Mozgóképes mediális technika
Kód:
ALÁTMMT
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Látványtervező Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
2GY | 2 | 2Gy | 3 |
A tantárgy címe: | Mozgóképes mediális technika |
A tantárgy rövidített címe: | Mozgóképes mediális technika |
Tantárgykódja: | ALÁTMMT |
Felelős tanszéke: | Látványtervező tanszék |
Oktatója: | Bernáth Zoltán, Vida Zoltán, Mona Péter |
Melyik tantárgycsoportba sorolt: | Választható általános műveltségi ismeretek |
Képzési idő szemeszterekben: | 2 szemeszter |
Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): | 3., 4. szemeszter |
Képzési idő hetente: | 2 óra |
Tanulmányi szint: | Diferenciált szakmai modul |
Tanórák száma összesen: | 54 óra |
A tantárgy kredit értéke: | 3. félévben 2, 4. félévben 3. |
Az oktatás nyelve: | magyar |
Tanulmányi előkövetelmények: | A szemeszterek egymásra épülnek |
A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | Gyakorlati jegy |
Tanulmányi követelmények: | Órai munka, pontos (digitális) eszközhasználat, kreativitás. |
Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Folyamatos korrektúra + a gyakorlati feladat vizsgaértékelése. |
Az osztályzat kialakításának módja: | Az órai munka és a tanfeladatok értékelése. |
Vizsgakövetelmények: | Vizsgafeladat |
Oktatási módszerek: | A felhasználói és egyéb ismeretek bemutatása, a megértés és a használat folyamatos ellenőrzése. |
Javasolt tanulási módszerek: | Folyamatos gyakorlati (számítógépes) munka |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | 1 komplex feldat |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | Digitális mozgókép létrehozása az elsajátított ismereteknek megfelelően. |
A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | A stúdium a CGI alkalmazási módjait ismerteti, bemutatja a számítógépes grafika (CG), a számítógépes animáció (DA), a computer adta lehetőségeket a filmtrükköknél, a digitális effektusoknál (DE). |
A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | Első szemeszter: A digitalizáció lehetőségeinek gyakorlati vizsgálata a díszlet-, jelmez-, báb- és maszktervezés, illetve az általános képi megfogalmazás terén. A hallgatók megismerkednek a HD mozgókép-készítési folyamatokkal. Második szemeszter: A legújabb, fejlesztés alatt álló, de hazánkban még nem teljesen kiépült digitális mozgókép-készítési utakra is bemutatja. Ide tartozik a virtuális stúdió működtetése és lehetőségeinek vizsgálata, amelynél lényeges akár a művészi szemléletváltás is, hiszen a jelentős bontáskülönbség más gondolkodásmódot követel. Az ún. „Új média”, amely az Internet és a számítástechnikai eszközök egyre erősebb térhódítása során jött létre, a látvány és a technika határait feszegeti, s az alapok megismerése e téren elengedhetetlen. |
Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | A BMF Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kar, Villamosmérnök Szak, BSc, 2007/2008. tanév jegyzeteiből: 49273/I. Digitális technika, I., 49273/II. Digitális technika, II., 1105 Digitális technika – példatár Maya 3D - Perfact 2009 Adobe After Effects 6,5 és Encore DVD- Perfact 2005 |
Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | Digitális kamerák, a Látványtervező Tanszéken használatos számítógépes programok. (CG, DA, DE, 3D stb.) |