bezárás

A Magyar Képzőművészeti Egyetem az ART MARKET BUDAPEST-en

2020-ban október 22- 25. között az MKE immár hetedik alkalommal képviselteti magát az ART MARKET BUDAPEST nemzetközi kortárs képzőművészeti vásáron.

Az MKE standon hagyományosan négy tanszékről – Festő, Grafika, Szobrász és Intermédia – kerülnek hallgatói művek kiállításra.

KIÁLLÍTÓK: Czagány Ivett, Kautzky Sára, Kiss Barnabás László, Leitert Vivien, Lovász Luca, Majoros Lili Zsófia, Mozsolits Málna

Czagány Ivett a Magyar Képzőművészeti Egyetem negyedéves képgrafikus hallgatója, mestere Somorjai Kiss Tibor. Döntően szitanyomatokat, karcokat és egyedi rajzokat készít. Grafikáinak képi világa aprólékos, precíz alkotói folyamatról árulkodik, amely bizonyos értelemben meditatív, ugyanakkor beleíródik az ábrázolt témákhoz tapadó feszültség és szorongás is. Műveinek visszatérő motívumai a különböző figurák, a test és az organikus formákat idéző absztrakt alakzatok, amelyek többnyire üres képtérben lebegnek, erősítve ezzel távollétük, hozzáférhetetlenségük érzetét. Az ábrázolt tárgyak áramló vonalak bonyolult hálózataként öltenek alakot a képeken. Ez a vonalakból való építkezés erőteljes dinamikát kölcsönöz a műveknek, ugyanakkor a köztük lévő szakadások, rések, hiányok miatt állandó fesztültség munkál bennük. A megszakítottság a formák és az alakok töredékes jellegét hangsúlyozza, a fragmentáltság különösen az emberábrázolásoknál erőteljes, hiszen a test soha nem egészlegesség képében jelenik meg. A vonalak közti üresség a test egységének megbomlását, hiányos jellegét implikálják. Czagány Ivett a női test különböző ábrázolásaival a testi veszteség tapasztalatát és a női identitás sérülékenységének összefüggéseit dolgozza fel. A töredékes vonalvezetés a kapcsolódás, a közelség hiányát vagy lehetetlenségét jeleníti meg a természeti jelenségek ábrázolásának esetében is, csakúgy, mint a több figurát ábrázoló műveken, ahol a testekben tátongó ürességek áthidalhatatlan szakadékot képeznek az egymáshoz közelíteni próbáló alakok között.

Máté Zsófia
esztéta

Kautzky Sára - műleírás

Kavicsok
Installáció, papír, 2019

Egy feljegyzés megsemmisülése bosszantó jelenség. Mindenki számára ismerős az a helyzet, mikor a mosógépből kivett farmer zsebében egy olvashatatlanná préselődött papírgalacsint talál a fontos telefonszám helyett. De biztosan megsemmisül? Inkább átlényegül – fosszíliaként őrzi magában a múlt egy darabját. Tömörített tartalomként finom – gömbölyded alakúra kopik, mint a folyóban görgő kavics¬. Kavicsok című installációm ezzel az átalakulással foglalkozik. A papírkavicsok elkészítéséhez füzeteimből származó vagy rokonoktól, barátoktól kapott írásokat, jegyzeteket használok.

Valaki elment valahová
Tus sorozat, 29,7 cm x 21cm, 2020

Tus kép sorozatom számomra olyan az érzésekkel vannak át itatva, melyeket olyan alkalmakkor tapasztaltam mikor a mindennapi életből való kiszakadás állapotában újra a belvárosban jártam. Olyan élmény volt mintha csak álmomban járnám az ismerős utcákat, egyszerre volt szürreális, felemelő, és lehangoló, hiszen ha álom, bármelyik pillanatban felébredhetek. A mű címében is szereplő Valaki, aki elment valahová pótolta számomra a külvilággal való kapcsolatot, és a városérzékeléshez elengedhetetlen kószálás élményét.

KISS Barnabás László
Különleges kompozíciós megoldások. A fotó és a filmek képi világát idézi Kiss Barnabás negyedéves festőművész munkái. Az elcsúsztatott, elvágott testek kollázs szerűen rendeződnek össze a fekete fehér színekre redukált festményeken. Sajátosan értelmezi a kollázs technikát, csupán vizuális elemeit felhasználva hozza létre olajfestményeit. Az Archaikus rend is remekül beleilleszkedik ebbe az általa létrehozott vizuális nyelv rendszerbe, a figurális és absztrakt elemek ötvözésével.

Keszegh Ágnes – Madarász Kata
MKE Képzőművészet-elmélet szakos hallgatók

LEITERT Vivien
Leitert Vivien negyed éves a Magyar Képzőművészeti Egyetem Szobrász Tanszéken. Munkássága fő jellemzője az idő múlása az élet és halál motívumának megjelenítése. Ez a választott technikákban is megjelenik. A varrás és a faragás önmagukban is időigényes, hagyományos technikák. Az Idő, faragott gipsz korong. Az ismétlődő finom mozdulatok monotonitása idősűrítés ként mutatja be az emberi élet repedéseit a művész szerint. A Két élet című műgyanta szobor egy valós, pincében összeaszott békatetem alapján készült.

Keszegh Ágnes – Madarász Kata
MKE Képzőművészet-elmélet szakos hallgatók

LOVÁSZ Luca
Az illusztráció, pop kultúra és a kortárs festői tendenciák ötvözése jellemzi Lovász Luca művészetét. Munkáiban az étkezési kultúra mellett a közösségi médiában használt food design képi világa jelenik meg inspirációként. A renderelt 3D képein, mint az E621, az installáció építés, szobrászat, digitális technikák és a  festészet határait mossa össze. A CG  világ valószínűtlenségét kihasználva teremt szürreális, saját életet élő, műanyag  ételeket a Futuristic nightmare (the power of carbohydrates) című munkájában.

Keszegh Ágnes – Madarász Kata
MKE Képzőművészet-elmélet szakos hallgatók

MAJOROS Lili Zsófia
A drót, mint térbeli rajz foglalkoztatja Majoros Lili Zsófia ötödéves szobrász hallgatót. A technikának köszönhetően az alkotás egyszerre válik 2 és 3 dimenzióssá. Ilyen módon a szobrászat és a grafika kapcsolata erősen megjelenik munkáiban. Az emberi figura központi témája. Az Ideál Ferenczy István Pásztorlányka című szobrának parafrázisa. Majoros Lili Zsófia változatában a lány nem csak rajzol, hanem önmaga is rajzszerűen jelenik meg.

Keszegh Ágnes – Madarász Kata
MKE Képzőművészet-elmélet szakos hallgatók

MOZSOLITS Málna
Mozsolits Málna másodéves a Magyar Képzőművészeti Egyetem Intermédia Tanszékén. Munkásságában többféle médiummal is dolgozik párhuzamosan. Kísérletező. Felszívódás sorozatában mesterséges vegyszereket, anyagokat, és eszközöket használ, hogy végül organikus formákat kapjon. Az analóg technikákat vegyíti a digitális képalkotás eszközeivel. A hét főbűn sorozatból a portfóliójába bekerült 3 alkotása: a Torkosság, Irigység és a Fösvénység. A sorozaton belül váltogatja a különböző médiumokat. Vegyíti az akril festéket a kollázs technikával az utóbbi két alkotásában, a Torkosság pedig videómunka formájában jelenik meg.

Keszegh Ágnes – Madarász Kata
MKE Képzőművészet-elmélet szakos hallgatók

 

A VÁSÁR NYITVATARTÁSA
2020. október 22. csütörtök 11:00-19:00
2020. október 23. péntek 11:00-21:00
2020. október 24. szombat 11:00-19:00
2020. október 25. vasárnap 11:00-19:00


HELYSZÍN: Millenáris (1024 Budapest, Kis Rókus u. 16-20.)
MKE STAND: G706, B épület

Az egyetem részvételét az Art Market Budapest rendezvényen a Budapest Főváros Önkormányzata támogatta.

A vásárról bővebben: https://artmarketbudapest.hu/hu/

Grafika: Máté Borbála, Stocker Alíz
A banner képen az illusztráció: Leitert Vivien Idő 2020 faragott gipsz 15 cm.