Térnyelvi tanulmányok
Kód:
LÁTMTÉRN
Oktató:
Dr. habil. Csanádi Judit DLA
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Látványtervező Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
6GY | 3 |
A tantárgy címe: | Térnyelvi tanulmányok |
A tantárgy rövidített címe: | Térnyelv |
Tantárgykódja: | LÁTMTÉRN |
Felelős tanszéke: | Látványtervező tanszék |
Oktatója: | Csanádi Judit |
Melyik tantárgycsoportba sorolt: | Kötelező szakmai gyakorlati ismeretek. |
Képzési idő szemeszterekben: | 1 szemeszter |
Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): | 3. szemeszter |
Képzési idő hetente: | 6 óra |
Tanulmányi szint: | Differenciált szakmai modul |
Tanórák száma összesen: | 78 óra |
A tantárgy kredit értéke: | 3/félév |
Az oktatás nyelve: | magyar |
Tanulmányi előkövetelmények: | díszlettervezői gyakorlat (LÁTMDIT02), építészettörténeti tanulmányok, makett-készítési gyakorlat |
A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | Gyakorlati jegy |
Tanulmányi követelmények: | Az eszmetörténet adott szakaszának kiselőadásra történő feldolgozása A kötelező szakirodalom ismerete; A színdarab ismerete és folyamatos munka, valamennyi fázis követése |
Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Folyamatos konzultáció és megbeszélés, félév végén a teljes munkafolyamat értékelése. |
Az osztályzat kialakításának módja: | A kiselőadás, a makettek (9db), s a végső díszlet-makett gyakorlati jeggyel történő értékelése. |
Vizsgakövetelmények: | - |
Oktatási módszerek: | Interaktív előadások, konzultációk, folyamatos értékelés. |
Javasolt tanulási módszerek: | Alkotó anyaggyűjtés, a spontán és a tudatos feldolgozás ütköztetése, elmélyült olvasás majd a rezümé elkészítése előadásra. |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | 9 feladat |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | 3d makettek, kiselőadás. |
A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | A Mesterképzés előadóművészeti látványtervezésén belül a díszlettervezést hallgatók szembesülnek az építészeti tér törvényszerűségeivel, megismerik annak nyelvi szabályait. |
A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | Gyakorlati jeggyel záródó műtermi munka folyamatában, több pillérre épülő kurzus során a hallgatók megismerik az építészeti tér és az azt megalkotó kultúrkör eszmerendszerének összefüggéseit, a felismert kapcsolódások alapján térmodellekkel elemeznek egy drámai művet a féléves tervezési feladat köréből. A tér törvényszerű, nyelvi elemeit rendszerbe foglalva, színházi térbe adaptálva összegzik elemzéseik eredményeit. |
Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | Mircea ELIADE: Vallási hiedelmek és eszmék története, I., II., III. (Osiris,1996) Mircea ELIADE: A szent és a profán. (Európa Könyvkiadó, 1999) Karen ARMSTRONG: A mítoszok rövid története. (Palatinus, 2006) Spiro KOSTOF: A History of Architecture: Settings and Rituals. (Oxford University Press, 1995) Moravánszky Ákos – M. GYÖNGY Katalin: A tér – kritikai antológia. (Terc, 2008.) |
Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | Projektor, makett-készítés eszközei. |