Tájépítészet
Kód:
SZMTÁJÉ
Oktató:
Török Péter
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Szobrász Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
| 1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
| 2K | 2 | 2K | 2 | ||||||||||||||||
| A tantárgy címe: | Tájépítészet |
| A tantárgy rövidített címe: | Tájépítészet |
| Tantárgykódja: | SZMTÁJÉ |
| Felelős tanszéke: | Szobrász tanszék |
| Oktatója: | Török Péter |
| Melyik tantárgycsoportba sorolt: | Kötelezően választható |
| Képzési idő szemeszterekben: | 2 szemeszter |
| Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat?: | 9., 10. szemeszter |
| Képzési idő hetente: | 2 óra |
| Tanulmányi szint: | Szakképzési modull |
| Tanórák száma összesen: | 54 óra |
| A tantárgy kredit értéke: | 2/félév |
| Az oktatás nyelve: | magyar |
| Tanulmányi előkövetelmények: | - |
| A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | Kollokvium (prezentáció) |
| Tanulmányi követelmények: | - |
| Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Kollokvium |
| Az osztályzat kialakításának módja: | - |
| Vizsgakövetelmények: | A félév kollokviummal zárul, amely a féléves feladat egyéni, szóbeli és vetítettképes prezentációját és közös megvitatását jelenti az utolsó két előadás keretén belül. |
| Oktatási módszerek: | Előadás, vetítettképes prezentáció. |
| Javasolt tanulási módszerek: | Az óelőadások látogatása. |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | 2 feladat |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | A hallgatók az első félév során koncepciókat dolgoznak ki arra, hogy egy tetszőleges objektum különböző táji kontextusba helyezve,vagy egy adott tájba illesztett különböző objektumok milyen jelentésváltozást eredményeznek. A második félév során egy-egy választott kortárs városi közpark elemzése. |
| A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | Szakmai tájékozottság és képességek fejlesztése. |
| A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | I. félév A táj az ember és a természet kapcsolatából létrejövő hibrid organizmus, mely folytonos átalakulásban van. Az ember jeleket hagy, és jeleket hagy a természet is. A táj ezeknek a jeleknek az összessége, egy olyan plasztikus rendszer, amely olvasható, írható és megformálható. A kurzus az alkotói viselkedés különböző formáival foglalkozik, a művészet etikai vonatkozásaival más és más táji kontextusban. A szemeszter során konkrét alkotásokon és projekteken keresztül foglalkozunk a táj jelentéseinek értelmezésével illetve alakításának lehetőségeivel, a táj mint művészi médium tulajdonságaival, valamint a századunk legnagyobb ökológiai kihívásaival. A kurzus során tárgyalt főbb témakörök 1. A táj mint médium 2. A táj építészete 3. Land art, Earth art, Environmental art, Eco art 4. Ökológiai kihívások II. félév Konkrét alkotásokon keresztül vizsgálja a táj-, park-, és köztérépítészet aktuális tendenciáit. A félév során kortárs nemzetközi példák elemzése mellett hazai tájépítész tervezők és tervező irodák mutatkoznak be egy-egy projektjükkel. A félév célja, hogy segítse a diszciplínák közötti párbeszéd kialakítását, illetve a jövőben lehetséges szakmai kapcsolatok megalapozását. |
| Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | - |
| Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | PC, projektor. |