bezárás

PHASE SHIFT

-- English below --

A csoportos kiállítás az Artus Stúdió és a Magyar Képzőművészeti Egyetem Doktori Iskolájának együttműködési projektje.

Megnyitó: 2019. november 5 (kedd), 19 óra

Megnyitja: Tóth Ditta műkritikus

A kiállítás megtekinthető: 2019. november 5- 21-ig. (H-P: 12-18-ig)

Helyszín: Artus Kortárs Művészeti Stúdió, 1116, Budapest, Sztregova utca 7. (www.artus.hu, +36 70 3300708)

Facebook event: https://www.facebook.com/events/466832997262108/
 

A fáziseltolódás (Phase shift) alapfogalom az elektronikában, a jelek, jelalakok és a kommunikáció leírásában általánosan használatos. Két periodikus jel egymáshoz képesti időbeli eltolódására utal. Periodikus jelek mindenhol előfordulnak, mint ahogy a fáziseltolódás fogalomnak is számos köznyelvi jelentése van.

A kiállítás az Artus épületének történetéhez kapcsolódik, a résztvevőket elsősorban a gyárépület használatának változása, a funkcióváltások története, jelentése, és a folyamat lenyomatai ragadták meg.

Az első teremben: Czene Márta (HU), Dobó Bianka (HU), Pallavi Majumder (IN), és Zékány Dia (HU) a művészi és nem művészi munkavégzés sajátosságaira és különbségeire kérdeznek rá. Dobó Bianka egy képzeletbeli optimalizációs folyamat segítségével próbálja kiküszöbölni a fáziseltolódást, ami Zékány Dia munkafolyamata és egy hatékonyabb festészeti mozdulatsor között lépne fel, míg Czene Márta a művészek munkafolyamatának egymáshoz képesti eltolódását vizsgálja. Dia az Artus látogatóktól elzárt tereit jeleníti meg időbeli eltolódásban, festményein állandóvá téve a raktárterekben dinamikusan változó, eltűnő és feltűnő tárgyhalmokat, kellékkupacokat. Pallavi Majumder a gyárépület struktúrájára reflektál, labirintusszerű installációjában az egymáshoz kapcsolódó, zegzugos terekben megtett útját, bolyongását modellezi. Czene Márta történetének szereplői is hasonlóan mozognak időről időre megtalálva és elveszítve egymást a térben.

A második teremben Cecília Bandeira (BR), Volkan Mengi (TR) és Nguyen Thi Thanh Tra (VN), egy közös 3D videó installációt készítenek, melyben az Artus épületének történetét rekonstruálják. Minek lehettek tanúi ezek a falak? Új nézőpontot kívánnak adni a történeti narratívához, mivel a történelem sokféleképpen érzékelhető és közvetíthető, így valójában bennünk alakul ki és mi is alakítjuk azt. A videó az igazság kereséséről szól, egy dinamikus és változékony igazságé, amelyet anekdoták, személyes történetek és elképzelések formálnak. Külön köszönet: Kozsuhárov Zsuzsanna (HU), Nagy Dominik (HU).


PHASE SHIFT

The group exhibition is a collaboration project of the Artus Studio and the Doctoral School of the Hungarian University of Fine Arts.

Opening time: 5th of November 2019, 7 pm

Opening speech: Ditta Tóth art critic   

Opening hours: 5th of November - 21th of November 2019 (Mo-Fr 12-6 pm)

Location: Artus Contemporary Art Studio, 1116, Budapest, Sztregova utca 7.
(www.artus.hu, +36 70 3300708)

Facebook event: https://www.facebook.com/events/466832997262108/
 

Phase shift is a widely used term in electronics, and a common term in the study of signals, waveforms and communication. It refers to the displacement of two periodic signals in the time domain. Periodic signals occur everywhere, and the term phase shift has many uses in everyday language.

The exhibition is related to the history of the Artus building. The participants were primarily captivated by the changes in the use of the factory building, the history and the meaning of the functional shifts, and the imprints of the process.

In the first room, Márta Czene (HU), Bianka Dobó (HU), Pallavi Majumder (IN), and Dia Zékány (HU) analyze the features and differences of artistic and non-artistic work. Bianka Dobó uses an imaginary optimization process to eliminate the phase shift between the work process of Dia Zékány and a more effective painting method, while Márta Czene examines the shift in the workflow of different artists. Dia depicts those spaces wich are closed for visitors, the piles of objects and supplies are dynamically changing, disappearing and reappearing in the storage rooms and she paints the permanent state of the objects. Pallavi Majumder reflects on the structure of the factory building. In her labyrinth-like installation, she modelles her journey and wandering in the interconnected, zig-zagged spaces. The characters in Márta Czene's story move the same way, periodically finding and losing each other in the space.

In the second room, Cecília Bandeira (BR), Volkan Mengi (TR) and Nguyen Thi Thanh Tra (VN) make a 3D video installation reconstructing the history of the Artus building. What have those walls witnessed? They intend to convey a new perspective on the historical narrative, since history can be perceived and communicated in many different ways and it is actually formed within us and contributed by us. The video work is a search for the truth, a slippery and vibrant truth that is being formed by anecdotes, personal stories, and imaginations. Special thanks to: Zsuzsanna Kozsuhárov (HU), Dominik Nagy (HU).