Kurátori alapismeretek
KEKURA
Magyar
Képzőművészet-elmélet Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
3+2 Gy+K | 10 | 3+2 Gy+K | 10 |
A tantárgy címe: | Kurátori alapismeretek |
A tantárgy rövidített címe: | |
Tantárgykódja: | KEKURA |
Felelős tanszéke: | Képzőművészet-elmélet |
Oktatója: | Lázár Eszter, Szoboszlai János |
Melyik tantárgycsoportba sorolt: | |
Képzési idő szemeszterekben: | 2 |
Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): | 1-2 |
Képzési idő hetente: | 3 óra gyakorlat, 2 óra elmélet |
Tanulmányi szint: | |
Tanórák száma összesen: | 135 |
A tantárgy kredit értéke: | 10/félév |
Az oktatás nyelve: | magyar |
Tanulmányi előkövetelmények: | a félévek egymásra épülnek |
A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | gyakorlati vizsga |
Tanulmányi követelmények: | részvétel a foglalkozásokon, folyamatos egyéni kutatómunka, gyakorlati feladatok megoldása |
Az ismeretek ellenőrzésének módja: | |
Az osztályzat kialakításának módja: | feladatmegoldások értékelése, gyakorlati vizsga |
Vizsgakövetelmények: | |
Oktatási módszerek: | előadás/szeminárium, külső helyszínek látogatása, vendégoktatók bevonása a munkába |
Javasolt tanulási módszerek: | |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | legalább 2 összetett feladat szemeszterenként |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | önálló kutató-, gyűjtőmunka, adatok rendszerezése, projektek, kutatómunka prezentációja. |
A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | bevezetés a kurátori gyakorlat módszertanába |
A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): |
A kurzus bevezetést kínál a kurátori szakma elméleti és gyakorlati módszertanába, a képzőművészet intézményeinek és azok működési elvének alapvető mechanizmusaiba. Alapozó ismereteket kínál a hallgatóknak a különböző kiállítási és kulturális intézményi típusokból, a kulturális menedzsment, azaz az intézményirányítás, közönségkapcsolat és a művészeti marketing területéről. Az alapozó szakasz kitér olyan kérdések felvázolására, mint a non-profit szektor és a kereskedelmi szféra különbsége, a múzeumok és galériák szerepe, a kiállítás-rendezés problémái, a kurátori koncepciók típusai, a műtárgy- és műemlékvédelem kérdései és gyakorlata. Az alapozó szakasz ismeretköreire épül a törzsszakasz elméleti és gyakorlati kurzusa. A kurzus során tárgyalt főbb témakörök: |
Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): |
György Péter: Az eltörölt hely – A múzeum, Magvető Kiadó, Budapest |
Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | A KET tanszék eszközparkja |