Tájépítészet
Kód:
SZMTÁJÉ
Oktató:
Török Péter
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Szobrász Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
2K | 2 | 2K | 2 |
A tantárgy címe: | Tájépítészet |
A tantárgy rövidített címe: | Tájépítészet |
Tantárgykódja: | SZMTÁJÉ |
Felelős tanszéke: | Szobrász tanszék |
Oktatója: | Török Péter |
Melyik tantárgycsoportba sorolt: | Kötelezően választható |
Képzési idő szemeszterekben: | 2 szemeszter |
Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat?: | 9., 10. szemeszter |
Képzési idő hetente: | 2 óra |
Tanulmányi szint: | Szakképzési modull |
Tanórák száma összesen: | 54 óra |
A tantárgy kredit értéke: | 2/félév |
Az oktatás nyelve: | magyar |
Tanulmányi előkövetelmények: | - |
A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | Kollokvium (prezentáció) |
Tanulmányi követelmények: | - |
Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Kollokvium |
Az osztályzat kialakításának módja: | - |
Vizsgakövetelmények: | A félév kollokviummal zárul, amely a féléves feladat egyéni, szóbeli és vetítettképes prezentációját és közös megvitatását jelenti az utolsó két előadás keretén belül. |
Oktatási módszerek: | Előadás, vetítettképes prezentáció. |
Javasolt tanulási módszerek: | Az óelőadások látogatása. |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | 2 feladat |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | A hallgatók az első félév során koncepciókat dolgoznak ki arra, hogy egy tetszőleges objektum különböző táji kontextusba helyezve,vagy egy adott tájba illesztett különböző objektumok milyen jelentésváltozást eredményeznek. A második félév során egy-egy választott kortárs városi közpark elemzése. |
A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | Szakmai tájékozottság és képességek fejlesztése. |
A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | I. félév A táj az ember és a természet kapcsolatából létrejövő hibrid organizmus, mely folytonos átalakulásban van. Az ember jeleket hagy, és jeleket hagy a természet is. A táj ezeknek a jeleknek az összessége, egy olyan plasztikus rendszer, amely olvasható, írható és megformálható. A kurzus az alkotói viselkedés különböző formáival foglalkozik, a művészet etikai vonatkozásaival más és más táji kontextusban. A szemeszter során konkrét alkotásokon és projekteken keresztül foglalkozunk a táj jelentéseinek értelmezésével illetve alakításának lehetőségeivel, a táj mint művészi médium tulajdonságaival, valamint a századunk legnagyobb ökológiai kihívásaival. A kurzus során tárgyalt főbb témakörök 1. A táj mint médium 2. A táj építészete 3. Land art, Earth art, Environmental art, Eco art 4. Ökológiai kihívások II. félév Konkrét alkotásokon keresztül vizsgálja a táj-, park-, és köztérépítészet aktuális tendenciáit. A félév során kortárs nemzetközi példák elemzése mellett hazai tájépítész tervezők és tervező irodák mutatkoznak be egy-egy projektjükkel. A félév célja, hogy segítse a diszciplínák közötti párbeszéd kialakítását, illetve a jövőben lehetséges szakmai kapcsolatok megalapozását. |
Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | - |
Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | PC, projektor. |