Látványtervezési gyakorlat, bábtervezés
Kód:
LÁTMBÁT
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Látványtervező Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
| 1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
| 3GY | 3 | 3GY | 3 | 3GY | 2 | DM | |||||||||||||
| A tantárgy címe: | Látványtervezési gyakorlat, bábtervezés |
| A tantárgy rövidített címe: | Bábtervezés |
| Tantárgykódja: | LÁMLGYB |
| Felelős tanszéke: | Látványtervező tanszék |
| Oktatója: | Orosz Klaudia, Matyi Ágota |
| Melyik tantárgycsoportba sorolt: | Kötelező szakmai gyakorlati ismeretek |
| Képzési idő szemeszterekben: | 3 szemeszter |
| Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): | 1., 2. 3.. szemeszter |
| Képzési idő hetente: | 3 óra |
| Tanulmányi szint: | Differenciált szakmai modul |
| Tanórák száma összesen: | 120 óra |
| A tantárgy kredit értéke: | 1., 2. szemeszterben 3 3. szemeszterben 2 |
| Az oktatás nyelve: | magyar |
| Tanulmányi előkövetelmények: | A szemeszterek egymásra épülnek |
| A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | Gyakorlati jegy: a félévi feladat megmutatása, szóbeli magyarázattal |
| Tanulmányi követelmények: | Alkotói önállóságnak fejlesztése, stílus teremtése, vizuális kompozíció elméleti és gyakorlati elsajátítása. |
| Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Előkészítési munkák és végleges tervek megtekintése. Szóbeli kérdések feltevése. |
| Az osztályzat kialakításának módja: | Pontozás az ismeretek elsajátítása szintje alapján. |
| Vizsgakövetelmények: | Félévente 1 db. komplett bábelőadás tervezése. |
| Oktatási módszerek: | Konzultáció. Képanyag elemzés. Előadások és színházak látogatása. |
| Javasolt tanulási módszerek: | Dramaturggal és rendezővel való konzultáció. |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | Szemeszterenként egy előadás tervezése. |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | Különböző bábtechnikájú előadások tervezése. Szcenikai és bábtechnikai összefüggések. |
| A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | Bábtervező- művész képzése. |
| A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | 1 szemeszter – gyerek bábelőadás tervezése 2 szemeszter – felnőtt bábelőadás tervezése 3 szemeszter – külső szakmai gyakorlat |
| Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | Balogh Géza – A bábjáték Magyarországon Báb – tár /folyóirat/ Peter Fraser – Puppets and puppetry Alois Tománek – Podoby loutky |
| Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | A tervezés és makett készítéshez szükséges anyagok. |