bezárás

Daya Cahen – Egy nemzet születése

Daya Cahen – Egy nemzet születése

2012. 11. 20 – 12. 08.

Megnyitó: 2012.11.20. 19 óra

A kiállítást Claudia Küssel – kurátor kezdeményezte és a FOTODOK (fotodok.org/, a LABOR és a Lumen Fotóművészeti Alapítvány együttműködésének eredménye.

A kiállítás helyszíne: LABOR: labor.c3.hu
1053 Budapest, Képíró u. 6.

A kiállítás Daya Cahen a 9-es számú moszkvai kadét iskolában készített filmjét és fényképeit mutatja be. Ez a  kadét iskola, egyedülállóan a világon, 11 és 17 év közötti lányokat képez ki arra, hogy miként váljanak orosz patriótákká és ideális orosz nőkké. Lányokat látunk, ahogy frizurájukat készítik, főznek, vasalnak, marsíroznak, és ahogy megtanulnak fegyvert használni.

Mialatt a lányok a Nagy Ororszországot dicsőítő dalokat éneklik, nem lehet nem észrevenni  a katonai indoktrináció és az ártatlan fiatalság ellentmondásosságait. A film mellett Cahen egy olyan fotó-portré sorozatot is bemutat, amelyben a szereplők érzékeny lányos megjelenésének esztétikáját állítja szembe az azzal egyidőben érzékelhető  katonás jelenlétükkel.

Az Egy nemzet születése fontos dokumentum, amely rálátást nyújt arra (bemutatja – betekintést ad ahhoz) , hogy a putyini Oroszország miként terjeszti a heroizmus és a nacionalizmus ideológiáját . Érzékeny, de ugyanakkor átütő módón beszél Cahen egy ország jövőjéről, ahol (újra) fiatal nőket soroznak be, azért, hogy szolgálják a közösséget.

A művészről

Daya Cahen Amsterdamban él és dolgozik. Fotókat, videókat és installációkat készít. A Gerrit Rietveld Akadémián tanult Amszterdamban 2002 és 2006 között. Cahen munkái a propaganda, a katonai indoktrináció és a média manipulatív hatalma körül forognak. Politikai ikonok reprezentációit, hatalmi jelképeket vizsgál, a tömeg szerepét az egyénével szemben. Projektjeiben a politikait köti össze a személyessel és a mindennapival, az archívot a maival, a tény és fikció között határokat homályosítja el.

A kiállítást a Holland Királyság Nagykövetsége Támogatásával jött létre.
A Lumen Fotóművészeti Alapítvány kiállításait támogatja az NKA- Nemzeti Kulturális Alap.


Daya Cahen - Birth of a Nation
20.11. – 08. 12. 2012

Vernissage: 20. 11. 2012 at 7pm

An exhibition initiated by Claudia Kussel - curator,  and coproduced with FOTODOK  (www.fotodok.org), LABOR and the Lumen Photography Foundation.

The exhibition is hosted by LABOR: labor.c3.hu
1053 Budapest, Képíró u. 6.

This exhibition presents film and photography shot by Daya Cahen at Cadet School No. 9 in Moscow. The cadet training – the only one of its kind in the world – teaches girls aged 11-17 how to become the ideal Russian patriot and the ideal Russian woman. We see girls doing their hair, cooking, ironing, marching and learning to use weapons.

While the great Russian nation is glorified in song, the contradiction between militaristic indoctrination and childlike innocence is impossible to ignore. In addition to the film, Cahen presents a series of portraits of the girls which deals with the girlish sensitive aesthetic of their appearance and their confrontational military presence at the same time.

Birth of a Nation is an important document providing insight into Putin's contemporary Russia that propagates heroism and patriotism. In a subtle yet penetrating way, Cahen conveys the consequences for the future of a country, where young women are called upon (again) to serve the collective.

About the artist

Daya Cahen was born in Amsterdam. She makes photos, videos and installations. She studied photography at the Gerrit Rietveld Academy in Amsterdam (2002-2006) and in 2009 was selected – as one of the four most promising recent graduates – to present her work in the 'Rietveld Arsenale' at the Venice Biennale. Propaganda, indoctrination and the manipulative power of the media are important themes in Cahen's work. She examines the representation of political icons, symbols of power and the role of the mass in relation to the individual. She links the political, the everyday and the personal, combining archive material and contemporary images. By doing so, she deliberately blurs the border between fact and fiction. All her work has a clear link with a topical (political) reality, coupled with personal fascination.

This exhibition is organised with the generous support of the Embassy of the Kingdom of the Netherlands; kfHein, fonds; Stichting Democratie en Media; Gemeente Utrecht; Prins Bernhard Cultuurfonds en Fentener van Vlissingen Fonds.