bezárás

Motion Graphics & Game Assets

3D kurzusok a Magyar Képzőművészeti Egyetemen

fotogrammetria, modellezés, textúrázás és animáció

A digitális médiumok egyre bővülő lehetőséget kínálnak a 3D/ 2D tervezéséhez, virtuális szobrok, grafikák vizualizációjához, animációk készítéséhez, különböző tartalmak interaktív, webes és natív megjelenítéshez. Az egyre nélkülözhetetlenebb alkotói terület szakszerű műveléséhez a modellező, animációs szoftverek magabiztos használata szükséges.
A Magyar Képzőművészeti Egyetem 2018 őszétől moduláris rendszerű kurzusokat indít, melyek elvégzésével művészi-tervezői szemlélet, hatékony szoftverhasználat és jól hasznosítható tudás sajátítható el a 3D modellezés, karaktertervezés/virtuális szobrászat, fotogrammetria szkennelés, valamint az animáció és motion graphics területein.

A tanfolyammodulok kínálatában szerepel az optikai szkennelés, (Mashlab), modellezés, UV mapping, textúrázás, animáció (Autodesk 3ds Max, Maya) virtuális szobrászat és karaktertervezés (Mudbox), kompozitáló, fényelési és tipográfiai animációs lehetőségek (After Effects)

A kurzusokat a Doktori iskola, az Intermédia Tanszék valamint Grafika Tanszék Tervezőgrafika Szakirány oktatói vezetik.

Ideje: a kurzusok 2018 október 15-től indulnak (8 x 4 óra), szombaton és vasárnap 10-14 és 15-18 óráig. A képzés helye: az MKE számítógépes műhelyei.
A tanfolyam részvételi díja: 1 kurzusmodul 38.000,- Ft
Magyar Képzőművészeti Egyetem számlaszáma: 10032000-01426751-00000000

Kérjük a Kedves Jelentkezőket, hogy először a kitöltött és aláírt jelentkezési lapot juttassák el a megadott címre, és csak a kurzusok biztos indulásáról kapott email értesítés kézhezvétele után fizessék be a tanfolyam részvételi díját. (Erre azért van szükség, mert a kurzusok csak meghatározott jelentkezői létszám felett indulnak.)

A kurzusmodulok EGYENKÉNT IS FELVEHETŐEK, több modul felvétele javasolt, de nem feltétele a jelentkezésnek. 3 kurzusmodul felvétele után 10% kedvezmény jár.

Oktatók: a felelős oktatók (és az Egyetem más, felkért tanárai):
Dr. Előd Ágnes
Dr. Langh Róbert
Labancz István

Az egyenként is felvehető, összesen 6 kurzusmodul tematikái:

Poligon modellezés Autodesk Maya-ban, 32 óra (1 alkalom 4 tanóra, ami 4x40 perc)

  1. GUI elemei, Navigáció, Transzformációk és tengelyek, Create poligon
  2. Komponensek kijelölése, Transzformációja, Poligonszerkesztő eszközök
  3. Mesh szerkesztése 1
  4. Low Poly Mesh tervezése és szerkesztése 1
  5. Low Poly Mesh tervezése és szerkesztése 2, Átjárás a Low és High Mesh-ek között
  6. Mudbox alapszintű bemutatása, Maya-Mudbox workflow
  7. Retopo eszközök használata
  8. NURBS görbék és felszínek használata modellezéshez

A tanfolyam kezdete: 2018. október 20.
Jelentkezési határidő: 2018. október 15.

Maya, After Effects – animáció, kompozitálás, fényelési alapok. 32 óra (1 alkalom 4 tanóra, ami 4x40 perc)

  1. A GUI animációs elemeinek átfogó bemutatása, az animációk típusai (keyframe, Blend Shape, Fizikai szimulációk)
  2. A Time és a Range Slider használata, kulcsképes animáció készítése
  3. Keyframe-ek -A Graph Editor használata 1
  4. Blend Shape animáció deformerekkel, Soft Selection, A Graph Editor használata 2, animációs tervezési gyakorlat
  5. Motion Path használata, Storyboard és Timing; tervezési faladat
  6. nCloth szimulációs lehetőségek bemutatása, Képszekvenciák renderelése
  7. Rétegek használata és kompozitálás Aftereffects-ben, színkorrekciók, fényelés
  8. Aftereffects vektoros és tipográfiai elemek hozzáadása, transzformációja, Videó renderelése

A tanfolyam kezdete: 2018. november 17.
Jelentkezési határidő: 2018. október 31.

UV mapping, Textúrázás, és Shadelési alapfogalmak a Maya-ban 32 óra (1 alkalom 4 tanóra, ami 4x40 perc)

  1. Textúrázási alapfogalmak, UV koordináták leképzése, UV Editor használata
  2. Poligon Mesh-ek kiterítése, A kiterített felszín koordinátáinak exportálása Photoshop-ba, Textúra készítése Photoshop-ban
  3. Organikus és Geometrikus formák kiterítése, UV Shell-ek további szerkesztése, Anyagtípus geometriához rendelése és textúra betöltése 1.
  4. Ideális UV atlasz elrendezése, előkészítése játékmotorba implementáláshoz, Shader hozzárendelése 2.
  5. Textúrák szerkesztése Photoshop-ban, Maya-Photoshop workflow
  6. Általában az anyagtípusokról (material) Maya shader-ek bemutatása, Surface Shader, Lambert, Blinn - textúrák hozzárendelése
  7. Hypershade Panel főbb részeinek bemutatása, node-jai és szerkesztésük
  8. 3D jelenet bevilágításának alapfogalmai, direkt és indirekt világítás, Global Illumination, hdri kép készítése és használata

A tanfolyam kezdete: 2018. november 3.
Jelentkezési határidő: 2018. október 31.

Fotogrammetriai szkennelés és modellezés, 32 óra (1 alkalom 4 tanóra, ami 4x40 perc)

1.nap:
a szkenneléshez megfelelő technikai feltételek ismertetése

2.nap:
Különféle optikai eljárások, megközelítések gyakorlati alkalmazása,
felvételek készítése a szabadban, a fényviszonyokhoz való alkalmazkodás szempontjai, változó körülmények kezelése, lencsekorrekció

3.nap:
a felvételek online Cloudba való feltöltése, a modell kinyerése céljából,
a pointcloud fogalma és az offline feldolgozás Meshlab-ben

4.nap:
Az elkészült online modellek elemzése, módosítása különféle kimeneti szempontok alapján, a mesh-ek összekapcsolása, komplex terek kialakítása

5.nap:
Különféle felvételi technikák, montázs-elemek minőségi összehasonítása, hibrid elemek integrálása a valóságos terekbe

6.nap:
a modellek környezetének megjelenítése (gömbkamera, skybox, virtuális terrain generátor)

7.nap:
A fotogrammetria alternatívái, RGB-D szenzor, Google Tango alapú odometria, Kinect alkalmazása, panoráma túra szerkesztő program gömbkamera használatával

8.nap:
Séta szimulátor alkalmazása a megjelenített terek bejárására

A tanfolyam kezdete: 2018. október 20.
Jelentkezési határidő: 2018. október 15.

Modell utáni mintázás Mudbox-szal nagy felbontásban modul 32 óra (1 alkalom 4 tanóra, ami 4x40 perc):

1. nap (4 óra) alapfogalmak és kezelőfelület áttekintése és nagy befoglaló formák kialakítása (A 0. subdivision level használatával)

2. nap (4 óra) az előző nap elkezdett modell finomítása (Maximum 3. level használatával)

3. nap (4 óra) a mintázáshoz használt referencia képek kiválasztásának szempontjai, új modell alapján, animációs szempontok ismertetése

4. nap (4 óra) az előző nap elkezdett modell finomítása (Maximum 5. level használatával)

5. nap (4 óra) ingyenesen letölthető teljes referencia kép szett kiválasztásnak szempontjai, valós új modell alapján

6. nap (4 óra) az előző nap elkezdett modell befejezése, élő modellről készített saját referencia kép szett elkészítésnek szempontjai

7. nap (4 óra) saját referencia kép szett használatával készített modell elkezdése

8. nap (4 óra) saját referencia kép szett használatával készített modell befejezése, modellező portfólió összeállításnak szabályai, render-elési alapelvek

A tanfolyam kezdete: 2018. november 17.
Jelentkezési határidő: 2018. október 31.

Alapszintű low resolution modellezés 3DS Max-ban modul 32 óra (1 alkalom 4 tanóra, ami 4x40 perc):

1. nap (4 óra) alapfogalmak és kezelőfelület áttekintése

2. nap (4 óra) alszinteken való modellezés (négy lábú állat)

3. nap (4 óra) modifier-ek használata (szabadon választott hard surface modell)

4. nap (4 óra) material editor alapszintű bemutatása, referencia kép használata (kis felbontású fej modellezés)

5. nap (4 óra) hard surface modellezést megkönnyítő eszközök, görbék használata

6. nap (4 óra) referencia kép szett alapján teljes emberi alak modellezése

7. nap (4 óra) az előző heti modell korrektúrázása és folytatása, kamera animáció portfólió render-hez

8. nap (4 óra) az előző napi modell befejezése, modellező portfólió összeállításnak szabályai, render-elési alapelvek

A tanfolyam kezdete: 2018. október 20.
Jelentkezési határidő: 2018. október 15.