Digitális gyakorlatok szobrászoknak
Kód:
SZMDIGI
Oktató:
Erdődy József Attila DLA
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Szobrász Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
4Gy | 3 | 4Gy | 3 |
A tantárgy címe: | Digitális gyakorlatok szobrászoknak (alcím: Nemcsak csendes állóképben gondolkodunk I.) |
A tantárgy rövidített címe: | Digitális gyakorlatok szobrászoknak |
Tantárgykódja: | SZMDIGI |
Felelős tanszéke: | Szobrász tanszék |
Oktatója: | Erdődy József Attila művésztanár |
Melyik tantárgycsoportba sorolt: | Szabadon választható |
Képzési idő szemeszterekben: | 2 szemeszter |
Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): | 7., 8. szemeszter |
Képzési idő hetente: | 4 óra kurzus, 4 óra otthoni felkészülés |
Tanulmányi szint: | Szakképzési modul |
Tanórák száma összesen: | 108 óra |
A tantárgy kredit értéke: | 3/félév |
Az oktatás nyelve: | Magyar. Igénytől függően angol összefoglalás és konzultáció. |
Tanulmányi előkövetelmények: | - |
A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | Gyakorlati jegy, szóbeli és munkabemutatás |
Tanulmányi követelmények: | A technikai eszközök és megvalósítási módszerek, technikák elsajátítása, tudatos és kreatív alkalmazása a művészeti, kutatási programban. |
Az ismeretek ellenőrzésének módja: | A program és technikai eszközhasználat, a feladatmegoldások számonkérése, a készülő vagy elkészült munkák konzultatív vezetése, megvitatása és az eredmények, művek kiértékelése. |
Az osztályzat kialakításának módja: | 1. megfelelő gyakorlati érdeklődés és a tantárgy kínálta elméleti és gyakorlati lehetőségek kreatív alkalmazása 2. a feladatok elvégzése |
Vizsgakövetelmények: | A programok és technikai eszközök ismerete és alkalmazásszintű kezelése, a feladatmegoldások és elkészült munkák bemutatása. |
Oktatási módszerek: | Csoportos történeti, szakmai elméleti, és gyakorlati oktatás, szemléltetés, kísérletezés, egyéni gyakorlati tevékenységek konzultatív vezetése, az eredmények egyéni és kollektív kiértékelése |
Javasolt tanulási módszerek: | Részvétel az órákon, a tanultak feldolgozása és alkalmazása, egyéni kísérletezés, próbafeladatok végzése, kérdések felvetése és megvitatása |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | Témánként 1. de, a munkák jellegétől és technikájától függően, szemeszterenként legalább 4 feladat. |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | Elméleti: A megvalósításra szánt ötletek, kutatási témák megfogalmazása, és prezentálása.( pl. szinopszis és/vagy Storyboard, de legalább projekt-leírás formájában) Gyakorlati: A feldolgozásra szánt anyagok kezelése az elsajátított technikai ismeretek megfelelő és önálló alkalmazásával, illetve konzultatív vezetéssel |
A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | A technikai eszközök és megvalósítási módszerek, technikák tudatos és kreatív alkalmazása a művészeti, kutatási programban. A Festő Tanszék digitális stúdiója (Epreskert 2/6) interdiszciplináris jellegénél fogva nyitott nemcsak a festő, hanem a szobrász, grafikus, tanár szakos, de egyéb hallgatók számára is, így szemléleti kiegészítő lehetőséget nyújt az intermedia szakos hallgatók számára egyaránt. |
A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | 1. szemeszter Számítógép és szoftverkörnyezet. Szövegszerkesztés. Állókép feldolgozás. Kiadványszerkesztés. A valós képtől a hangos digitális mozgóképig. Digitalizáló, vágó és utó-effektáló program(ok) alkalmazása. Hangdigitalizáló és hangfeldolgozó program(ok) alkalmazása. Offline és online prezentációs lehetőségek. 2. szemeszter Hangszerkesztési gyakorlatok. Mozgóképes gyakorlatok. Szobrászat és mozgókép. Digitális utó-effektálási gyakorlatok. Animációs kísérletek. Audiovizuális összetett művek létrehozása a szobrászat jegyében. A digitális audiovizuális anyag prezentálása. |
Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | Szövegszerkesztő, képfeldolgozó videó szerkesztő - és prezentációs program ismertetők. Rudolf Arnheim: Vizuális élmény Rudolf Arnheim: A film, mint művészet Peternák Miklós: Új képfajták Walter Benjamin: Műalkotások a technikai sokszorosítás korában Virágvölgyi Péter: Kiadványszerkesztés Erdődy J.A.: Digitália - ICA Dunaújváros 2003/6 |
Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: |