Tudományos írásgyakorlat / szakszövegolvasás
KETUDIR
Magyar
Képzőművészet-elmélet Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
| 1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
| 2Gy | 2 | 2Gy | 2 | 4Gy | 2 | 2Gy | 2 | 4Gy | 2 | 2Gy | 2 | ||||||||
| A tantárgy címe: | Tudományos írásgyakorlat / szakszövegolvasás |
| A tantárgy rövidített címe: | |
| Tantárgykódja: | KETUDIR |
| Felelős tanszéke: | Képzőművészet-elmélet |
| Oktatója: | Varga Tünde |
| Melyik tantárgycsoportba sorolt: | |
| Képzési idő szemeszterekben: | 6 |
| Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): | 1-6 |
| Képzési idő hetente: | 2-4 óra |
| Tanulmányi szint: | |
| Tanórák száma összesen: | 324 |
| A tantárgy kredit értéke: | 2/félév |
| Az oktatás nyelve: | magyar |
| Tanulmányi előkövetelmények: | |
| A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | |
| Tanulmányi követelmények: | |
| Az ismeretek ellenőrzésének módja: | |
| Az osztályzat kialakításának módja: | |
| Vizsgakövetelmények: | |
| Oktatási módszerek: | |
| Javasolt tanulási módszerek: | |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | |
| A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | |
| A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): |
A tantárgy két részből áll: a képzéshez kapcsolódó készségek elsajátítása magában foglalja a sajtó- és PR-anyagok elkészítését, a katalógusszerkesztést, pályázatírást, projektjavaslat megfogalmazását és az intézményekkel való levelezést. A művészetelméleti irányhoz kapcsolódóan pedig az elméletet esettanulmányok elkészítése, műalkotások elemzésének megírása, valamint a kritikaírás, a könyv- és folyóiratszerkesztés során alkalmazzák a hallgatók. A kurzus célja, hogy a hallgatókat különféle ágazatokhoz, műnemekhez ill. műfajokhoz tartozó műalkotások megközelítésének, szakszerű „kezelésének” módszereivel ismertesse meg ill. járuljon hozzá bizonyos befogadói, értelmezői skillek kialakulásához és begyakorlásához. Az órán a műértelmezés funkcióit, módszertanait, az argumentáció szabályait stb. sajátítják el a hallgatók konkrét példák és esettanulmányok segítségéve. A kurzus során tárgyalt főbb témakörök:1.A képzőművészeti alkotások leírásának és tartalomértelmezésének problémái 2. A vizuális narratívák az értelmezésben. 3. Vizuális és verbális művészetek összehasonlító elemzése 4. Kortárs művek értelmezése |
| Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): |
Rényi András, A testek világlása. Kijárat Kiadó, 1999. |
| Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: |