Idegen nyelv
Kód:
ILANG, ILNÉM, IL
Oktató:
Gortvai Katalin
Tóth Dániel
Oktatás nyelve:
Magyar
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
| 1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
| 4Gy | 1 | 4Gy | 1 | 4Gy | 1 | 4K | 1 | ||||||||||||
| A tantárgy címe: | Idegen nyelv |
| A tantárgy rövidített címe: | Angol, német, francia |
| Tantárgykódja: | Il... |
| Felelős tanszéke: | Nyelvi lektorátus |
| Oktatója: | Gortvai Katalin - francia nyelv Mészáros Klára - német nyelv Janotka Mónika - angol nyelv Ruffné Semsey Katalin - angol nyelv Siptár-Jovánovics Timea |
| Melyik tantárgycsoportba sorolt: | Kritérium követelmény - kötelező |
| Képzési idő szemeszterekben: | 4 szemeszter |
| Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat?: | 1., 2.,3, 4. szemeszter |
| Képzési idő hetente: | 4 óra |
| Tanulmányi szint: | Diploma feltétel |
| Tanórák száma összesen: | 108 óra |
| A tantárgy kredit értéke: | 1/félév |
| Az oktatás nyelve: | magyar |
| Tanulmányi előkövetelmények: | A szemeszterek egymásra épülnek |
| A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | gakorlati jegy, a 4. szemeszterbe kollokvium |
| Tanulmányi követelmények: | Rendszeres óralátogatás, az órákon való aktív részvétel, az írásbeli munkák rendszeres elvégzése - a nyelv középszintű ismeretéhez való eljutás. |
| Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Szóbeli és írásbeli beszámoló, otthoni házi feladat ellenőrzése. |
| Az osztályzat kialakításának módja: | Szóbeli órai munka és írásbeli munka alapján. |
| Vizsgakövetelmények: | A középfokú nyelvvizsgának megfelelő feladattípusok alapján mért írásbeli és szóbeli tudás (tképp. a 4 szemeszter alatt végzett anyag). |
| Oktatási módszerek: | Vegyes, egynyelvű direkt, audio-vizuális, kiscsoportos, pármunkás. |
| Javasolt tanulási módszerek: | Az órai (tanári) útmutatások alapján szóbeli és írásbeli gyakorlás. |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | - |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | - |
| A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | A diploma megszerzésének feltételeként kitűzött középfokú nyelvvizsgára való felkészítés, az idegennyelvű szakirodalom tanulmányozásához való hozzásegítés, illetve az ösztöndíjak elnyeréséhez szükséges nyelvi kompetencia megszerzéséhez való hozzásegítés. |
| A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | Előzetes tudásszint-felmérést követően egynyelvű tankönyv alapján haladva a nyelvvizsga feladattípusaira való felkészítés, mely tulajdonképpen a négy nyelvi készség (hallott szöveg értése, beszéd, írott szöveg értése, írás) középszintű elsajátítására irányul. Ezzel együtt halad a nyelv funkcionális használatának illetve a szaknyelvnek az elsajátítása is. A hallgatók félévenként gyakorlati jegyet kapnak, és a 4. szemeszter végén kollokviumot tesznek. |
| Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | Az adott csoport szintjének leginkább megfelelő egynyelvű tankönyvek és munkafüzetek, valamint folyóiratok és naprakész, lehetőség szerint mindig a legfrissebb, kiegészítő anyagok, illetve hangkazetták és oktató videofilmek. |
| Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | - |