Tipográfia és jelenetalkotás a virtuális térben
Kód:
GRVTIP
Oktató:
Szabó Andrea
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Tervezőgrafika Szakirány
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
2Gy | 4 | 2Gy | 4 |
A tantárgy címe: | Tipográfia és jelenetalkotás a virtuális térben |
A tantárgy rövidített címe: | Tipográfia és jelenetalkotás a virtuális térben |
A tantárgy kódja: | GRVTIP |
Felelős tanszéke: | Grafika Tanszék |
Oktatója: | Szabó Andrea |
Melyik tantárgycsoportba sorolt: | Kötelezően választható: tervezőgrafika szakirány |
Képzési idő szemeszterekben: | 2 szemeszter |
Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? | 7, 8. szemeszter |
Képzési idő hetente: | 2 óra |
Tanulmányi szint: | Szakképzési modul |
Tanórák összesen: | 56 óra |
A tantárgy kredit értéke: | 4/félév |
Az oktatás nyelve: | Magyar |
Tanulmányi előkövetelmények: | A félévek egymásra épülnek |
A félév végi számonkérése(ek) típusa(i): | Gyakorlati munka értékelése és vizsgamunka. I. félévben gyakorlati jegy II. félévben vizsgamunka, gyakorlati jegy |
Tanulmányi követelmények: | A kiadott feladatok határidőre való elkészítése, konzultációkon való részvétel. Az órákon való részvétel, a kiadott tervezőgrafikai feladatok megjelölt határidőre való megoldása és bemutatása. |
Az ismeretek ellenőrzésének módja: | A gyakorlati felkészültség ellenőrzésének módja a meghatározott mennyiségű feladatok elvégzésének határidőre való beadása. |
Az osztályzat kialakításának módja: | Az osztályzatokat az elért felkészültség színvonala, a feladatok mennyiségi és határidős megléte, de legfőképp az elkészített feladatok minősége határozza meg. |
Vizsgakövetelmények: | Az a hallgató tehet vizsgát, aki a kiadott feladatokat mennyiségileg teljesítette. |
Oktatási módszerek: | A gyakorlati oktatás egyedi korrektúra keretében történik, itt a feladathoz, illetve a hallgató egyéniségéhez igazított egyedi megoldásokat kínálunk fel, értékeljük az elkészült terveket, segítünk azok kiválasztásában, megoldástípusokat ismertetünk. |
Javasolt tanulási módszerek: | Tervezési feladatok esetén több elmélyült terv, ötlet felvázolása után az egyedileg kialakított korrektúra figyelembevételével, mérlegelésével a végleges tervváltozat kialakítása. |
A hallgató egyéni munkával megoldható feladatainak száma: | 6-12 feladat szemeszterenként. |
A hallgató egyéni munkával megoldható feladatainak típusa: | Rövid animációk megalkotása. |
A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | A tantárgy oktatásának célja, hogy a hallgató magabiztos gyakorlati képzettséggel rendelkezzen a feladatok megvalósításához. Az előképzése lehetővé teszi számára, hogy e terület irányába fejlessze tovább képességeit. Ismerje a legújabb technikai lehetőségeket. |
A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | I. szemeszter A program alapjainak magabiztos elsajátítása, tanfeladatok segítségével. Rajzolás és festés a Flash-ben, vektoros grafikák és bitképek betöltése. A könyvtár szimbólumainak használata. A színek szabályozása. Megjelenítési módszerek a gyakorlatban.. II. szemeszter Feladat típusok: Stopmotion, intro, animációk, interaktív grafikák, filmek. |
Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | Eadweard Muybrige: Horses and other animals in motion, 1985 Phillip Kerman: Tanuljuk meg az Adobe Flash CS3 Professional használatát 24 óra alatt, 2007 Richard Williams: The animator’s survival kit Chris Georgenes :How to cheat in Abobe Flash CS4 The art. |
Felhasználandó fontosabb technikai és segédeszközök: | Tantárgyi grafikai eszközök: Számítógéppark: lMac, projektor, Adobe Design Collection, digitális fényképezőgép. Személyes grafikai eszközök: 1 db cserélhető adathordozó. |