bezárás

Tarr Hajnalka: In Vitro

2021. február 17., szerda, 14:00
Acb Attachment

VI. Király utca 76, Budapest, 1068

Jövő hét szerdától, február 17-től látogatható az acb Attachment legújabb kiállítása, amelyre a galéria nyitva tartási idejében, vagy előzetes bejelentkezéssel várjuk a látogatókat!

Tarr Hajnalka (1977) In Vitro c. kiállításán szereplő, legújabb üvegmozaikjai az elmúlt három év felvetéseit foglalják össze. Tarr a fotó alapú képi és  önreprezentáció lehetőségeit körüljáró fotószövésektől jutott el a szintén fotó alapú, repetitív, mozaikos képstruktúrákig. A kiállított művek központi motívuma a művész saját maga, tárgyai és alkotásai, amelyeket lebontva és új rendbe szervezve, ismétlés által nagyít geometrikus kompozíciókká. A kiállítás címe arra a biológiából ismert eljárásra utal, amikor a vizsgálati folyamat az élő szervezeten kívül, „üvegben” zajlik le, hasonlóan Tarr vizuális gondolatkísérleteihez, amelyeket üvegmozaikok formájában valósít meg.

Tarr az elemekre bontás, a dekonstrukció által a fotó médiumának dokumentarista jellege, valamint a képfragmentumokból felépülő új vizuális minőségek közötti feszültségre épít. Az akár több száz, kézzel vágott üvegmozaikból álló, idő- és munkaigényes alkotások jól illeszkednek Tarr gyakran repetitív, az alkotás folyamatát is érzékletesen megragadó, aprólékos technikai megoldásainak sorába.

A kiállítás március 26-ig látogatható

acb Attachment
Nyitva tartás: K-P 14:00-18:00

/////////////////

In Vitro, our new exhibition of the latest glass mosaic works by Hajnalka Tarr (1977) is a summary of her artistic propositions from the last three years. Departing from her interwoven photographs that explored the possibilities of photo-based visual- and self-representation, she has arrived at a new technique: also photo-based, iterative mosaic image structures. The central motif of the exhibited works is the artist herself, her objects and artworks, which she deconstructs and rearranges in new orders and enlarges into geometric compositions by iterative multiplication. The title of the exhibition refers to the procedure known from biology when the analysis takes place “in glass”, outside the living organism, similarly to Tarr’s visual thought experiments, which she realizes in the form of glass mosaics.
By way of decomposition into elements, in other words, deconstruction, Tarr grounds her work on the tension between new visual qualities emerging from the recomposition of image fragments. Made up of as much as several hundred hand-cut glass mosaics, these labour-intensive and time-consuming works are in perfect accordance with the range of Tarr’s often repetitive, meticulous technical solutions that illustratively capture the creative process.

On view: 17.02. - 26.03. 2020
acb Attachment
TUE - FRI 2 pm -6 pm
or by appointment

www.facebook.com