Médiális technikák színpadi alkalmazása
Kód:
LÁTMMÉTE
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Látványtervező Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
4GY | 2 |
A tantárgy címe: | Médiális technikák színpadi alkalmazása |
A tantárgy rövidített címe: | Médiális technikák |
Tantárgykódja: | LÁTMMÉTE |
Felelős tanszéke: | Látványtervező tanszék |
Oktatója: | Juhász András |
Melyik tantárgycsoportba sorolt: | Kötelező szakmai gyakorlati alapismeretek |
Képzési idő szemeszterekben: | 1 szemeszter |
Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): | 3. szemeszter |
Képzési idő hetente: | 4 óra |
Tanulmányi szint: | Szakmai törzstárgyak |
Tanórák száma összesen: | 52 óra |
A tantárgy kredit értéke: | 2/félév |
Az oktatás nyelve: | magyar |
Tanulmányi előkövetelmények: | - |
A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | Gyakorlati jegy: Terv dokumentáció, 1:1-től 1:10-ig működő makett készítése. Működő: mozgóképet a makett terében használó. |
Tanulmányi követelmények: | Önálló tervezés konzultáció. |
Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Installáció dokumentáció |
Az osztályzat kialakításának módja: | Technikai rendszer elvű gondolkodás. Tervezési feladat tartalmi és esztétikai szempontok szerint. |
Vizsgakövetelmények: | Teljes dokumentáció nyomtatott és DVD formátumban. |
Oktatási módszerek: | Képzőművészeti és színházi média munkák megismertetése. Tervezés, videó készítés és makettezés. |
Javasolt tanulási módszerek: | Konzultáció |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | 3 feladat |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | 1. Tervezés 2. Installáció média tartalom elkészítése 3. Installáció (makett) kivitelezés |
A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | A színpadi média használat egyik legfontosabb elemét a koncepció alkotást és tervezést megvalósult munkákon keresztül ismerhesse meg a hallgató. Különös tekintettel a tervezés rendszerelvű megközelítését, a hatás-mechanizmusokat és a médiakoncepció organikus beágyazottságát hangsúlyozva. Ezzel párhuzamosan a félév folyamán önálló tervezési feladat megvalósítása a cél, mely kiegészíti a féléves tervezési feladatot egy új megközelítésre adva lehetőséget. |
A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | Médiatervezés, a félévi látványtervezési feladathoz kapcsolódva: A díszlettervezési koncepciót kiegészítve tervezz olyan új színpadképet, amiből az eredeti elképzeléshez képest, úgy cserélsz fel bizonyos elemeket média objektekre, hogy azok organikusan illeszkedjenek az egészbe. Az elhagyás és a hozzáillesztés egy felépített rendszer összefüggéseinek elemzésére ad lehetőséget. Feltárja a tárgyi és a mediális díszletelemek kapcsolatrendszerének érzékeny megközelítésének fontosságát. |
Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | - |
Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | - Videó kamera - Projektor - TV - DVD lejátszó - Laptop - Ediroll V-4 Videó mixer - Midi controller - Resolume VJ software - 3DS MAX - Adobe Premier Pro - Adobe Photoshop - Adobe Encore |