Mozgóképes mediális technika
Kód:
ALÁTMMT
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Látványtervező Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
| 1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
| 2GY | 2 | 2Gy | 3 | ||||||||||||||||
| A tantárgy címe: | Mozgóképes mediális technika |
| A tantárgy rövidített címe: | Mozgóképes mediális technika |
| Tantárgykódja: | ALÁTMMT |
| Felelős tanszéke: | Látványtervező tanszék |
| Oktatója: | Bernáth Zoltán, Vida Zoltán, Mona Péter |
| Melyik tantárgycsoportba sorolt: | Választható általános műveltségi ismeretek |
| Képzési idő szemeszterekben: | 2 szemeszter |
| Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): | 3., 4. szemeszter |
| Képzési idő hetente: | 2 óra |
| Tanulmányi szint: | Diferenciált szakmai modul |
| Tanórák száma összesen: | 54 óra |
| A tantárgy kredit értéke: | 3. félévben 2, 4. félévben 3. |
| Az oktatás nyelve: | magyar |
| Tanulmányi előkövetelmények: | A szemeszterek egymásra épülnek |
| A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | Gyakorlati jegy |
| Tanulmányi követelmények: | Órai munka, pontos (digitális) eszközhasználat, kreativitás. |
| Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Folyamatos korrektúra + a gyakorlati feladat vizsgaértékelése. |
| Az osztályzat kialakításának módja: | Az órai munka és a tanfeladatok értékelése. |
| Vizsgakövetelmények: | Vizsgafeladat |
| Oktatási módszerek: | A felhasználói és egyéb ismeretek bemutatása, a megértés és a használat folyamatos ellenőrzése. |
| Javasolt tanulási módszerek: | Folyamatos gyakorlati (számítógépes) munka |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | 1 komplex feldat |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | Digitális mozgókép létrehozása az elsajátított ismereteknek megfelelően. |
| A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | A stúdium a CGI alkalmazási módjait ismerteti, bemutatja a számítógépes grafika (CG), a számítógépes animáció (DA), a computer adta lehetőségeket a filmtrükköknél, a digitális effektusoknál (DE). |
| A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | Első szemeszter: A digitalizáció lehetőségeinek gyakorlati vizsgálata a díszlet-, jelmez-, báb- és maszktervezés, illetve az általános képi megfogalmazás terén. A hallgatók megismerkednek a HD mozgókép-készítési folyamatokkal. Második szemeszter: A legújabb, fejlesztés alatt álló, de hazánkban még nem teljesen kiépült digitális mozgókép-készítési utakra is bemutatja. Ide tartozik a virtuális stúdió működtetése és lehetőségeinek vizsgálata, amelynél lényeges akár a művészi szemléletváltás is, hiszen a jelentős bontáskülönbség más gondolkodásmódot követel. Az ún. „Új média”, amely az Internet és a számítástechnikai eszközök egyre erősebb térhódítása során jött létre, a látvány és a technika határait feszegeti, s az alapok megismerése e téren elengedhetetlen. |
| Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | A BMF Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kar, Villamosmérnök Szak, BSc, 2007/2008. tanév jegyzeteiből: 49273/I. Digitális technika, I., 49273/II. Digitális technika, II., 1105 Digitális technika – példatár Maya 3D - Perfact 2009 Adobe After Effects 6,5 és Encore DVD- Perfact 2005 |
| Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | Digitális kamerák, a Látványtervező Tanszéken használatos számítógépes programok. (CG, DA, DE, 3D stb.) |