bezárás

Figyelem

2013. április 5-én 18 órai kezdettel nyílik a Mazart Galériában.

Kiállító művészek: Balázs Nikolett, Dávid Zita, Fekete Szilvia, Ferenc Réka, Fischer Ron, Győri Blanka, Kala Bence, Kaliczka Gabriella, Kaliczka Patrícia, Kiss Gergely, Kovács Kitti, Kuli Adél, Rácz Noémi, Simon Debóra Eszter, Szatmár Viktor, Zagyvai Péter, Végh Júlia

Közreműködött: Don Tamás, Kabai Márton
Kurátor: Salamon Júlia

A kiállítás megtekinthető:
2013. április 6. – 21. | kedd, péntek 11.00-18.00
/egyeztetés alapján: +36 01 577 6321; /
Mazart Galéria, 1089. Budapest, Elnök utca 1.


Figyelem.

A kiállítás a Magyar Képzőművészeti Egyetem Gaál József festőosztályán hallgató növendékek munkáiból készült tematikus összeállítás.

A lakonikus rövidségű cím kettős felvetést takar. Egyfelől a felhívó tartalmú figyelmeztető táblákhoz hasonló prímér üzenetet fogalmaz meg. Célja az érdeklődés középpontjába helyezni egy olyan művészeti anyagot, mely első alkalommal kerül bemutatásra – ahogy a fiatal alkotók bemutatkozása eddig is helyet kapott a Mazart Galéria programjában. Másfelől a kiállítás a figyelem fogalmi kibontására vállalkozik több párhuzamos kategórián keresztül.

A pszichológia szakszótár definíciója szerint a figyelem: az észlelés összpontosítása, amelynek következtében az ingerek egy korlátozott köre hangsúlyosabban tudatosul. Mindez egy kiállítási szituációban magát a galériateret változtatja az ingerek, a befogadás, az értelmezés korlátozott körévé. Jelen esetben a galéria általánosan terhelt, jelentésképző terén túl a szekciókba sorolt munkák a figyelem tárgyának lehetséges módozatait járják körül.

A szubjektíven meghatározott négy kategória a hallgatók munkáiban kirajzolódó lehetséges irányok felerősítését szolgálja. A kognitív, befogadói észlelettől; a narratív pillanatot a közvetlen térbeli környezetben fürkésző figyelmen és az önmeghatározás kiterjesztett vizsgálatán át; egészen az értékvesztéssel járó szituációban kitermelt maradékra irányuló figyelemig.

A blokkonkénti megközelítések sem homogének, mind koncepciójukban, mind médiumhasználatukban sokfélék. S bár a kiállítás egy elképzelt skála mentén mutatja be az egyes műveket (a külső konkréttól a szubjektum absztrakciója felé haladva), az alkotói megközelítések, a gondolatmenetek logikája, hol erősítik a figyelem köré íródó narratív keretet, hol pedig asszociatív széljegyzetként kapcsolódnak hozzá. A végeredmény egy figyelemre méltó, vibráló és eleven összkép. Végül, a látogatói figyelem játékos felborzolásáért egy a kiállítótérbe helyezett audiósadalék felelős.

A kiállítás létre jötte különböző tanszékek hallgatóinak önszerveződő együttműködésében valósult meg.