DARADICS ÁRPÁD: Amikor a képből életre kel a mese
Megnyitó: 2018. január 18. 19:00
A kiállítást megnyitja: Hudra Klára
Közreműködik: Herman Levente
Helyszín: K.A.S. Galéria, 1114 Bp., Bartók Béla út 9.
„A Vörös történetek egy kisérletsorozat daradbjai, egy szinte archeológiai munka” Dr Ulrich Wacker, német közgazdász, a közgazdasági tudományok doktora.
Amikor a képből életre kel a mese…
Nem a tárgyak, az emberek és az elképzelések változnak az idők során, hanem az a mód, ahogy mi látjuk, megfigyeljük és felfogjuk őket. Az élet abszolút értékét talán az jelentheti, hogy az idő a legfontosabb, ami mindannyiunk számára adott, bárhogyan is használjuk fel azt. Ez az egyszerű, magától értetődő gondolat napjaink végtelen információáradatába rejtve, sokszor figyelmen kívül marad.
A 80-as, 90-es években született alkotásaimat, az ezek által megfogalmazott koncepciókat továbbfejlesztve fokozatosan megalkottam egy sajátos nyelvezetet és módszert, melyek képesek kifejezni munkáim célját: azt, hogy fontosnak tartom tudatosítani az idő múlását, illékonyságát és egyúttal az idő fontosságát, súlyát is.
Keresem a lehetőségét annak, hogy mind filozófiai, mind szociológiai és kulturális értelemben összekapcsoljam az idő és tér ábrázolását.
A kiállítás megtekinthető: 2018. február 12-ig.
A képzőművészet történetének sajátos, a technikai felkészültséget a művészi érzékenység megnyilatkozásait egyesítő fejezetét a művészi nyomatok jelentik. Ennek a tradíciókban gazdag műfajnak jeles megújítója Daradics Árpád. A digitális vizualitás által globalizált világ uralta kulturális közegbe illeszti be múltat és jelent összekötő munkáit. Eddigi életművében a talált fotográfiák, a privát fotók jótékony manipulálása dominál, ahol a virtuális valóságot és a letűnni látszó, elfeledett valóságot rendeli egymás mellé. Az olykor provokatív, olykor mélyen személyes – az archaikus fekete-fehér és a világító vörös – ellentétével operál az avantgárd szellemiségét átörökítő műveivel, melyek nem hagyják közömbösen a kortárs nézőt.
Daradics Árpád szakmai életrajza méltán bővelkedik elismerésekben itthon és a nemzetközi szcénában. Ennek egyik kiemelkedő eredménye, hogy a művészi nyomatok szakirodalmának átfogó, egyetemes kitekintést nyújtó albuma, Paul Coldwell: Printmaking, a Contemporary Perspective című könyve egyedüli közép-európai művészként méltatja Daradics Árpád alkotásait.
Hudra Klára
2018. január 09.