Mozgóképes bábtervezés
ALÁTMOBT
Magyar
Látványtervező Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
| 1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
| 3Gy | 3 | ||||||||||||||||||
| A tantárgy címe: | Mozgóképes bábtervezés |
| A tantárgy rövidített címe: | Mozgóképes bábtervezés |
| Tantárgykódja: | ALÁTMOBT |
| Felelős tanszéke: | Látványtervező tanszék |
| Oktatója: | Szabó Zsuzsa |
| Melyik tantárgycsoportba sorolt: | Kötelező szakmai gyakorlati alapismeretek |
| Képzési idő szemeszterekben: | 1 szemeszter |
| Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): |
5. szemeszter |
| Képzési idő hetente: | 3 óra |
| Tanulmányi szint: | Differenciált szakmai modul |
| Tanórák száma összesen: | 39 óra |
| A tantárgy kredit értéke: | 3/félév |
| Az oktatás nyelve: | magyar |
| Tanulmányi előkövetelmények: | Mozgóképes mediális technikák (ALÁTMMT04) tantárgy elvégzése |
| A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | Gyakorlati jegy |
| Tanulmányi követelmények: | Részvétel az órákon, a feladatok teljesítése, önállóság, kreativitás |
| Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Folyamatos konzultáció, korrektúra |
| Az osztályzat kialakításának módja: | A tanfeladat értékelése |
| Vizsgakövetelmények: | AVizsgafeladat: animációs mozgókép készítés a megadott témában, tárgyban, meghatározott technológiával. |
| Oktatási módszerek: | Az animációs mozgóképes elméleti és gyakorlatai ismeretek alapjainak elsajátítása, a technikai eszközök használatának gyakorlata. |
| Javasolt tanulási módszerek: | (a Látványtervező Tanszék Média termében kialakított animációs) műtermi munka, korrektúrával. |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | 1 feladat |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | Néhány perces báb-, tárgy-animációs mozgókép létrehozása. |
| A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | Képzési-oktatási célok: az animáció műfaji sajátosságainak ismeret-szintű elsajátítása, az animációs mozgókép készítés folyamatának, munkafázisainak megismerése, mozgóképes gondolkodás, időbeli tervezés, kreativitás, integrált gondolkodás fejlesztése, a mozgatás (animálás) lehetőségei, törvényszerűségei, művészi kifejezőereje, technikaismeret. |
| A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | Animáció-történet dióhéjban, szakkifejezések, a műfaj egyedi tulajdonságai. Élőszereplős film ésanimáció, bábfilm és bábelőadás közötti műfaji-technikai különbségek. /2 alk./ Animációs technikák, műfajok, a felhasználás területei. /1 alk./ A rendelkezésre álló technika ismertetése, használata. /1 alk. Az animálás, mint a karakterizálás eszköze. /2 alk./ A képes forgatókönyv (storyboard) használata, készítése./1 alk./ Világítás, térszervezés, komponálás szerepe az animációban. /1 alk./ Zene és hang szerepe az animációban. /1 alk./ Karakter tervezés, fejlesztés, készítés (egyéni munka). /2 alk./ Animáció az elkészült karakterekkel (csoportmunka). /3 alk./ |
| Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): |
Kötelező irodalomjegyzék: |
| Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | A Látványtervező Tanszék médiatermének eszközei, - programok, számítógépek, digitális kamera, digitális fényképezőgép, animációs állvány, valamint a felvétel tárgyát képző anyagok, eszközök. |