Tudományos írásgyakorlat / szakszövegolvasás
KETUDIR
Magyar
Képzőművészet-elmélet Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
2Gy | 2 | 2Gy | 2 | 4Gy | 2 | 2Gy | 2 | 4Gy | 2 | 2Gy | 2 |
A tantárgy címe: | Tudományos írásgyakorlat / szakszövegolvasás |
A tantárgy rövidített címe: | |
Tantárgykódja: | KETUDIR |
Felelős tanszéke: | Képzőművészet-elmélet |
Oktatója: | Varga Tünde |
Melyik tantárgycsoportba sorolt: | |
Képzési idő szemeszterekben: | 6 |
Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): | 1-6 |
Képzési idő hetente: | 2-4 óra |
Tanulmányi szint: | |
Tanórák száma összesen: | 324 |
A tantárgy kredit értéke: | 2/félév |
Az oktatás nyelve: | magyar |
Tanulmányi előkövetelmények: | |
A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | |
Tanulmányi követelmények: | |
Az ismeretek ellenőrzésének módja: | |
Az osztályzat kialakításának módja: | |
Vizsgakövetelmények: | |
Oktatási módszerek: | |
Javasolt tanulási módszerek: | |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | |
A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | |
A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): |
A tantárgy két részből áll: a képzéshez kapcsolódó készségek elsajátítása magában foglalja a sajtó- és PR-anyagok elkészítését, a katalógusszerkesztést, pályázatírást, projektjavaslat megfogalmazását és az intézményekkel való levelezést. A művészetelméleti irányhoz kapcsolódóan pedig az elméletet esettanulmányok elkészítése, műalkotások elemzésének megírása, valamint a kritikaírás, a könyv- és folyóiratszerkesztés során alkalmazzák a hallgatók. A kurzus célja, hogy a hallgatókat különféle ágazatokhoz, műnemekhez ill. műfajokhoz tartozó műalkotások megközelítésének, szakszerű „kezelésének” módszereivel ismertesse meg ill. járuljon hozzá bizonyos befogadói, értelmezői skillek kialakulásához és begyakorlásához. Az órán a műértelmezés funkcióit, módszertanait, az argumentáció szabályait stb. sajátítják el a hallgatók konkrét példák és esettanulmányok segítségéve. A kurzus során tárgyalt főbb témakörök:1.A képzőművészeti alkotások leírásának és tartalomértelmezésének problémái 2. A vizuális narratívák az értelmezésben. 3. Vizuális és verbális művészetek összehasonlító elemzése 4. Kortárs művek értelmezése |
Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): |
Rényi András, A testek világlása. Kijárat Kiadó, 1999. |
Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: |