bezárás

MŰVÉSZET ÉS INNOVÁCIÓ


Bencze Rita, Eged Enikő, Györfi Zsófi – Látni Látszani

Az MKE Innovációs és Tudásközpontja „Művészet és innováció” előadássorozatot szervez.
Az előadások célja, a vállalkozási ismeretek bővítése, a művészi karrierépítés, self branding példáinak megismertetése.

Idén öt előadó osztja meg tapasztalatait és jó tanácsait:
Héjjas Emese közgazdász, coach beszél majd arról, hogyan támogatja a magunkon végzett önreflexiós munka a vállalkozásunk sikerét. Nagy Gergely szerkesztő-újságíró. az Artportal főszerkesztője a hazai képzőművészeti intézményrendszerről nyújt tájékoztatást európai kitekintéssel. Majd egykori diákjaink Boros Lőrinc díszlettervező, látványtervező és Esterházy Marcell osztják meg tapasztalataikat és adnak jó tanácsokat ahhoz, hogyan tud a művész boldogulni a piacgazdaságban. Bérczi Linda művészeti menedzser, a L Art Management vezetője, A művész mint brand - légy hiteles! címmel zárja az idei év előadássorozatát.

Vegyél részt az előadássorozaton személyesen vagy online is kapcsolódhatsz.
A járványügyi helyzetre tekintettel a személyes részvétel regisztrációhoz kötött. Részvételi szándékod 2020. október 28. (szerda) 10.00 óráig jelezd a simai.reka@mke.hu e-mailcímre.
Online, itt fogsz tudni bekapcsolódni: https://www.facebook.com/events/644354969777536

Bővebb információ az előadásokról:
 

2020. október 29. (csütörtök) 14.00-15.30
Innováció - vállalkozásfejlesztés az önismeret és a kommunikáció fényében

Hogyan támogatja a magunkon végzett önreflexiós munka a vállalkozásunk sikerét?

Az előadás az egyén nézőpontjából, a személyes tehetség és szenvedély oldaláról vezet végig az abból kiforró kommunikáció, brandépítés és így a vállalkozás innovatív fejlesztésének fonalán. Hogyan tudjuk az önismeretünk segítségével csökkenteni egy vállalkozás kockázatait? Mit jelent ebben a kontextusban innovatívnak lenni és maradni hosszú távon is?

Előadó: Héjjas Emese közgazdász, szervezetfejlesztő coach és tréner (Free your mind)

HejjasEmese-Innov-Vallalk-Onrefl-2020.10.29.pdf


2020. november 5. (csütörtök) 14.00-15.30
Innováció - vállalkozásfejlesztés: művészeti terepismeret

A hazai képzőművészeti intézményrendszer európai kitekintéssel

Az előadás arról szól, milyen intézményi és kulturális közegbe lépnek ki, érkeznek meg a végzős képzőművész hallgatók. Melyek az intézményrendszer nagyobb szereplői? Az artist run space-ektől a közintézményekig, kereskedelmi galériákig. A művészeti ökoszisztéma. Hogyan írható le egy művészi pálya, a piac miként "árazza be" a művészeket? Alkotóművészként milyen utak kínálkoznak? Hogyan egyeztethető össze a megélhetés és az alkotás? Milyen terepeken használható a művészeti innováció?

Előadó: Nagy Gergely, szerkesztő-újságíró, az Artportal főszerkesztője, az OFF-Biennále Budapest egyik alapító tagja

MKE_Nagy_Gergely_20201105.pdf


2020. november 12. (csütörtök) 14.00-15.30
Mibe kapaszkodjon egy művész ember? Avagy túlélési gyakorlatok alkotó embereknek.

Saját tapasztalataimon keresztül szeretnék bemutatást adni, azokról a döntési helyzetekről, amellyel az alkalmazott művésznek szembe kell néznie a munkája során.

A film, a színház, mint piaci, alkotói forma. Hasznos félelmek, kudarcok az alkotásban.

A művész alkalmazása vagy az alkalmazott művész. Miként lehet az egyensúlyt megtalálni az alkotás, a siker és a megélhetés között.

Előadó: Boros Lőrinc (látványtervező) www.lorincboros.com

MKE_Boros_Lorinc_20201112.pdf

 

2020. november 17. (kedd) 14.00-15.30 Hány lábon álljon egy képzőművész?

Átjárási kisérletek az autonóm művészet és az alkalmazott művészet között.
Hogyan lehet egyensúlyt találni a megváltozott intézményi struktúrák, az egyre erősebb galériás világ és a független artist-run space-ek között.
Nőttek-e az esélyek a pályánmaradáshoz az elmúlt 15 évben egy, az egyetemről frissen kilépő fiatal művész esetében?
Húsz évnyi hibalista saját tapasztalaból.

Előadó: Esterházy Marcell (képzőművész), www.esterhazymarcell.net

esterhazy_muveszet-innovacio_vazlat.pdf

 

2020. november 30. (hétfő) 14.15-15.45
A művész mint brand - légy hiteles!

Bármibe is fogunk fontos, hogy meghatározzuk a célt ahova el szeretnénk jutni. Csak ha tudjuk hova tartunk és tudatosan megtervezzük a lépéseket akkor érhetjük el a vágyott célt! A saját brandünk felépítésénél elengedhetetlen, hogy mindig hitelesek és önazonosak maradjunk! Csak elkezdeni nehéz, de ahogy jönnek az apró sikerek egyre élvezetesebbé válik az út! Te hova tartasz, mi a célod? Hol képzeled el magad 5, 10, 20 év múlva? És mit teszel ezért?

Előadó: Bérczi Linda művészeti menedzser, a L Art Management vezetője