Fotótechnikai gyakorlat II.
Kód:
IMFGYII
Oktató:
Eperjesi Ágnes DLA
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Intermédia Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
2GY | 2 | 2GY | 2 |
A tantárgy címe: | Mediális szerepjátékok fotóval (gyakorlati óra) |
A tantárgy rövidített címe: | Fototechnikai gyakorlat II |
Tantárgykódja: | IMFGY II |
Felelős tanszéke: | Intermédia |
Oktatója: | Eperjesi Ágnes |
Melyik tantárgycsoportba sorolt: | kötelezően választható |
Képzési idő szemeszterekben: | 2 |
Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): | 3-4 |
Képzési idő hetente: | 2 óra |
Tanulmányi szint: | alapképzési modul |
Tanórák száma összesen: | |
A tantárgy kredit értéke: | 2 |
Az oktatás nyelve: | magyar |
Tanulmányi előkövetelmények: | Alapfokú fotó és laborgyakorlat |
A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | Megajánlott jegy |
Tanulmányi követelmények: | Órai jelenlét, órai aktivitás, feladatok elkészítése |
Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Órai beszámoló, konzultáció, feladatok teljesítése |
Az osztályzat kialakításának módja: | Órai munka, konzultációk 40 % Otthoni feladatok 30 % Félévi zárófeladat 30 % |
Vizsgakövetelmények: | |
Oktatási módszerek: | |
Javasolt tanulási módszerek: | |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | 3-5 |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | Csoportos/közösségi témák és személyre szabottabb feladatok |
A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | A kortárs fotográfiai gyakorlat és gondolkodás megismerése, elsajátítása A kurzuson a digitális fotó mediális sajátosságaival és a fotó installálhatóságával kapcsolatos technikai ismeretekkel foglalkozunk. |
A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | A fotó minden szinten és minden feladattípushoz jól használható medium, mely vizualitással foglalkozó emberek számára különösen kiemelt jelentőséggel bír. Gyakorlati feladatok és konzultációk segítségével a hallgatók megismerik a fotó elméleti és gyakorlati lehetőségeit, készségszinten elsajátítják a fotó képi nyelvét, „olvassák“, „beszéljék“ és „írják“ is azt, az egyszerű „naplóbejegyzés“-től a tervezés stádiumain át a kivitelezésig. Különbséget teszünk a vizuális jegyzet, gyűjtés, vázlatolás, és az előre elképzelt terv kidolgozásának, megvalósításának fázisai között. Fontos szerepet játszik az elméleti problémákra való reflexió. A feladatok többségének elvégzéséhez egyszerű digitális kamera, vagy akár telefon is elegendő. |
Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | Fotóelméleti szöveggyűjtemény, Enciklopédia, 1997 Piotr Sztompka: Vizuális szociológia, Gondolat, 2009 Exponált emlék, AICA, 2008 Jean Baudrillard: A művészet összeesküvése, Műcsarnok, 2009 Vizuális kommunikáció, Typotex, 2010 |
Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | Tanszéki fotólabor |