Modell utáni rajz
Kód:
AGRMR
Oktató:
Csordás Zoltán Imre
Funták Gyula
Dr. habil. Somorjai-Kiss Tibor DLA
Dr. habil. Kőnig Frigyes DLA
Krisztiáni Sándor
Véssey Gábor
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Művészeti Anatómia, Rajzi és Geometria Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
| 1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
| 6Gy | 3 | 6Gy | 3 | 6Gy | 3 | 6Gy | 3 | ||||||||||||
| A tantárgy címe: | Modell utáni rajz |
| A tantárgy rövidített címe: | Modell utáni rajz |
| Tantárgykódja: | AGRMR |
| Felelős tanszéke: | Művészeti Anatómia, Geometria és Rajz tanszék |
| Oktatója: | Csordás Zoltán, Funták Gyula, Kiss Tibor, Kőnig Frigyes, Krisztiáni Sándor, Véssey Gábor |
| Melyik tantárgycsoportba sorolt: | kötelezően választható |
| Képzési idő szemeszterekben: | 4 félév (1-10 félév alatt teljesíthető) |
| Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10) | 3, 4, 5, 6 (mintatanterv ajánlása szerint) |
| Képzési idő hetente: | 6 óra |
| Tanulmányi szint: | alapképzési modul /Alapképzési modul, szakképzési modul, diploma feltétel/ |
| Tanórák száma összesen: | 216 |
| A tantárgy kredit értéke: | 3/ félév |
| Az oktatás nyelve: | magyar |
| Tanulmányi előkövetelmények: | A 2. szemesztertől minden félévben az előző félév teljesítése |
| A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | gyakorlati jegy |
| Tanulmányi követelmények: | Az órák látogatása és a foglalkozások rajzi feladatainak megoldása |
| Az ismeretek ellenőrzésének módja: | az évközi rajzok értékelése, konzultáció |
| Az osztályzat kialakításának módja: | Az értékelést a szemeszter végén bemutatott rajzi anyag megtekintésével a Tanszék végzi. |
| Vizsgakövetelmények: | A foglalkozásokon készült rajzok megléte |
| Oktatási módszerek: | Rajzi feladatok órán való megoldása (segédeszközök: modellek, preparátumok), konzultációk. |
| Javasolt tanulási módszerek: | - |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | - |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | tanulmányrajz |
| A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | - |
| A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | A tanszék termeiben szabadkézi, látvány utáni tanulmányrajzok elkészítésére kínálunk lehetőséget. Minden alkalommal élő modellek, illetve a tanszék szertárának anyagából készült beállítások állnak rendelkezésre a rajzi feladatok elvégzéshez. Folyamatos tanári jelenlét és korrektúra segíti a munkát. Ezek a foglalkozások alkalmat teremtenek az anatómia és térábrázolási problémákkal járó feladatok megoldására, ismétlésére, gyakorlására. Az órák segítséget adnak abban, hogy a látható világból érkező információk leképzésben megfelelő gyakorlatot szerezhessenek a hallgatók. Az alkotási folyamatban a megfigyelés szerepét kihangsúlyozza. Ezzel fejleszti a koncentráció folyamatos fenntartását és a formák minél több szempontból történő megismerésére teremt lehetőséget. A foglalkozások emellett lehetőséget adnak a megszerzett rajzi tudás szinten tartására, elmélyítésére és a műtermi munkához szükséges tanulmányok elkészítéséhez. Lehetőség van egyéni és csoportos feladatok elvégzésére előzetes konzultáció segítségével. Az órák a következő feladattípusokra irányulnak: - a térbeli formák megfigyelése, - a térbeli formák értelmezése a megtanult ismeretek tükrében, - a térbeli formák különböző szempontú absztrahálása, feladatokon keresztül. Az óralátogatást a jelenléti ív kitöltésével regisztrálják. |
| Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | Barcsay J.: Művészeti Anatómia Ember és Drapéria Forma és Tér G. Bammes: Der nackte Mensch Kőnig Frigyes és Funták Gyula: Művészeti Anatómia és Geometria A Szépművészeti Múzeum Grafikai gyűjteménye Semmelweis Orvostudományi Egyetem Múzeuma Esetenként boncoláson való részvétel. |
| Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | A tanszék szertárának anyaga, élő modellek. |