Látványtervezési gyakorlat, bábtervezés
Kód:
LÁTMBÁT
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Látványtervező Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
3GY | 3 | 3GY | 3 | 3GY | 2 | DM |
A tantárgy címe: | Látványtervezési gyakorlat, bábtervezés |
A tantárgy rövidített címe: | Bábtervezés |
Tantárgykódja: | LÁMLGYB |
Felelős tanszéke: | Látványtervező tanszék |
Oktatója: | Orosz Klaudia, Matyi Ágota |
Melyik tantárgycsoportba sorolt: | Kötelező szakmai gyakorlati ismeretek |
Képzési idő szemeszterekben: | 3 szemeszter |
Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): | 1., 2. 3.. szemeszter |
Képzési idő hetente: | 3 óra |
Tanulmányi szint: | Differenciált szakmai modul |
Tanórák száma összesen: | 120 óra |
A tantárgy kredit értéke: | 1., 2. szemeszterben 3 3. szemeszterben 2 |
Az oktatás nyelve: | magyar |
Tanulmányi előkövetelmények: | A szemeszterek egymásra épülnek |
A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | Gyakorlati jegy: a félévi feladat megmutatása, szóbeli magyarázattal |
Tanulmányi követelmények: | Alkotói önállóságnak fejlesztése, stílus teremtése, vizuális kompozíció elméleti és gyakorlati elsajátítása. |
Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Előkészítési munkák és végleges tervek megtekintése. Szóbeli kérdések feltevése. |
Az osztályzat kialakításának módja: | Pontozás az ismeretek elsajátítása szintje alapján. |
Vizsgakövetelmények: | Félévente 1 db. komplett bábelőadás tervezése. |
Oktatási módszerek: | Konzultáció. Képanyag elemzés. Előadások és színházak látogatása. |
Javasolt tanulási módszerek: | Dramaturggal és rendezővel való konzultáció. |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | Szemeszterenként egy előadás tervezése. |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | Különböző bábtechnikájú előadások tervezése. Szcenikai és bábtechnikai összefüggések. |
A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | Bábtervező- művész képzése. |
A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | 1 szemeszter – gyerek bábelőadás tervezése 2 szemeszter – felnőtt bábelőadás tervezése 3 szemeszter – külső szakmai gyakorlat |
Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | Balogh Géza – A bábjáték Magyarországon Báb – tár /folyóirat/ Peter Fraser – Puppets and puppetry Alois Tománek – Podoby loutky |
Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | A tervezés és makett készítéshez szükséges anyagok. |