Modell utáni rajz
Kód:
AGRMR
Oktató:
Dr. habil. Albert Ádám DLA
Csordás Zoltán Imre
Funták Gyula
Dr. habil. Kőnig Frigyes DLA
Véssey Gábor
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Művészeti Anatómia, Rajzi és Geometria Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
6Gy | 4 | 6Gy | 4 | 6Gy | 4 | 6Gy | 4 |
A tantárgy címe: | Modell utáni rajz |
A tantárgy rövidített címe: | Modell utáni rajz |
Tantárgykódja: | AGRMR |
Felelős tanszéke: | Művészeti Anatómia, Geometria és Rajz tanszék |
Oktatója: | Albert Ádám, Csordás Zoltán, Funták Gyula, Kőnig Frigyes, Véssey Gábor |
Melyik tantárgycsoportba sorolt: | Kötelezően választható: szobrászművész szakon Szabadon választható: festőművész, intermédia-művész szakon |
Képzési idő szemeszterekben: | 4 félév |
Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10) | Festőművész szakon: 1, 2, 3, 4. szemeszter Szobrászművész, Intermédia-művész szakon: 5, 6, 7, 8. szemeszter 3, 4, 5, 6 |
Képzési idő hetente: | 6 óra |
Tanulmányi szint: | alapképzési modul /Alapképzési modul, szakképzési modul/ |
Tanórák száma összesen: | 216 |
A tantárgy kredit értéke: | 4/ félév |
Az oktatás nyelve: | magyar |
Tanulmányi előkövetelmények: | A 2. szemesztertől minden félévben az előző félév teljesítése |
A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | gyakorlati jegy |
Tanulmányi követelmények: | Az órák látogatása és a foglalkozások rajzi feladatainak megoldása. |
Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Az évközi rajzok értékelése, konzultáció. |
Az osztályzat kialakításának módja: | Az értékelést a szemeszter végén bemutatott rajzi anyag megtekintésével a Tanszék végzi. |
Vizsgakövetelmények: | A foglalkozásokon készült rajzok megléte. |
Oktatási módszerek: | Rajzi feladatok órán való megoldása (segédeszközök: modellek, preparátumok), konzultációk. |
Javasolt tanulási módszerek: | - |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | - |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | tanulmányrajz |
A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | - |
A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | A tanszék termeiben szabadkézi, látvány utáni tanulmányrajzok elkészítésére kínálunk lehetőséget. Minden alkalommal élő modellek, illetve a tanszék szertárának anyagából készült beállítások állnak rendelkezésre a rajzi feladatok elvégzéshez. Folyamatos tanári jelenlét és korrektúra segíti a munkát. Ezek a foglalkozások alkalmat teremtenek az anatómia és térábrázolási problémákkal járó feladatok megoldására, ismétlésére, gyakorlására. Az órák segítséget adnak abban, hogy a látható világból érkező információk leképzésben megfelelő gyakorlatot szerezhessenek a hallgatók. Az alkotási folyamatban a megfigyelés szerepét kihangsúlyozza. Ezzel fejleszti a koncentráció folyamatos fenntartását és a formák minél több szempontból történő megismerésére teremt lehetőséget. A foglalkozások emellett lehetőséget adnak a megszerzett rajzi tudás szinten tartására, elmélyítésére és a műtermi munkához szükséges tanulmányok elkészítéséhez. Lehetőség van egyéni és csoportos feladatok elvégzésére előzetes konzultáció segítségével. Az órák a következő feladattípusokra irányulnak: - a térbeli formák megfigyelése, - a térbeli formák értelmezése a megtanult ismeretek tükrében, - a térbeli formák különböző szempontú absztrahálása, feladatokon keresztül. Az óralátogatást a jelenléti ív kitöltésével regisztrálják. |
Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | Barcsay J.: Művészeti Anatómia Ember és Drapéria Forma és Tér G. Bammes: Der nackte Mensch Kőnig Frigyes és Funták Gyula: Művészeti Anatómia és Geometria A Szépművészeti Múzeum Grafikai gyűjteménye Semmelweis Orvostudományi Egyetem Múzeuma Esetenként boncoláson való részvétel. |
Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | A tanszék szertárának anyaga, élő modellek. |