Fotó alapismeretek
Kód:
IMFOT
Oktató:
Eperjesi Ágnes DLA
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Intermédia Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
| 1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
| 3K | 2 | 3K | 2 | ||||||||||||||||
| A tantárgy címe: | Fotó alapismeretek / 1-2. szemeszter |
| A tantárgy rövidített címe: | Fotó 1. |
| Tantárgykódja: | IMFOT |
| Felelős tanszéke: | Intermédia |
| Oktatója: | Eperjesi Ágnes |
| Melyik tantárgycsoportba sorolt: | kötelezően előírt |
| Képzési idő szemeszterekben: | 2 |
| Képzési idő hetente: | 4 óra |
| Tanulmányi szint: | alapképzési modul |
| Tanórák száma összesen: | |
| A tantárgy kredit értéke: | 2/félév |
| Az oktatás nyelve: | magyar |
| Tanulmányi előkövetelmények: | nincs |
| A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | kollokvium |
| Tanulmányi követelmények: | A tárgy célja, hogy a diákok megismerjék az optikai képalkotás alapjait, mely elengedhetetlen a technikai médiumok nagy részének használatához. Az optikai képalkotás az analóg és digitális fényképezés elváló útjainak közös kiindulópontja. Ezért analóg és digitális gépekkel egyaránt dolgozunk. Célunk továbbá, hogy a kémiai alapú fekete-fehér nyersanyagokat gyakorlati szinten, használat közben ismerjük meg a fotólaborban. |
| Az ismeretek ellenőrzésének módja: | A félév során megoldott gyakorlati feladatok értékelése, kollokvium a félév végén. |
| Az osztályzat kialakításának módja: | Órai munka, konzultációk 40 %, Otthoni feladatok 30 %, Félévi zárófeladat 30 %. |
| Vizsgakövetelmények: | az órákon való részvétel, aktivitás, feladatok elvégzése |
| Oktatási módszerek: | Az előadásokon hallottak alkalmazásán, közös és egyéni feladatok megoldásán keresztül válik elsajátíthatóvá a tananyag. |
| Javasolt tanulási módszerek: | A kurzus során kiadott gyakorlati feladatok egyéni megvalósításához az oktató a tanórákon, konkrét gyakorlati példákon keresztül nyújt segítséget. |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | legalább 5 |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | technikai gyakorlatok elvégzése, önálló tervek alapján felvételek készítése, kidolgozása |
| A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | A felsőbb éves egyéni gyakorlati munkához szükséges alapismeretek elsajátítása. A tárgy célja, hogy a diákok megismerjék az optikai képalkotás alapjait, mely elengedhetetlen a technikai médiumok nagy részének használatához. Az optikai képalkotás az analóg és digitális fényképezés elváló útjainak közös kiindulópontja. Ezért analóg és digitális gépekkel egyaránt dolgozunk. Cél továbbá, hogy a kémiai alapú fekete-fehér nyersanyagokat gyakorlati szinten, használat közben ismerjék meg a fotólaborban. |
| A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): |
|
| Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | Az Intermédia tanszék eszközei, fotolabor |
| Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | Fényképészet. szerk.: Baki Péter, MFSZ, Magyar Fotográfiai Múzeum, 2007. Dr. Sevcsik Jenő és Hefelle József: Fényképészet, Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 1980 Morvay György - Szimán Oszkár: Fotozsebkönyv, Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 1965 |