Ábrázolási technikák - alapismeretek
Kód:
KEÁBRTA
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Képzőművészet-elmélet Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
2Gy | 1 | 2Gy | 1 |
Ábrázolási technikák I-II.
A tantárgy címe: | Ábrázolási technikák |
A tantárgy rövidített címe: | |
Tantárgykódja: | KEÁBRTA |
Felelős tanszéke: | Képzőművészet-elmélet |
Oktatója: | Felsmann Tamás, Szabó Andrea, Barta János, Gálhidy Péter, Kósa János |
Melyik tantárgycsoportba sorolt: | kötelezően előírt (alapozó törzstantárgy) |
Képzési idő szemeszterekben: | 2 |
Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): | 1-2 |
Képzési idő hetente: | 1 óra + konzultáció |
Tanulmányi szint: | alapképzési modul |
Tanórák száma összesen: | 27 |
A tantárgy kredit értéke: | 1 |
Az oktatás nyelve: | magyar |
Tanulmányi előkövetelmények: | |
A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | gyakorlati jegy |
Tanulmányi követelmények: | Részvétrel a foglalkozásokon, önálló kutatómunka, gyakorlati feladatok teljesítése. |
Az ismeretek ellenőrzésének módja: | A félév során megoldott feladatok értékelése. |
Az osztályzat kialakításának módja: | A vállalt feladatok végrehajtásának minősége, órai munka illetve gyakorlati feladatok megoldása alapján. |
Vizsgakövetelmények: | |
Oktatási módszerek: | Demonstráció, előadás, szemináriumi diskurzus, közös elemzés, spontán vita, gyakorlati ábrázolási feladatok. |
Javasolt tanulási módszerek: | Folyamatos, aktív jelenlét az órákon, önálló kutatómunka, gyakorlati feladatok önálló megoldása. |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | 4-5 / szemeszter |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | gyakorlati technikai, ábrázolási feladatok |
A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | A hallgató művészi alkotó technikákkal kapcsolatos ismereteinek fejlesztése. |
A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): |
A műtermi gyakorlatok során a hallgató megismeri a hagyományos ábrázolási és sokszorosító technikákat (rajz, festés, mintázás, grafikai eljárások, tervezés stb.) és technikai médiumokat (fényképezés, film, videó, multimédia), valamint megtanulja azok művészettörténeti alakulásának folyamatát, betekintést nyer elméleteikbe. Elsajátítja egy olyan kutatói szemlélet alapjait, melyben a művészeti gyakorlat és az elméleti általánosítás egymásra visszautalnak. |
Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): |
|
Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | A művészeti tanszékek eszközparkjai, a gyakorlatokhoz szükséges alapanyagok, eszközök. |