Alkalmazott biológia
Kód:
TRABI
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Restaurátor Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
| 1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
| 8K | 2 | 8K | 2 | 12K | 2 | 4Ai | |||||||||||||
| A tantárgy címe: | Állattan és múzeumi kártevők ( Alkalmazott biológia) |
| A tantárgy rövidített címe: | Alkalmazott biológia |
| Tantárgykódja: | TRABI |
| Felelős tanszéke: | Restaurátorképző Intézet |
| Oktatója: | Dr Vásárhelyi Tamás |
| Melyik tantárgycsoportba sorolt: | Kötelezően előírt |
| Képzési idő szemeszterekben: | 1 |
| Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): | 1-4 |
| Képzési idő hetente: | |
| Tanulmányi szint: | Alapképzési modul |
| Tanórák száma összesen: | 12 |
| A tantárgy kredit értéke: | 2, -, / mintatanterv szerint |
| Az oktatás nyelve: | magyar |
| Tanulmányi előkövetelmények: | érettségi |
| A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | szóbeli vizsga |
| Tanulmányi követelmények: | |
| Az ismeretek ellenőrzésének módja: | órai visszakérdezés, szóbeli vizsga |
| Az osztályzat kialakításának módja: | Két típusú kérdésre (általánosabb, állattani tétel és kártevőkre, védekezésre vonatkozó tétel) |
| Vizsgakövetelmények: | Az órákon leadott anyag, mely irodalomjegyzék alapján bővíthető. |
| Oktatási módszerek: | Előadás + szemléltetés ábrákkal (írásvetítő) és tárgyakkal (kártevők, kórképek) néha kiscsoportos megbeszélés. |
| Javasolt tanulási módszerek: | - |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | 1 tételhez rajzos feladat is tartozik: 5 mitológiai állat rajzának elkészítése |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | - |
| A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | A Hallgatók megismertetése azokkal afolyamatokkal, amelyek meghatározzák az élő állati szervezetek, azaz számos műtárgy alapanyagának kialakulását, jellemző jegyeit, érzékenységét a környezeti tényezőkkel szemben. A szerves anyagokat megtámadó állati kártevők, kártételük felismerése, a védekezés elmélete és gyakorlata a restaurátorok mindennapi munkájának fontos része. Az általános állattani ismeretek szemléletformálóak. |
| A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | 1) Az állattan fogalma, kapcsolódása más tudományokhoz; 2) Az állati test összetétele, működése;. 3) Az állatok rendszere, ezen belül a múzeumi szempontból fontos állatcsoportok részletesebb ismertetése; 4) Mitológiai állatok; 5) Emberek és állaztok kapcsolata; 6) Az ökológia és a populációdinamika alapfogalmai; 7) Múzeumi kártevők, elsősorban rovarok felépítése, életmódja, kórképe, a védekezés módja; 8) Múzeumi kártételek megelőzésének lehetőségei; |
| Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | - |
| Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | - |