Társadalom tudományi alapismeretek: Művészetpszichológia
KETTALMP
Magyar
Képzőművészet-elmélet Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
2K | 2 | 2K | 2 |
A tantárgy címe: | Művészetpszichológia | |
A tantárgy rövidített címe: | Művészetpszichológia | |
Tantárgykódja: | KETTALMP | |
Felelős tanszéke: | Képzőművészet-elmélet | |
Oktatója: | Ragó Anett | |
Melyik tantárgycsoportba sorolt: | a szakok mintatanterve szerint | |
Képzési idő szemeszterekben: | 2 | |
Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): | a mintatanterv szerint | |
Képzési idő hetente: | 2 óra | |
Tanulmányi szint: | ||
Tanórák száma összesen: | 24 | |
A tantárgy kredit értéke: | 2 | |
Az oktatás nyelve: | magyar | |
Tanulmányi előkövetelmények: | a félévek egymásra épülnek | |
A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | kollokvium | |
Tanulmányi követelmények: | Jelenlét az órák legalább 75%-án, megadott szakirodalom ismerete, aktív részvétel az órai munkában. | |
Az ismeretek ellenőrzésének módja: | szóbeli kollokvium | |
Az osztályzat kialakításának módja: | szóbeli kollokvium értékelése | |
Vizsgakövetelmények: | Félév során megadott szakirodalom és az órai anyag ismerete | |
Oktatási módszerek: | Előadás | |
Javasolt tanulási módszerek: | részvétel az előadásokon, egyéni felkészülés a megadott szemelvények, szakirodalom alapján | |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | félévente legalább 1 | |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | változó | |
A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | A hallgatók elméleti, művészetpszichológiai tájékozottságának fejlesztése..
| |
A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): |
1. szemeszter: A kurzus célja a vizuális művészetek problémáinak pszichológiai megközelítése. A félév során a hallgatók megismerkedhetnek a kognitív tudomány alapvető szemléletével, mely elsősorban az egyén és a külvilág kapcsolatát kutatja. Legfőbb célunk, hogy feltárjuk a vizuális világ észlelésének alapvető mechanizmusait, kulturális és kontextuális meghatározottságát, valamint a világ leírására alkotott mentális reprezentációk természetét és azok kapcsolatát a kultúra reprezentációival. Az előadások a pszichológiai elméletekből indulnak, majd fokozatosan kitekintést adnak a befogadást és alkotást befolyásoló tényezők természetéről, figyelembe véve a megközelítés korlátai, magyarázó értékének változó erejét.
| |
Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány |
2. szemeszter: Changeux, J-P. (2000) Agyunk által világosan, 5. fejezet. Bp: Typotex. Gross, C. G. (2004) Agy, látás, emlékezet 2 és 5. fejezetek.. Bp.: Typotex. Kovács I. és Szamarasz V. (szerk.) (2006) Látás, nyelv, emlékezet, 9-12. fejezetek. Budapest: BME-GTK – Typotex Kiadó. | |
Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: |