Indul az intermédia felvételi előkészítő tanfolyam 2011-es kurzusa
Intermédia felvételi előkészítő tanfolyam 2010/2011. tanév
A képzés: 2011. május 7 – június 25. között szombatonként 11.00–17.50 óráig tart. A képzés keretében oktatott tárgyak: video- és számítógépes gyakorlatok, szakmai konzultációk, kortárs médiaművészet és filmtörténet, rajz-ábrázolás.
A képzés helye: a Magyar Képzőművészeti Egyetem 1063 Budapest, Kmety Gy. u. 27. sz. alatti Intermédia Tanszék épülete, a tanszék technikai infrastruktúrájának igénybevételével.
Jelentkezés: A pontosan kitöltött jelentkezési adatlap és a hiánytalanul csatolt mellékletek –1db igazolványkép a jelentkezési adatlapra ragasztva, rövid önéletrajz, a csekk befizetését igazoló szelvény a jelentkezési adatlapra ragasztva, 1 db saját névre megcímzett és felbélyegzett válaszboríték – Magyar Képzőművészeti Egyetemre történő visszaküldésével.
Cím: Magyar Képzőművészeti Egyetem „Előkészítő tanfolyam”, 1063 Budapest, Kmety Gy. u. 27.
Részletes programleírás és jelentkezési adatlap igénylés a klarir@intermedia.c3.hu e-mail címen (értesítési cím feltüntetésével) vagy személyesen, a tanszéken vagy a Tanulmányi Osztályon.
Jelentkezési lap visszaküldésének határideje: 2011. május 6.
Intermédia felvételi előkészítő tanfolyam
2010/2011-es tanév, 8 hetes kurzus
részletes programleírás
A képzés: 2011. május 7. – június 25. között 8 alkalommal, szombatonként 11.00–17.50 óráig tart. A képzés keretében oktatott tárgyak: fotó- és számítógépes gyakorlatok, szakmai konzultációk, kortárs médiaművészet és filmtörténet, rajz-ábrázolás.
A képzés részeként a jelentkezők műhelymunka keretében konzultációkkal és stúdió használatával készíthetik el munkáikat a kurzus során beadott pályázataik alapján.
A tanfolyam 2010/2011. tanév 8 hetes kurzusának időpontjai:
alkalom | 8/1. | 8/2. | 8/3. | 8/4. | 8/5. | 8/6. | 8/7. | 8/8. |
dátum | V. 7. | V. 14. | V. 21. | V. 28. | VI. 4. | VI. 11. | VI. 18. | VI. 25. |
A foglalkozások órabeosztása,
órabeosztás | foglalkozások megnevezése | |
---|---|---|
1. | 11:00 - 12:30 | rajz-ábrázolás |
2. | 13:00 - 14:30 | fotó-, és számítógépes gyakorlatok |
3. | 14:40 - 16:10 | szakmai konzultáció otthoni munkák elemzésével, szakirányú feladatokkal |
4. | 16:20 - 17:50 | kortárs médiaművészet és filmtörténet |
alkalmanként 4 foglalkozás (2x45 perc x4) 10-30 perces szünetekkel:
A 8 hetes kurzus díja: (2x) 4x8 = 64 óra x 1000 Ft = 64.000 Ft
A képzés helye: a Magyar Képzőművészeti Egyetem 1063 Budapest, Kmety Gy. u. 27. sz. alatti Intermédia Tanszék épülete, a tanszék technikai infrastruktúrájának igénybevételével.
Kollégiumi szállás: A tanfolyamon való részvételhez kollégiumi szállás nem szükséges mivel a képzés szombatonként 11:00-17:50 óráig tart.
Jelentkezés: A pontosan kitöltött jelentkezési adatlap és a hiánytalanul csatolt mellékletek –1db igazolványkép a jelentkezési adatlapra ragasztva, rövid önéletrajz, a csekk befizetését igazoló szelvény a jelentkezési adatlapra ragasztva – Magyar Képzőművészeti Egyetemre történő visszaküldésével.
Cím: Magyar Képzőművészeti Egyetem, „Előkészítő tanfolyam”,
1063 Budapest, Kmety Gy. u. 27.
Jelentkezés ill. részletes programleírás és jelentkezési adatlap igénylés a
e-mail címen vagy személyesen, a tanszéken vagy a Tanulmányi Osztályon.
Jelentkezési lap visszaküldésének határideje: 2011. május 6.
Tálosi Gábor
programvezető
2011. április 27.
Intermédia felvételi előkészítő tanfolyam
2010/2011. tanév, 8 hetes kurzus
a képzés keretében oktatott tárgyak leírása
fotó-, és számítógépes gyakorlatok
- Képfajták: -fotó, -film, -videókép, -computer kép
- Fényképezőgép, számítógép működése
- Képkomponálás (fotó) -képek, jelenetek elemzése, -képgyűjtés
- Irányított téma képi megfogalmazása, kiértékelése -képsorozat, storyboard készítése
- Saját munkák elemzése, továbbfejlesztése,
- Webtervezési alapismeretek,
- Készült képek/jelenetek összefűzése (montázsok fajtái),
- Szakirodalom ajánlása
A jelentkezők hozzanak magukkal:
- képeket (talált, saját),
- papírt, tollat, ceruzát, ollót, vonalzót,
- amennyiben rendelkeznek a következő eszközökkel: digitális fényképezőgépet, videókamerát
szakmai konzultáció otthoni munkák elemzésével, szakirányú feladatokkal
- az elméleti felkészültség esetleges hiányosságainak feltérképezése és útmutatás a hiány betöltésére, a jelentkezők figyelmének fókuszálása különféle ajánlott irodalmak olvasására, webhelyek, események és helyszínek látogatására,
- konzultáció a résztvevők saját, hozott munkái alapján, a konzultáció során felmerülő kérdések megvitatása, a munkák továbbfejlesztését elősegítő feladatok kiadása,
- tematikus feladatok megoldása a korábbi felvételi feladatsorok alapján,
- segítség a felvételihez szükséges mappa összeállításában,
- az elkészült munkák bemutatása a kurzusban résztvevők csoportja előtt, kérdések felvetése és megválaszolása, avagy hogyan viselkedjünk felvételi/vizsga-helyzetben? "kiállok és megvédem a munkám", "hangosan is tudok beszélni", "nem jövök zavarba", "nincs akkora arcom, amekkorának tűnik" - címszavakkal
A előkészítő célja, hogy a jelentkező a felvételi vizsgára már megfelelő beszéd- és munkarutinnal érkezzen, a felvételin a számára rendelkezésre álló időt a vizsgadrukk helyett a kreatív munka tötse ki.
rajz-ábrázolás
- Technikák, anyagok (ceruza, szén, tus, festék, stb.) és kifejezésmódok különbőzőségei. A gátlások feloldása az anyagokkal szemben (elméletben és gyakorlatban)
- A manuális és gépek által készített kép közötti különbségek
- A sajátkezű ábrázolás, a valóság és a művészettörténeti példák összehasonlítása
- Az idő és a kifejezés alapossága közötti összefüggés (vagyis mit veszünk észre ha sok időnk van és mit ha kevés)
- Egyéni és csoportos képalkotás
- Tudj tervezni papíron is! (Egy még megvalósulatlan munka elmagyarázása szó nélkül, csak vizuális jelekkel)
kortárs médiaművészet és filmtörténet
(történet, elemzés, közös múzeum/"műterem" látogatásokkal)
A művészet és a tudomány a kultúra motorjai: a kreativitás forrásai, új törekvések színterei. A reneszánsz előtt még egységet alkottak. A nyugati kultúrában a reneszánsz a specializálódás elindítója volt, ettől kezdve a két út külön vált. Mindkettő külön nyelvet alakított ki magának, és egyre kevésbé értették egymást. A dialógusra az évszázadok folyamán folyamatosan igény volt, de XX. század második felében vált a közeledés intenzív tendenciává. Egymást megtermékenyítő folyamatok kezdődtek a művészet, a tudomány és a technológia között.
A tudomány és technika területei közül első sorban a biológia, a fizika, a kémia, a matematika, a kinetika, a telekommunikáció, a digitális információs rendszerek voltak kimutatható hatással a művészetre.
Az előkészítő folyamán a jelentkezők ezzel a folyamattal, és ennek példáival fognak megismerkedni, különös tekintettel a XX. és XXI. századi művészetre.
Az előadások mellett a résztvevők filmeket, hálózati műveket ismerhetnek meg, kiállításokat, illetve művészeket látogathatnak az oktató vezetésével.
Az elméleti tematika szorosan kapcsolódik a gyakorlati oktatáshoz, illetve a lehetőségek szerint figyelembe veszi a jelentkezők egyéni igényeit.
2011. április 27.