bezárás

Keresztesi Botond: Van Gogh’s Airbnb

Keresztesi Botond: Van Gogh’s Airbnb

/Scroll down for English/

Kurátor: Soós Andrea

Megnyitó: 2019. 09. 23., 18 óra

A Van Gogh’s Airbnb című kiállításra készített munkáiban Keresztesi Botond az emberi fül, az abban viselt ékszerek és az olyan technológiai fejlődés szülte kiegészítők, mint a vezeték nélküli fülhallgató kulturális jelentőségét vizsgálja.

Keresztesi tárgyak és szimbólumok vizsgálatán keresztül fejt vissza a múltból eredő, de a jelent is meghatározó narratívákat. A Trapéz galériában bemutatott portrék interneten talált stock fotók, hibrid, 3 dimenziós renderelt képek felhasználásával készültek. A festményein látható fülek anonim személyekhez tartoznak, fiktív, szürreális tájak fölött lebegnek, amelyek a hetvenes, nyolcvanas évek sci-fi filmjeinek látványát idézik. Az posztapokaliptikus hangulatú művek ugyanakkor nyugtalanító képet festenek az emberiség jövőjéről a klímakatasztrófa valóságában.

Keresztesi Botond (1987) a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán végzett 2012-ben. Munkái számos hazai és nemzetközi kiállításon szerepeltek, többek között Berlinben, Párizsban és New Yorkban.

A kiállítás a Trapéz és az Everybody Needs Art együttműködésében valósul meg.

Megtekinthető: 2019. 11. 08-ig

Helyszín: Trapéz, Henszlmann Imre utca 3., Budapest, 1053


Botond Keresztesi: Van Gogh’s Airbnb

Curated by Andrea Soós

Opening: 23 September, 2019, 6 pm

In his works created for the exhibition titled Van Gogh’s Airbnb, Botond Keresztesi analyzes the cultural significance of the human ear. His paintings deal with the jewelleries and technical accessories such as wireless headphones we wear in our ears.

Through the examination of objects and symbols, Keresztesi interprets narratives from the past that describe the present as well. The portraits shown in Trapéz include stock photos found on the internet and 3D rendered images. The ears in his paintings belong to unknown people. They are floating above surreal landscapes that recall the settings of science fiction films from the 1970s and 1980s. These post-apocalyptic works, however, depict an uncanny image about the future of humanity in the realm of the climate catastrophe.

Botond Keresztesi (1987) graduated from the painting class of the Hungarian University of Fine Arts in 2012. His works has been exhibited in Berlin, Paris and New York recently.

The exhibition is realized by Trapéz and Everybody Needs Art.

On view until: 8 November, 2019

www.facebook.com