Modern magyar szobrászat
| 1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
| 2K | 2 | ||||||||||||||||||
| A tantárgy címe: | Modern magyar szobrászat |
| A tantárgy rövidített címe: | Modern magyar szobrászat |
| Tantárgykódja: | SZMMT |
| Felelős tanszéke: | Szobrász Tanszék |
| Oktatója: | Nagy Ildikó |
| Melyik tantárgycsoportba sorolt: | |
| Képzési idő szemeszterekben: | 1 szemeszter |
| Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): | 1 |
| Képzési idő hetente: | 2 óra |
| Tanulmányi szint: | |
| Tanórák száma összesen: | |
| A tantárgy kredit értéke: | 2/félév |
| Az oktatás nyelve: | magyar |
| Tanulmányi előkövetelmények: | |
| A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | |
| Tanulmányi követelmények: | |
| Az ismeretek ellenőrzésének módja: | |
| Az osztályzat kialakításának módja: | |
| Vizsgakövetelmények: | kollokvium (kihúzott tétel ismertetése) |
| Oktatási módszerek: | vetített képes előadás |
| Javasolt tanulási módszerek: | szakirodalomban való elmélyülés és a művek lehetőleg személyes megtekintése |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | |
| A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | |
| A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): |
A bevezetés röviden tárgyalja a Képzőművészeti Egyetem intézményi előzményét, az Országos Magyar Királyi Mintarajztanoda és Rajztanárképző, azon belül a szobrászati iskola létrejöttét, első mestereit. Kiemelten szól a mesteriskolákról és első igazgatójáról, Stróbl Alajosról, aki az Epreskertet berendezte és a főváros egyik látványosságává tette. Az előadások a modern magyar szobrászat kialakulását nem a történetiség szoros sorrendjében, hanem a formaproblémák szerint dolgozzák fel hat nagyobb egységben, kitekintéssel az európai előzményekre és kapcsolatokra. Az előadás sorozat néhány életművön belül eljut az 1970-80-as évekig (pl. Vilt, Schaár), de nem foglalkozik az 1960-as években fellépett új művészgenerációval, amelyből az intézmény jelenlegi tanárai kerültek ki, mert ez semmiképpen sem lenne etikus. |
| Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | |
| Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: |