Előadó-művészeti management és jog. Kommunikáció elmélet és prezentációs gyakorlat
Kód:
LÁTMMENJ
Oktató:
Dr. habil. É. Kiss Piroska DLA
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Látványtervező Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
| 1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
| 2GY | 1 | ||||||||||||||||||
| A tantárgy címe: | Előadó-művészeti management és jog. Kommunikáció elmélet és prezentációs gyakorlat |
| A tantárgy rövidített címe: | Színházi menedzsment |
| Tantárgykódja: | LÁTMMENJ |
| Felelős tanszéke: | Látványtervező tanszék |
| Oktatója: | É. Kiss Piroska |
| Melyik tantárgycsoportba sorolt: | Választható általános műveltségi ismeretek |
| Képzési idő szemeszterekben: | 1 szemeszter |
| Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): | 3.. szemeszter |
| Képzési idő hetente: | 2 óra |
| Tanulmányi szint: | Szakmai törzsanyag |
| Tanórák száma összesen: | 26 óra |
| A tantárgy kredit értéke: | 1/félév |
| Az oktatás nyelve: | magyar |
| Tanulmányi előkövetelmények: | - |
| A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | Gyakorlati vizsga |
| Tanulmányi követelmények: | Részvétel az órákon. |
| Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Év végi vizsgafeladat ellenőrzése. |
| Az osztályzat kialakításának módja: | Órai munka, vizsgafeladat értékelése. |
| Vizsgakövetelmények: | Vizsgafeladat. |
| Oktatási módszerek: | Az egyes részterületek színházi szakemberei segítségével avatjuk be a hallgatókat a valóságos színházi működés – közvetlen szakmánkon kívüli – működésébe. |
| Javasolt tanulási módszerek: | Figyelmes, aktív részvétel az órákon, amelyekre érdemes a szakembereknek feltehető saját kérdéseinkkel készülni! |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | - |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | - |
| A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | A színházi világban, mint jogi és gazdasági szervezetekben, és bonyolult hierarchiájú emberi közösségekben is boldogulni képes tervezőket kívánunk képezni. |
| A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | A képzés során a hallgatók megismerkednek hazánk színházi struktúrájával és az érvényes színházi törvénnyel. Bemutatjuk az eltérő finanszírozású és felépítésű színházi alakulatok szervezeti és működési rendjét, illetve a tervezők helyét mindezekben. A vállalkozási formák ismertetésével arra készítjük fel a hallgatókat, hogy szakmai tevékenységükhöz a számukra megfelelő vállalkozási formát találják meg, és legyenek tisztában az adott vállalkozási forma közterheivel. A tervező jogaival és kötelességeivel foglalkozó előadások biztonságos hátteret teremtenek hallgatóinknak ahhoz, hogy érdekeiket jól képviselő és mindenre kiterjedő szerződéseket tudjanak kötni majdani munkáltatóikkal. A hallgatók valamely előadó-művészeti produkció fiktív pozícióját felvéve modellezik a színrevitel különböző fázisait, és a célravezető prezentációs módszereket. Felkészülnek az eltérő koncepciók ütköztetésére, a konfliktusok kezelésére. |
| Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | Színházi törvény, szerződés minták, stb. |
| Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | - |