Művészetpszichológia
KEMUVP
Magyar
Képzőművészet-elmélet Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
2K | 2 | 2K | 2 |
A tantárgy címe: | Művészetpszichológia | |
A tantárgy rövidített címe: | Művészetpszichológia | |
Tantárgykódja: | KEMUVP | |
Felelős tanszéke: | Képzőművészet-elmélet | |
Oktatója: | Ragó Anett | |
Melyik tantárgycsoportba sorolt: | a szakok mintatanterve szerint | |
Képzési idő szemeszterekben: | 2 | |
Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): |
a mintatanterv szerint | |
Képzési idő hetente: | 2 óra | |
Tanulmányi szint: | ||
Tanórák száma összesen: | 24 | |
A tantárgy kredit értéke: | 2 | |
Az oktatás nyelve: | magyar | |
Tanulmányi előkövetelmények: | a félévek egymásra épülnek | |
A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | kollokvium | |
Tanulmányi követelmények: |
Jelenlét az órák legalább 75%-án, megadott szakirodalom ismerete, aktív részvétel az órai munkában.
|
|
Az ismeretek ellenőrzésének módja: | szóbeli kollokvium | |
Az osztályzat kialakításának módja: | szóbeli kollokvium értékelése | |
Vizsgakövetelmények: |
Félév során megadott szakirodalom és az órai anyag ismerete
|
|
Oktatási módszerek: |
Előadás
|
|
Javasolt tanulási módszerek: | részvétel az előadásokon, egyéni felkészülés a megadott szemelvények, szakirodalom alapján | |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | félévente legalább 1 | |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | változó | |
A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: |
A hallgatók elméleti, művészetpszichológiai tájékozottságának fejlesztése..
|
|
A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): |
1. szemeszter:
A kurzus a Művészetpszichológia 1. c. kurzus témájához kacsolódó szeminárium („A látvány mentális konstrukciója”). A félév során a hallgatók gyakorlati feladatok feldolgozásával maguk modellezhetik a látvány kialakulásának konstruktív folyamatát. Az aktuális félév minden esetben a hallgatók érdeklődése szerint alakul: a választott kutatási témákban dolgozó csoportok saját ismereteiket, tapasztalataikat felhasználva dolgozzák fel a pszichológia által feltett kérdéseket.
|
|
Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány |
Changeux, J-P. (2000) Agyunk által világosan, 5. fejezet. Bp: Typotex. Gross, C. G. (2004) Agy, látás, emlékezet 2 és 5. fejezetek.. Bp.: Typotex. Kovács I. és Szamarasz V. (szerk.) (2006) Látás, nyelv, emlékezet, 9-12. fejezetek. Budapest: BME-GTK – Typotex Kiadó
Schacter, D.L. (1999). Emlékeink nyomában. Budapest: Háttér. Schank, R. (2004). Dinamikus emlékezet. Budapest: Vince.
|
|
Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: |