Pályázati kiírás
Cégér-Jó bornak tervezz cimkét!
A HIBRYD ART MANAGEMENT Kft. (8274 Köveskál, Városkút u. 15.; a továbbiakban: „Kiíró”) és a SPAR MAGYARORSZÁG Kft. (2060 Bicske, SPAR út 0326/1 Hrsz.) közös
pályázatot hirdet, melynek célja a desing és a bor találkozási pontján a fiatal grafikusművészek és borászok egymásra találásának elősegítése, továbbá hosszú távon az együtt dolgozás lehetőségének megteremtése.
Téma
CÉGÉR a jó bornak! Rajzolj bort! Címke, és arculattervezés. A fiatal magyar borászok vizuális megjelenésének, és eladhatóságának javítása. A kiválasztott 9 fiatal grafikus 3 „SPAR válogatás bornak” tervez arculatot.
Jelentkezés:
Pályázhat minden nagykorú, cselekvőképes magánszemély (a továbbiakban: „Művész”), aki:
- még nem múlt el 40 éves,
- az alkalmazott grafika területén arculattervezési munkatapasztalattal rendelkezik.
- nem pusztán jól rajzol, és szép címkét tud tervezni, hanem, hajlandó részt venni a SPAR által szervezett bortréningen, továbbá hajlandó saját költségén felvenni a kapcsolatot a számára kisorsolt bor termelőjével. Ezáltal a vizuális terv azt az életérzést, filozófiát, is visszaadja, amit a borász képvisel, és megismeri a termék jelenlegi marketing pozícióját.
- és aki a későbbiekben is vállalni tudja, hogy együtt dolgozzon a pályázatban közreműködőkkel ezen a területen.
Pályázati dossziénak tartalmaznia kell:
- A Művész portfólióját, ami tartalmaz hasonló jellegű munkákat.
- A pontosan kitöltött jelentkezési adatlapot (az adatlap letölthető a www.cegerajobornak.hu honlapról).
- A Művész szakmai önéletrajzát (minden személyes adatot bizalmasan kezelünk!).
- Az első fordulóban részt vevő pályázatot.
Első forduló:
elbírálás:
Az első forduló jelentkezési határidejének lezárultát követően, 2016. június 7. napjáig, a - Kiíró által felkért - szakmai zsűri kiválasztja a 9 (kilenc) legjobbnak tartott pályázót. Ez a 9 pályázó vehet részt a második fordulóban.
A 9 legjobb pályázót a Kiíró e-mailben értesíti a továbbjutásáról. A pályázatok értékelésének főbb szempontjai:
- grafikai minőség (tipográfia, arányérzék, színállás, kompozíció, kidolgozottság)
- kategória megértése vizuális oldalról
- formabontó ötlet
- üzenet érthetősége
- pozícionálás
- sajátos vizuális világ
A bor leírása:
Megjelenésében tükrösen csillogó szalmasárga szín fedezhető fel. Illatában intenzív, mediterrán gyümölcsökre emlékeztető, kissé fűszeres, mézes jelleg jelenik meg. Izében barack, egzotikus gyümölcsök köszönnek vissza. Maradék cukor tartalma még kerekebbé teszi a bort, amely komplex íz világával a hölgyek nagy kedvence lehet.
A pályázatokat e-mailben az:
címre várjuk (max 10MB)
A pályázati jelentkezés elküldésének határideje: 2016. május 22. éjfél.
A kiíró és SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kizárja felelősségét a számítógépes hálózat működése miatti késedelmes benyújtásból, a más általi jogosulatlan e-mail cím használatból eredően a Pályázónál vagy harmadik személynél jelentkező bármely jogcímen támasztott igényekkel kapcsolatosan.
Második forduló:
A második forduló keretében az első forduló alapján a szakmai zsűri által kiválasztott 9 pályázó elutazik a SPAR Magyarország bicskei központjába, ahol részt vesz egy 1 napos bortréningen a SPAR kijelölt borszakértőjével.
Ezt követően egy sorsolás alapján minden pályázó megkapja a bort, amire a második forduló keretében címkét kell terveznie. A pályázók között összesen 3 fehér-, 3 vörös-, és 3 rozé bor kerül kisorsolásra a bortréning során. Mindenképpen fontos, hogy olyan címkék szülessenek, amiket a borok borászai is szeretnek, elfogadnak, éppen ezért a tervezési szakaszban a Művészeknek egyeztetniük kell a borászokkal is, akár e-mailben, akár személyesen, saját költségükön.
A második fordulóban elkészített, rövid szöveges koncepciót, címketerveket és látványterveket is tartalmazó PDF-formátumú prezentáció beküldésének határideje:
2016. július 11. éjfél.
elbírálás:
A szakmai zsűri a második forduló keretében leadott címkék közül 2016. július 14. napján, tervezetten a Design Terminál Pavilonjában kiválaszt egy-egy díjazottat a 3 kategóriában (fehér-vörös-rozé).
A három kategória-győztes tervhez tartozó bor a nyertes címkékkel kerül forgalomba 2016-2017 folyamán. Ezt követően a 3 kategória-győztes terv közül a zsűri kiválasztja a legjobbat, aminek tervezője megkapja a Díjat.
Közönség forduló:
A második forduló elbírálását követően a
Kiíró, a Cégér Facebook oldalán elindítja a közönség szavazást, mely 2016. július 31. napjáig tart.
Díjak:
Szakmai zsűri első helyezettje:
400.000, (azaz négyszázezer) Ft értékű SPAR utalvány;
Közönségdíj:
150.000, (azaz százötvenezer) Ft értékű SPAR utalvány;
A 9 kiválasztott Művész, helyezéstől függetlenül
2-2 db belépőjegyet kap
a 2016-os budavári Borfesztiválra.
A pályázat letölthető (.pdf)
2016. május 05.