Diplomamunka, kreatív írás, szakdolgozati szeminárium
Kód:
LÁTMDSZA
Oktató:
Dr. Duró Győző DLA
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Látványtervező Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
| 1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
| 2GY | 9 | ZV | |||||||||||||||||
| A tantárgy címe: | Diplomamunka, kreatív írás, szakdolgozati szeminárium |
| A tantárgy rövidített címe: | Szakdolgozati szeminárium |
| Tantárgykódja: | LÁTMDSZA |
| Felelős tanszéke: | Látványtervező tanszék |
| Oktatója: | Duró Győző |
| Melyik tantárgycsoportba sorolt: | Kötelező szakmai gyakorlati ismeretek. |
| Képzési idő szemeszterekben: | 1 szemeszter |
| Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): | 4. szemeszter |
| Képzési idő hetente: | 2 óra |
| Tanulmányi szint: | Diplomamunka |
| Tanórák száma összesen: | 26 óra |
| A tantárgy kredit értéke: | 9/félév |
| Az oktatás nyelve: | magyar |
| Tanulmányi előkövetelmények: | - |
| A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | Gyakorlati jegy, záróvizsga |
| Tanulmányi követelmények: | A mesterképzésben a diplomamunka elmaradhatatlan részét képező értekezés, munkanapló és dokumentáció összességének létrehozása |
| Az ismeretek ellenőrzésének módja: | A szeminárium keretében folytatott egyéni konzultációk alkalmával. |
| Az osztályzat kialakításának módja: | Gyakorlati jegyet a szemináriumi órákon való rendszeres részvétel és az ott tanúsított kreatív hozzáállás értékeléseként, záróvizsgajegyet a mesterképzésben a diploma-munka és a szakdolgozat bizottság előtti megvédése alapján kapnak a hallgatók. |
| Vizsgakövetelmények: | A mesterképzésben a diplomamunka és a szakdolgozat bizottság előtti megvédése. |
| Oktatási módszerek: | A módszertani alapelvek közös kialakítása, személyre szabott egyéni konzultációk. |
| Javasolt tanulási módszerek: | Rendszeres részvétel a szemináriumi órákon, tájékozódás az ajánlott szakirodalombanl. |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | A mesterképzésben egy komplex diploma-szakdolgozat elkészítése. |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | A mesterképzésben a diplomamunkához kapcsolódó értekezés és munkanapló elkészítése, valamint a dokumentáció összeállítása. |
| A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | Módszertani útmutatás és gyakorlati tanácsok nyújtása a szakdolgozat elkészítésével kapcsolatban. |
| A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | A szeminárium során a hallgatóknak módjukban áll elsajátítani a szakdolgozatírás módszertanát, bevezetést nyernek a kreatív írás műhelytitkaiba, továbbá az általuk létrehozott szövegek szisztematikus stilisztikai, nyelvhelyességi és helyesírási kontrollban részesülnek. Emellett folyamatos tanácsadást kapnak a választott darabok elemzését, az értekezés megszerkesztését, a munkanapló felépítését és a dokumentáció összeállítását érintő kérdésekben. |
| Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | Ajánlott irodalom: ECO, Umberto: Hogyan írjunk szakdolgozatot? Bp., 2005, Kairosz. GYURGYÁK János: Szerkesztők és szerzők kézikönyve. Bp., 1997, Osiris. KISS Gábor (szerk.): Magyar szókincstár. Rokon értelmű szavak, szólások és ellentétek szótára. Bp., 1999, Tinta. A magyar helyesírás szabályai. Bp., 1984, Akadémiai. Magyar helyesírási szótár. Bp., 1999, Akadémiai. TÓTFALUSI István: Idegenszó-tár. Idegen szavak értelmező és etimológiai szótára.Bp., 2004, Tinta. |
| Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | Számítógép szövegszerkesztő programmal. |