bezárás

GRAPHIC SCORE / GRAPHIC SCORE

2021.02.12 – 2021.03.05.

A kiállítás az 'Átlátszó Hang Újzenei Fesztivál' kísérő rendezvénye.

RÉSZTVEVŐ MŰVÉSZEK / EXHIBITING ARTISTS:
AN11MA | BARACSKAI Zlatko | BALOGH Máté | BARÁTH Bálint | BOLCSÓ Bálint | Alan COURTIS | Marek CHOLONIEWSKI | Thanos CHRYSAKIS | DÓRA Attila | GRYLLUS Samu | GYENES Zsolt | Radim HANOUSEK | Boris JANJE | KALMÁR János | Elisabeth KELVIN | KOROKNAI Zsolt | KOVÁCS Balázs | LADIK Katalin | MÁTRAI Péter | Boštjan PEROVŠEK | RÉVÉSZ Ákos | SÓS Gergő | Elisa ULIAN | UNGVÁRY Tamás | VARGA Judit
ONLINE MEGNYITÓ / ONLINE OPENING: 2021. február 12. 18:00 / 12 February 2021 6pm
MEGNYITJA / OPENING BY: UNGVÁRY Tamás zeneszerző (Stockholm)
KURÁTOR / CURATOR: DÓRA Attila
//

MEGTEKINTHETŐ / ON VIEW:
2021. március 5-ig, szerda, csütörtök, péntek 16-19 óra között /
until 5 March 2021, Wednesday, Thursday, Friday from 4pm to 7pm
//

HELYSZÍN / VENUE: MAMŰ Galéria / Gallery H 1071 Budapest, Damjanich u. 39. (bejárat a Murányi utcából / entrance from Murányi str.)
//

A grafikus kotta a zene ábrázolása vizuális szimbólumok használatával a hagyományos zenei jelölés területén kívül. A grafikus jelölés az 1950-es években vált népszerűvé, és akár a hagyományos jelöléssel kombinálva, akár helyette is használható. A grafikus jelölést a kortárs vizuális művészet irányzatai befolyásolták koncepciójában, de hatással volt rá a mágia, a transzcendens állapotok bevonása az alkotói folyamatokba és szinte minden érzékszervi tapasztalás. Két alkotói attitűd pregnánsan elkülönül bennük. Egyrészt az előadók felszabadítása és aktív bevonása a zene létrehozásába, a hagyományos kottákhoz képest relevánsabb szabadsággal. Másrészt bizonyos experimentális zenék, a drone-music, a mikrotonalitás, az intuitív, és a nem-lineáris kompozíciók egyszerűen nem írhatóak le a hagyományos módon. A jelen kiállításon a kortárs zeneszerzők és művészek munkái látszólag közelebb állnak a grafikához, mint a kottához, - s a képzőművészethez, mint a zenéhez.
/

Graphic score is a representation of music through the use of visual symbols outside the realm of traditional music notation. Graphic notation became popular in the 1950s, and can be used either in combination with or instead of traditional music notation. Graphic notation has been influenced by trends in contemporary visual art in its conception, but has been influenced by magic, the involvement of transcendent states in creative processes, and almost all experience of perceptions Two creative attitudes are pregnantly separated in them. On the one hand, the liberation and active involvement of performers has been in the process with more relevant freedom then in traditional sheet music. On the other hand, certain experimental music, as drone music, microtonality, intuitive and non-linear compositions simply cannot be described in the traditional way. The graphic scores of invited contemporary composers and artists in this exhibition seem to be closer to graphics than to sheet music - and to fine art as to music. (Dora A.)
//

A meghívón Ungváry Tamás munkájának részlete látható. / On the cover: detail of Tamás Ungváry’s artwork.
/

A MAMŰ Galéria támogatói / The MAMŰ Gallery is supported by: NKA, MMA, EMMI, Budapest VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzata
//

WEB: https://mamusociety.wordpress.com

www.facebook.com