Műtárgykészítés
Kód:
IMMÜK
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Intermédia Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
4Gy | 3 | 4Gy | 3 | 4Gy | 3 | 4Gy | 3 | 4Gy | 3 | 4Gy | 3 | 4Gy | 3 | 4Gy | 3 |
Műtárgykészítés I.
A tantárgy címe: | Hogyan készítsünk műtárgyakat |
A tantárgy rövidített címe: | Műtárgykészítés (I – IV) |
Tantárgykódja: | IMMÜK |
Felelős tanszéke: | Intermédia |
Oktatója: | Sugár János |
Melyik tantárgycsoportba sorolt: | kötelezően előírt |
Képzési idő szemeszterekben: | 4 félév |
Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): |
1-4 |
Képzési idő hetente: | 4 óra |
Tanulmányi szint: | alapképzési modul |
Tanórák száma összesen: | |
A tantárgy kredit értéke: | 3 |
Az oktatás nyelve: | magyar |
Tanulmányi előkövetelmények: | a 2. félévhez fotó alapismeretek, a 3. és 4. félévhez videótechnikai ismeretek |
A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | gyakorlati jegy |
Tanulmányi követelmények: | A kurzus az első félévben az alkotómunkához elengedhetetlen objektív és kritikus figyelem kialkítását célozza, a második félévben dramaturgiai, a harmadik és negyedik félévben pedig képnyelvi ismeretek és tapasztalatok szerzése a cél. |
Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Beszélgetés. |
Az osztályzat kialakításának módja: | A műtermi munka során tanúsított aktivitás, a kiadott feladatok elvégzése. |
Vizsgakövetelmények: | A kiadott feladatok elvégzése, aktivitás. |
Oktatási módszerek: | Műelemzés, klaszikus video art művek és a hallgatók által készített munkák, valamint a kiadott feladatokra készült munkák közös elemzése a radikális interpretáció technikájával. |
Javasolt tanulási módszerek: | A műtermi gyakorlatokon való részvétel, a felvetett témák önálló kutatása (könyvtár, internet), a javasolt olvasnivalók ismerete, új témák felvetése. |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | Alkotómunka különféle technikákban a rajztól a videóig. |
A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | Az önálló alkotómunkához elengedhetetlen flexibilis gondolkodás és figyelem elsajátítása. |
A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | Ebben a műtermi gyakorlatban alapvetően műelemzés és alkotómunka történik, egy egyszerű, négy félévre bontott program alapján. A rajztól a videóig, különféle technikákban született munkákat a radikális interpretáció technikájával közösen elemezzük. A kurzus az első félévben az alkotómunkához elengedhetetlen objektív és kritikus figyelem kialakítását célozza, a második félévben dramaturgiai, a harmadik és negyedik félévben pedig képnyelvi ismeretek és tapasztalatok szerzése a cél. 1. félév - ambiciótisztázás, gyűjtőmunka, fiktív életrajz írás 2. félév - narratív fotó tervezése, 3. félév - videó-nyelvi gyakorlatok, 4. félév - videó tervezés és kivitelezés |
Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | Jean Baudrillard: A tárgyak rendszere. Gondolat, Bpest., 1987 Jean-Paul Sartre: A szavak. Európa zsebkönyvek 249. Bpest., 1982 Pavel Florenszkij: Az ikonosztáz. Imago, Corvina, Budapest., 1988 Roland Barthes: Mitológiák. Európa, Bpest., 1983 Wilenski: Modern francia festők. Corvina, Bpest., 1976 |
Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | tábla, diavetítő, számítógép, projektor |
Műtárgykészítés II.
A tantárgy címe: | Műtárgykészítés 5 – 8. |
A tantárgy rövidített címe: | Műtárgykészítés |
Tantárgykódja: | IMMUK |
Felelős tanszéke: | Intermédia |
Oktatója: | Kaszás Tamás Tibor, Szegedy-Maszák Zoltán, Eperjesi Ágnes, Bakos Gábor |
Melyik tantárgycsoportba sorolt: | kötelezően előírt |
Képzési idő szemeszterekben: | 2+2 félév |
Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): |
5-6-7-8 |
Képzési idő hetente: | 4 óra |
Tanulmányi szint: | alapképzési modul |
Tanórák száma összesen: | |
A tantárgy kredit értéke: | 3 |
Az oktatás nyelve: | magyar |
Tanulmányi előkövetelmények: | Műtárgykészítés 1-4 |
A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | gyakorlati jegy |
Tanulmányi követelmények: | A kurzus egyaránt koncentrál az egyéni (konceptuális és technikai) alkotói módszerek, valamint az interdiszciplináris gondolkodás és tájékozottság kialakítására. |
Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Beszélgetés, saját és egyéb művek elemzése. |
Az osztályzat kialakításának módja: | A műtermi munka során tanúsított aktivitás, a kiadott feladatokra való reakciók mérlegelése, a határidők betartása. |
Vizsgakövetelmények: | A kiadott feladatok elvégzése, óralátogatás, aktivitás. |
Oktatási módszerek: | Beszélgetés, kortárs és a hallgatók által készített művek, valamint a kiadott feladatokra készült munkák közös elemzése. |
Javasolt tanulási módszerek: | A műtermi gyakorlatokon való részvétel, a felvetett témák önálló kutatása, (könyvtár, internet), saját archívumépítés, az ajánlott olvasnivalók ismerete, új témák felvetése, saját módszerek kialakítása. |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | Félévenként 2 |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | Egyéni alkotómunka különféle technikákban a rajztól a videóig, festménytől a konceptuális művekig. |
A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | Az önálló alkotómunkához szükséges egyéni művészeti álláspont kialakítása, a kortárs művészeti folyamatok és módszerek megértése és kidolgozása. |
A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | Intermédia és interdiszciplináris területek: design, társadalmi média, építészet, public art stb. |
Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | Guy Debord: A spektákulum társadalma („Tartóshullám sorozat”) Balassi, 2006 Kreativitási gyakorlatok, fafej, indigó - Erdély Miklós művészetpedagógiai tevékenysége 1975-1986, Gondolat Kiadó, 2008 Bourriaud, Nicolas: Utómunkálatok, Műcsarnok, 2007 Tolvaly Ernő - Lengyel András (eds.) I.II.: Kortárs Képzőművészeti Szöveggyűjtemény, A & E '93 Kiadó, 1992, Ranciere, Jacques: Esztétika és politika, Műcsarnok, 2009 Hock Bea, Nemtan és pablikart, Praesens Kulturális Bt., 2005 |
Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | Az intermédia tanszék eszközei |