Szabadkézi rajz, alakrajz, festés I.
Kód:
ALÁTMGY
Oktató:
Csordás Zoltán Imre
Funták Gyula
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Látványtervező Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
8Gy | 3 | 8Gy | 3 |
A tantárgy címe: | Szabadkézi rajz, alakrajz, festés I. |
A tantárgy rövidített címe: | Szabadkézi rajz |
Tantárgykódja: | ALÁTMGY |
Felelős tanszéke: | Művészeti Anatómia, Geometria és Rajz tanszék |
Oktatója: | Csordás Zoltán, Funták Gyula, Kőnig Frigyes |
Melyik tantárgycsoportba sorolt: | Kötelezően előírt |
Képzési idő szemeszterekben: | 2 szemeszter |
Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): | 1, 2. szemeszter |
Képzési idő hetente: | 8 óra |
Tanulmányi szint: | Alapképzési modul |
Tanórák száma összesen: | 216 óra |
A tantárgy kredit értéke: | 3/félév |
Az oktatás nyelve: | magyar |
Tanulmányi előkövetelmények: | középszintű rajzi ismeretek |
A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | gyakorlati jegy |
Tanulmányi követelmények: | Az órák látogatása és a foglalkozások rajzi feladatainak megoldása kötelező. |
Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Az évközi rajzok folyamatos értékelés, konzultáció |
Az osztályzat kialakításának módja: | Évközi rajzok kiértékelése |
Vizsgakövetelmények: | Megfelelő számú, a foglalkozásokon készült rajzok megléte |
Oktatási módszerek: | Előadás, rajzi feladatok órán való megoldása (segédeszközök: élő modellek, csendéleti tárgyak, geometriai testek), konzultációk |
Javasolt tanulási módszerek: | A folyamatos órai részvétel. Különféle technikákkal készített tanulmányrajzok segítségével a megfelelő ábrázolási ismeretek megszerzése. A gyakorlati munkával párhuzamosan az elméleti tudás folyamatos fejlesztése az elhangzott javaslatok és korrigálás alapján. |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | Heti egy vagy két tanulmányrajz, krokik, vázlatok. |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | Tanulmányrajz |
A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | A tanulmányrajz jellegű rajzi gyakorlatok a térben való eligazodást, komponálást és művészeti alkotások tervezését segíti elő. A megszerzett rajzi tudás mindemellett az ábrázoló, figurális művészetben nélkülözhetetlen szakmai alapokat biztosít. |
A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | I. szemeszter: A modell rajzolása önmagában és a körülötte levő térrel. Majd tárgykompozíciókon keresztül foglalkozunk a térábrázolás jellegzetes problémáival. Ismerkedés különböző ábrázolási technikákkal. Festészeti gyakorlatok. II. szemeszter: A modell rajzolása önmagában és a körülötte levő térrel. Majd tárgykompozíciókon keresztül foglalkozunk a térábrázolás jellegzetes problémáival. Geometriai testekkel épített virtuális terek képzése és realizálása. Beállítások festése. |
Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | Barcsay J.: Művészeti Anatómia Ember és Drapéria Forma és Tér G. Bammes: Der nackte Mensch Szalay Z: A kockától az aktig Kőnig F: Orbis Pictus Funták Gyula-Kőnig Frigyes: Művészeti anatómia és geometria A Szépművészeti Múzeum Grafikai gyűjteménye |
Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | A tanszék szertárának anyaga, élő modellek. |