Rajz
Kód:
IMRAJ
Oktató:
Bakos Gábor
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Intermédia Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
2Gy | 2 | 2Gy | 2 |
A tantárgy címe: | Rajz + - (Rajz plusz mínusz) |
A tantárgy rövidített címe: | R+- |
Tantárgykódja: | IMRAJ |
Felelős tanszéke: | Intermédia |
Oktatója: | Bakos Gábor |
Melyik tantárgycsoportba sorolt: | kötelezően előírt |
Képzési idő szemeszterekben: | 2 |
Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): |
1-2 |
Képzési idő hetente: | 3 óra |
Tanulmányi szint: | alapképzési modul |
Tanórák száma összesen: | |
A tantárgy kredit értéke: | 2 |
Az oktatás nyelve: | magyar |
Tanulmányi előkövetelmények: | |
A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | aláírás |
Tanulmányi követelmények: | A hallgatók részére követelmény, hogy a szemeszter során megadott és elvégzett feladat/ok mentén és a folyamatos konzultációk segítségével derítsék ki személyes és mesterséges elvárásoktól, sémáktól mentes valódi viszonyukat a rajz médiumával kapcsolatban. |
Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Gyakorlati feladatok megoldása, illetve a folyamatos, személyes és kollektív konzultáció. |
Az osztályzat kialakításának módja: | Az osztályzat kialakítása a feladatok megoldása során nyújtott teljesítmény alapján történik. |
Vizsgakövetelmények: | |
Oktatási módszerek: | Folyamatosan végezhető és alakítható feladatok kiadása. Folyamatos, lehetőleg kellő hosszúságú, személyes és kollektív konzultáció. |
Javasolt tanulási módszerek: | Folyamatos feladatvégzés. Részvétel a személyes és kollektív konzultációkon. |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | 2 |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | A kurzus végére a hallgatók alapkövetelményként több, a gyakorlati, esztétikai és személyes tapasztalataikat aktívizáló művet készítenek el. A művek elkészítésének folyamatát a félév elején megadott tematika és a folyamatos konzultáció által is kiváltott személyes igény és érdeklődés teheti mélyebbé. |
A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | A rajzi médiummal valamilyen módon kapcsolatos, a felsőbb éves munkához szükséges, személyes irányok meglelése. A rajz médiumával összefüggő rögzülések, sémák, mesterséges elvárások felszámolása. |
A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | A tantárgy nem vállalkozik se többre, se kevesebbre annál, hogy a hallgatók leljék meg személyes, mesterséges elvárásoktól, sémáktól mentes valódi viszonyukat a rajz médiumával kapcsolatban. Az érintett területek a szabadkézi rajztól a sablonkészítésen keresztül a számítógépes rajzig terjednek. |
Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | |
Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: |