Mozgóképes bábtervezés
ALÁTMOBT
Magyar
Látványtervező Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
3Gy | 3 |
A tantárgy címe: | Mozgóképes bábtervezés |
A tantárgy rövidített címe: | Mozgóképes bábtervezés |
Tantárgykódja: | ALÁTMOBT |
Felelős tanszéke: | Látványtervező tanszék |
Oktatója: | Szabó Zsuzsa |
Melyik tantárgycsoportba sorolt: | Kötelező szakmai gyakorlati alapismeretek |
Képzési idő szemeszterekben: | 1 szemeszter |
Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): |
5. szemeszter |
Képzési idő hetente: | 3 óra |
Tanulmányi szint: | Differenciált szakmai modul |
Tanórák száma összesen: | 39 óra |
A tantárgy kredit értéke: | 3/félév |
Az oktatás nyelve: | magyar |
Tanulmányi előkövetelmények: | Mozgóképes mediális technikák (ALÁTMMT04) tantárgy elvégzése |
A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | Gyakorlati jegy |
Tanulmányi követelmények: | Részvétel az órákon, a feladatok teljesítése, önállóság, kreativitás |
Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Folyamatos konzultáció, korrektúra |
Az osztályzat kialakításának módja: | A tanfeladat értékelése |
Vizsgakövetelmények: | AVizsgafeladat: animációs mozgókép készítés a megadott témában, tárgyban, meghatározott technológiával. |
Oktatási módszerek: | Az animációs mozgóképes elméleti és gyakorlatai ismeretek alapjainak elsajátítása, a technikai eszközök használatának gyakorlata. |
Javasolt tanulási módszerek: | (a Látványtervező Tanszék Média termében kialakított animációs) műtermi munka, korrektúrával. |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | 1 feladat |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | Néhány perces báb-, tárgy-animációs mozgókép létrehozása. |
A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | Képzési-oktatási célok: az animáció műfaji sajátosságainak ismeret-szintű elsajátítása, az animációs mozgókép készítés folyamatának, munkafázisainak megismerése, mozgóképes gondolkodás, időbeli tervezés, kreativitás, integrált gondolkodás fejlesztése, a mozgatás (animálás) lehetőségei, törvényszerűségei, művészi kifejezőereje, technikaismeret. |
A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | Animáció-történet dióhéjban, szakkifejezések, a műfaj egyedi tulajdonságai. Élőszereplős film ésanimáció, bábfilm és bábelőadás közötti műfaji-technikai különbségek. /2 alk./ Animációs technikák, műfajok, a felhasználás területei. /1 alk./ A rendelkezésre álló technika ismertetése, használata. /1 alk. Az animálás, mint a karakterizálás eszköze. /2 alk./ A képes forgatókönyv (storyboard) használata, készítése./1 alk./ Világítás, térszervezés, komponálás szerepe az animációban. /1 alk./ Zene és hang szerepe az animációban. /1 alk./ Karakter tervezés, fejlesztés, készítés (egyéni munka). /2 alk./ Animáció az elkészült karakterekkel (csoportmunka). /3 alk./ |
Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): |
Kötelező irodalomjegyzék: |
Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | A Látványtervező Tanszék médiatermének eszközei, - programok, számítógépek, digitális kamera, digitális fényképezőgép, animációs állvány, valamint a felvétel tárgyát képző anyagok, eszközök. |