bezárás

Drozdik Orsolya I Az érzékiség árnyékában – az anyag, a tudat, a test

Drozdik Orsolya I Az érzékiség árnyékában – az anyag, a tudat, a test

Scroll down for English.

Budapest Galéria, 1036 Lajos utca 158.

Megnyitó: 2018. szeptember 27-én 18 órakor
Megnyitja Dr. Kérchy Anna irodalomtörténész
Kurátor: Sulyok Miklós művészettörténész

Drozdik Orsolya a társadalmi nemekkel foglalkozó magyar képzőművészek nemzetközileg legismertebb képviselője, posztmodern feminista művész. Az 1970-es évek vége óta foglalkozik a női lét társadalmi, lélektani és művészeti vonatkozásaival. Művészetének főszereplője átvitt és konkrét értelemben is saját lénye, teste, élete, mint a teljes emberi lét foglalata, Babits Mihály-i értelemben: „a mindenséget vágyom versbe venni, / de még tovább magamnál nem jutottam.” Társadalmi szerepeit, helyzetét női nézőpontból szemlélve és elemezve a művészeti műfajok és eszközök (festmény, szobor, fotó, installáció, videó, performance, vers, próza) széles skáláján játszik. Művészetének alapvonása az erős konceptuális megalapozottság, amit számos elméleti írása bizonyít. Főbb témái a női test pszichológiai és társadalmi viszonyrendszerének és reprezentációjának kutatása, a patologikus test, a tudomány és a művészet viszonya, az érzékiség, a medikalizált test.
Kiállításunk részben visszatekintő jelleggel vonultatja föl Drozdik művészetének archeológiai rétegeit, valamint legújabb munkáit, Sejtfestményeit. Ez a sorozat Drozdik Biológiai metaforák című festmény-installáció sorozatát idézi föl, amelyet szintén a Budapest Galériában, a Zichy-kastélyban mutatott be 1984-ben.

Megtekinthető: 2018. szeptember 28 – november 4.

//////////////////////////////////////////////////////////////////////

Orsolya Drozdik
In the Shadow of Sensuality – Material, Consciousness, Body

Budapest Gallery, 1036 Lajos utca 158.

Opening speech by literary historian Dr. Anna Kérchy
27 September, 6 pm
Curator: Miklós Sulyok

Of the Hungarian artists who have concerned themselves with social gender, postmodern feminist artist Orsolya Drozdik is internationally the best known. Since the 1970s, she has been engaged with the social, psychological and artistic bearings of female existence. The protagonist of her art is – in both the figural and literal sense – her own being, her own body, as in the words of Mihály Babits: “my poems hope to sing of Universes, / but never reach beyond my lonely cell.” Observing and analysing her social roles and circumstances from a female perspective, Drozdik moves on a wide scale of genres and tools (paintings, sculpture, photography, installation art, video, performance, poetry, and prose). A fundamental trait of her art is a strong conceptual foundation, as one sees in her numerous theoretical writings. Her main subjects include the analysis of the female body’s psychological and social interrelationships and representations, the pathological body, the relationship between science and art, between sensuality and the medicalized body.
The current exhibition offers a retrospective look at the archaeological layers of Drozdik’s art alongside her most recent works, the Cell Paintings. This series recalls Drozdik’s painting-installation Biological Metaphor, which was also exhibited at the Budapest Gallery at its Zichy Palace location in 1984.

On view: 27 September – 4 November, 2018

www.facebook.com