Bevezetés a három dimenziós animációba I.-II.
Kód:
IMB3D
Oktató:
Dr. habil. Előd Ágnes DLA
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Intermédia Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
4Gy | 4 | 4Gy | 4 |
A tantárgy címe: | Bevezetés a három dimenziós animációba |
A tantárgy rövidített címe: | 3D animáció |
Tantárgykódja: | IMB3D |
Felelős tanszéke: | Intermédia |
Oktatója: | Előd Ágnes |
Melyik tantárgycsoportba sorolt: | Kötelezően választható |
Képzési idő szemeszterekben: | 2 szemeszter |
Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): | 5-6. szemeszter |
Képzési idő hetente: | 2 óra, illetve legalább ugyanennyi felkészülés a foglalkozásokra |
Tanulmányi szint: | Szakképzési modul |
Tanórák száma összesen: | 54 |
A tantárgy kredit értéke: | 4/félév |
Az oktatás nyelve: | magyar |
Tanulmányi előkövetelmények: | Multimédia fejlesztés 2 |
A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | Gyakorlati jegy |
Tanulmányi követelmények: | A kurzus célja, hogy a hallgatók elsajátítsák a három dimenziós modellezés, illetve animáció alapjait. A kurzus során a hallgatók gyakorlati feladatokat oldanak meg, de lehetőségük nyílik saját ötleteik, projektjavaslataik kidolgozására is. |
Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Gyakorlati feladatmegoldások, illetve saját projektek színvonalának kiértékelése. |
Az osztályzat kialakításának módja: | Az osztályzat kialakítása a gyakorlati feladatmegoldások illetve saját projektek színvonalának kiértékelése alapján történik. |
Vizsgakövetelmények: | Követelmény a foglalkozásokon bemutatott felhasználói programok, fejlesztőrendszerek, technológiák, gyakorlati tapasztalatok készségszintű gyakorlati alkalmazása. |
Oktatási módszerek | A foglalkozásokon gyakorlati példák alkalmazásán, feladatok megoldásán keresztül válik elsajátíthatóvá a tananyag. |
Javasolt tanulási módszerek: | Az előadásokon/foglalkozásokon bemutatott gyakorlati példák, feladatok megoldása mellett a hallgatók egyéni alkotásaik megvalósítása szükséges az ismeretek begyakorlásához. Javasolt a kurzus teljesítéséhez szükséges feladatok, illetve önálló mű kivitelezése mellett további gyakorlás, az órákon érintett technikákat alkalmazó további gyakorló feladatok elkészítése. |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | legalább egy, félévente változó |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | modellezési, illetve animációs gyakorlati feladatok |
A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | A projekteket a tervezéstől a gyakorlati megvalósításig eljuttató folyamat a művészi munkában nélkülözhetetlen gyakorlati tapasztalatokat biztosítják a hallgatók számára. |
A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | A három dimenziós modellezés, animáció alapjai, kreatív szoftverhasználat. |
Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | On-line, illetve off-line elektronikus dokumentációk, melyek a gyorsan változó szoftver- és hardverkörnyezethez idomulnak, azaz (legalább) félévente változók. A legfrissebb forrásokat a szemeszter elején az oktatók ismertetik, hozzáférhetővé teszik a hallgatók számára. |
Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | Az egyetem számítógépstúdióinak eszközparkja. Az előadásokon gyakran használt internetes oktatási segédanyagok segítik a hallgatók otthoni felkészülését |