Fotótechnikai gyakorlat II.
Kód:
IMFGYII
Oktató:
Eperjesi Ágnes DLA
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Intermédia Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
| 1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
| 2GY | 2 | 2GY | 2 | ||||||||||||||||
| A tantárgy címe: | Mediális szerepjátékok fotóval (gyakorlati óra) |
| A tantárgy rövidített címe: | Fototechnikai gyakorlat II |
| Tantárgykódja: | IMFGY II |
| Felelős tanszéke: | Intermédia |
| Oktatója: | Eperjesi Ágnes |
| Melyik tantárgycsoportba sorolt: | kötelezően választható |
| Képzési idő szemeszterekben: | 2 |
| Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): | 3-4 |
| Képzési idő hetente: | 2 óra |
| Tanulmányi szint: | alapképzési modul |
| Tanórák száma összesen: | |
| A tantárgy kredit értéke: | 2 |
| Az oktatás nyelve: | magyar |
| Tanulmányi előkövetelmények: | Alapfokú fotó és laborgyakorlat |
| A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | Megajánlott jegy |
| Tanulmányi követelmények: | Órai jelenlét, órai aktivitás, feladatok elkészítése |
| Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Órai beszámoló, konzultáció, feladatok teljesítése |
| Az osztályzat kialakításának módja: | Órai munka, konzultációk 40 % Otthoni feladatok 30 % Félévi zárófeladat 30 % |
| Vizsgakövetelmények: | |
| Oktatási módszerek: | |
| Javasolt tanulási módszerek: | |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | 3-5 |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | Csoportos/közösségi témák és személyre szabottabb feladatok |
| A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | A kortárs fotográfiai gyakorlat és gondolkodás megismerése, elsajátítása A kurzuson a digitális fotó mediális sajátosságaival és a fotó installálhatóságával kapcsolatos technikai ismeretekkel foglalkozunk. |
| A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | A fotó minden szinten és minden feladattípushoz jól használható medium, mely vizualitással foglalkozó emberek számára különösen kiemelt jelentőséggel bír. Gyakorlati feladatok és konzultációk segítségével a hallgatók megismerik a fotó elméleti és gyakorlati lehetőségeit, készségszinten elsajátítják a fotó képi nyelvét, „olvassák“, „beszéljék“ és „írják“ is azt, az egyszerű „naplóbejegyzés“-től a tervezés stádiumain át a kivitelezésig. Különbséget teszünk a vizuális jegyzet, gyűjtés, vázlatolás, és az előre elképzelt terv kidolgozásának, megvalósításának fázisai között. Fontos szerepet játszik az elméleti problémákra való reflexió. A feladatok többségének elvégzéséhez egyszerű digitális kamera, vagy akár telefon is elegendő. |
| Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | Fotóelméleti szöveggyűjtemény, Enciklopédia, 1997 Piotr Sztompka: Vizuális szociológia, Gondolat, 2009 Exponált emlék, AICA, 2008 Jean Baudrillard: A művészet összeesküvése, Műcsarnok, 2009 Vizuális kommunikáció, Typotex, 2010 |
| Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | Tanszéki fotólabor |