bezárás

Székács Gergely - Szín-Terek

A NextArt Galéria szeretettel meghívja Önt és partnerét

Székács Gergely
"Szín-Terek"

című kiállításának megnyitójára 2015. november 20-án.

A megnyitó "Akkusztik Session" keretében: Rácz Adorján (Blooming Blue), Székelyhidi Zsófia (Blooming Blue), Zwickl Ábel (Hello Hurricane) lép fel.

A megnyitó időpontja: 2015. November 20, péntek, 19 óra

A kiállítás megtekinthető: 2016. Január 2-ig


Székács Gergely: "Szín-terek"

Letisztult és konstruktív térábrázolást látunk Székács Gergely kompozícióin – csendes, harmonikus időtlenséggel felruházva; bravúros kolorittal megjelenített, minden felesleges gesztustól megszabadított meditatív szín-terek tűnnek elő a képeken. A kiállításon látható „szin-tér” -sorozat munkáin az emberi jelenléttől megfosztott belső terek metafizikus hangulatot árasztanak. Az ábrázolt téma (asztalitenisz sportcsarnok) valójában festészeti alkalom az alkotó számára, hogy homogén tér-idő egységet sugalló, szuggesztív térbenyomásokat közvetítsen segítségükkel. Székács a narratíva minimumra redukálásával az abszolút értelemben vett teret engedi érvényesülni, amelynek eredményeként sajátos karakterű harmónia áll elő. A színes síkfelületekből összetett tárgyak feloldódnak, és megnyílnak a befogadó tekintet előtt, ahol a megjelenített dolgok egymáshoz, valamint a fizikai tér egészéhez való viszonya jelöli ki a kép saját terét. A sík színmező, a forma az uralkodó elem – az ürességtől kongó terekből elvont emberi egzisztencia hiánya abszolút érvényre tör. A tárgyakat színfelületek képviselik, amelyek az üresség és az elvont térpoétika hatására csaknem absztrakt összetevőknek hatnak. Székács Gergely festészeti kísérleteinek következménye a figurális összetevőkből álló, metafizikus hangulatú kép, amely valami saját magán túlit reprezentál.

 „Az emberek jelenlététől megfosztva ábrázolom a teret, mert célom a látvány egyéb részleteinek bemutatása. Ilyen módon egyfajta kiüresedettség-érzés, illetve csönd keletkezik a képeken. A látvány e magányos csönd hatására átalakul, és a tér a saját adottságai és karaktere folytán érvényesül. A „szín-tér” kifejezést ebben az esetben kifejezetten találónak gondolom, mert munkáimon a fények, árnyékok és reflexek színei kapják a legnagyobb hangsúlyt. Az egymás mellé kerülő mezők és sávok színei hol harmóniát fejeznek ki hol pedig éles ellentétbe kerülnek egymással.”
Székács Gergely


NextArt Gallery cordially invites you and your partner to the exhibition of Gergely Székács "Colour-Stages" on the 20th November 2015., 7 pm.

An "Acoustic Session" presented by: Adorján Rácz (Blooming Blue), Zsófia Székelyhidi (Blooming Blue), Ábel Zwickl (Hello Hurricane).

Opening date: 20th November 2015., Friday, 7pm

Open until: 2nd January  2016.

We can see a cleansed and constructive spatial representation in the composition of Gergely Székacs. “Colour-stages”, void of all unnecessary gestures, appear in magnificent shades throughout the paintings. By removing all human presence, the works exhibited in the “Colour-stages” air a metaphysical atmosphere. The depicted theme (table-tennis sports hall) is in reality an opportunity to paint for the artist, to create a homogenous space-time unit, providing the observer a suggesting and inspiring impression of the space. Székács reduces the narrative to a bare minimum to allow the absolute meaning of the utilized space to prevail, as a result of which a uniquely characteristic harmony ascends. The objects consisting of colorful planes dissolve and open in front of accepting gazes, where the relationship between the represented objects and the physical space marks the scope of the painting itself. The color-field of the plane, and the form are the ruling elements – the lack of human existence in the vast emptiness of space comes into absolute force. The objects represent color layers, which through the effect of emptiness and figurative “spacepoetica” act as abstract components of the whole. As a result of the painted experimentation of Gergely Székács the figurative details of the image provide a metaphysical atmosphere for the observer that represents something beyond its own self.

“I choose to depict space removed of the presence of humans, as my goal is to introduce other details of the sight. This way a sense of emptiness and quiet can be felt in my paintings, and through this lonely silence the scene evolves, allowing the unique characteristics of the space to prevail. The expression “Colour-stages” (direct translation from Hungarian) is exceptionally fitting as the greatest emphasis within my works is placed on lights, shadows and reflex colors. The fields places adjacent to each other may represent a harmony of colors or a sharp contrast.”
Gergely Székács