Mozgóképes tervezési alapismeretek
Kód:
ALÁTMTA
Oktató:
Dr. habil. Molnár György DLA
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Látványtervező Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
| 1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
| 2Gy | 2 | 2Gy | 2 | ||||||||||||||||
| A tantárgy címe: | Mozgóképes tervezési alapismeretek |
| A tantárgy rövidített címe: | Mozgóképes tervezési alapismeretek |
| Tantárgykódja: | ALÁTMTA |
| Felelős tanszéke: | Látványtervező tanszék |
| Oktatója: | Dévényi Rita, (Csík György) Molnár György |
| Melyik tantárgycsoportba sorolt: | Kötelező szakmai gyakorlati ismeretek |
| Képzési idő szemeszterekben: | 1 szemeszter |
| Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): | 2. szemeszter |
| Képzési idő hetente: | 2 óra |
| Tanulmányi szint: | Alapozó modul |
| Tanórák száma összesen: | 28 óra |
| A tantárgy kredit értéke: | 2/félév |
| Az oktatás nyelve: | magyar |
| Tanulmányi előkövetelmények: | - |
| A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | Gyakorlati jegy |
| Tanulmányi követelmények: | Részvétel az órákon, gyakorlatokon, a kiadott feladatok időbeni teljesítése. |
| Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Folyamatos korrektúra, konzultáció. |
| Az osztályzat kialakításának módja: | A tanfeladatok értékelése. |
| Vizsgakövetelmények: | Vizsgafeladatok teljesítése. |
| Oktatási módszerek: | A mozgóképes megközelítési módok, a mozgóképes tervezés specifikumainak ismertetése, a feladatok kiadása, folyamatos ellenőrzése. |
| Javasolt tanulási módszerek: | Folyamatos munka korrektúrával, konzultációval. |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | Kb. 10-20 feladat |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | Rajzok, alaprajzok, részletrajzok, digitális képek, makettek, stb. |
| A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | A szemeszter célja: a hallgatók elsajátíthatják a mozgóképes tervezői munkához való látásmódot,l hozzáállást, szemléletmódot, a megközelítési utakat, s hogy a látott, rögzített, gyűjtött, „átélt”, tapasztalatokat miképpen kell dokumentálni, formába önteni a mozgóképes látványtervezői szakmának megfelelően. |
| A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | A feladat:meghatározott társadalmi környezetben, egy városi tér építészetének, jellegének, hangulatának, életének, illetve az ott lakó, dolgozó vagy éppen tébláboló jellegzetes karaktereinek alapos megfigyelése, megismerése, illetve ezek megmutatása, ábrázolása. A vizsgafeladat: a mai mozgókép-készítési szemléletmódnak megfelelően a tér egészének és néhány karakterének ábrázolása a jelenben, s a feladatban meghatározott múltban. Követelmény: a feladat dokumentációjának elkészítése – gyűjtési, kutatási anyagok, felmérési rajzok, alaprajzok, homlokzati rajzok, makett, illetve fekete-fehér és színes krokik, rajzok a figurákról, digitális fotók. Digitális videofelvétel a térről, - a mozgóképes látásmód elsajátítása a cél. |
| Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | Filmtér, filmdíszlet (ed: Menyhárt László) MFI 1981 Romvári József: Jegyzet MKE 2004. Film és Tévé alkotók kézikönyve (ed. Vagyóczky Tibor) HSC-MTV 2004 |
| Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | Digitális (álló-, és mozgóképes) kamerák, számítógépes programok. |