Kortárs műalkotások értelmezése
Kód:
KEÉRT
Oktató:
Dr. Mélyi József PhD
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Képzőművészet-elmélet Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
| 1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
| 2K | 2 | 2K | 2 | ||||||||||||||||
| A tantárgy címe: | Kortárs műalkotások értelmezése |
| A tantárgy rövidített címe: | Kortárs műértelmezés |
| Tantárgykódja: | KEINT |
| Felelős tanszéke: | Képzőművészet-elmélet |
| Oktatója: | Mélyi József |
| Melyik tantárgycsoportba sorolt: | választható tárgy, szakképzési modul |
| Képzési idő szemeszterekben: | 2 |
| Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): |
1-2 |
| Képzési idő hetente: | 2 óra |
| Tanulmányi szint: | |
| Tanórák száma összesen: | 24 |
| A tantárgy kredit értéke: | 2 |
| Az oktatás nyelve: | magyar |
| Tanulmányi előkövetelmények: | a félévek egymásra épülnek |
| A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | kollokvium |
| Tanulmányi követelmények: |
Jelenlét az órák legalább 75%-án, megadott szakirodalom ismerete, aktív részvétel az órai munkában.
|
| Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Két félévközi házi dolgozat |
| Az osztályzat kialakításának módja: | két házi dolgozat átlaga (50%) és szóbeli kollokvium érdemjegye (50%) |
| Vizsgakövetelmények: | Félév során
megadott szakirodalom és az órai anyag ismerete, önálló
véleményalkotás kortárs műalkotásokról |
| Oktatási módszerek: | Előadások illetve a bemutatott művek
értelmezésének közös megvitatása |
| Javasolt tanulási módszerek: | részvétel az előadásokon, egyéni felkészülés a megadott szemelvények, szakirodalom alapján |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | 2 házi dolgozat |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | írásbeli dolgozat (egyenként kb. 5000 leütés) |
| A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: |
Kortárs művek elméleti
megközelítésének elsajátítása művészettörténeti, kritikai
eszközökkel.
|
| A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | A tantárgy keretében a hallgatók különböző műfajú (fotó, festmény, szobor, médiaművészet stb.) kortárs műalkotásokkal ismerkedhetnek meg, miközben a tanár segítségével, illetve önállóan megpróbálják megtalálni a lehetséges elméleti megközelítési módokat. Tárgyalandó művészek többek között: Nam June Paik, Bernd és Hilla Becher, Gerhard Richter, Jochen Gerz, Richard Serra, Damien Hirst, Waliczky Tamás, Jovánovics György, Szabó Dezső, Birkás Ákos, Kis Varsó |
| Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): |
Félév
során megadott cikkek a magyar
és nemzetközi szakirodalomból (többek között Hans Belting,
Rosalind Krauss, Rényi András írásai).
|
| Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: |