejezése érdekében.
2010. november 12.