bezárás

Pátosz menedzsment Online 2

Élő beszélgetés (a beszélgetés linkje később az eseményben lesz elérhető)

A 2019-ben zajló Pátosz menedzsment pop up kiállítás és beszélgetés-sorozat online változata

Beszélgetőtársak:
Hornyik Sándor művészettörténész, a Pátosz menedzsment fogalom megalkotója, a 2019-es beszélgetés-sorozat házigazdája és Eperjesi Ágnes képzőművész

A beszélgetés Eperjesi Ágnes Érezze megtiszteltetésnek (2018-19) című projektjéből indul ki.

Az Érezze megtiszteltetésnek című mű (kutatási projekt, performansz és kiállítás) a pátoszmenedzsment perspektívájában egyszerre reflektál Pauer Gyula Szépségakciójára, illetve annak egyik maradandó emlékére, az első magyar szépségkirálynő szobrára (Magyarország szépe). Eperjesi aktuális társadalom- és kultúrakritikai kontextusban foglalkozik az 1985-ös első magyar szépségkirálynő választással, illetve azzal a patriarchális posztszocialista világgal, amelyben fiatal nőkkel oly megalázó módon bántak, ami egyikük öngyilkosságához vezetett. A Magyarország szépe bronz szobor így nemcsak Pauer posztkonceptuális szobrászatának (Pszeudo, Maya) és társadalomkritikus életművének a része, hanem egyúttal visszatetsző lenyomata egy korszak látásmódjának és mentalitásának és – mindenekelőtt –felemás emlékműve egy fiatal nő sorsának. Eperjesi performansza új életre keltette Pauer művét és művészeti projektjét, amikor a politika és a divat világát is megidéző vörös szőnyeggel takarta le a szépségkirálynő meztelen testét, amire aztán feltűzte az ÉREZZE MEGTISZTELTETÉSNEK betűit, egyszerre idézve fel a klasszikus művészet és az államszocializmus szexizmusát. Amíg a klasszikus művészet és esztétika történetén belül Pauer munkája az idealizált és fetisizált női test eksztatikus pátoszformuláját (nimfa) helyezi egyszerre melankolikus és bántóan naturális megvilágításba, addig Eperjesi Pauer cinizmusba hajló ideológiáját és a késő Kádár-korszak szánalmas szoft pornó kultúráját idézi meg a maga emlékművében.

www.facebook.com