Esztétika záróvizsga szakszeminárium
Kód:
ELEZVC
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Képzőművészet-elmélet Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
| 1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
| 2Gy | 3 | ||||||||||||||||||
| A tantárgy címe: | Esztétika záróvizsga szakszeminárium |
| A tantárgy rövidített címe: | Esztétika |
| Tantárgykódja: | ELEZVC |
| Felelős tanszéke: | Művészetelméleti |
| Oktatója: | Varga Tünde |
| Melyik tantárgycsoportba sorolt: | Kötelezően előírt: Festőművész, szobrászművész szak. Kötelezően választható: grafikusművész szak. |
| Képzési idő szemeszterekben: | 1 szemeszter |
| Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): | 10. szemeszter |
| Képzési idő hetente: | 2 óra |
| Tanulmányi szint: | diploma feltétel |
| Tanórák száma összesen: | 24óra |
| A tantárgy kredit értéke: | 3/félév |
| Az oktatás nyelve: | Magyar |
| Tanulmányi előkövetelmények: | Esztétika - Művészetelmlet 8. (ELEME08) teljesítése |
| A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | Gyakorlati jegy |
| Tanulmányi követelmények: | Szöveg összefoglalók, rendszeres órai munka. |
| Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Írásbeli feladatok. |
| Az osztályzat kialakításának módja: | Írásbeli feladatok és órai munka értékelése. |
| Vizsgakövetelmények: | - |
| Oktatási módszerek: | Csoportmunka, csoportos vita, vagy csoportmunkán alapuló írásgyakorlat, szövegelemzés. |
| Javasolt tanulási módszerek: | - |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | Minimum 1 dolgozat, valamint aktív órai munka. |
| A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | Elemző dolgozat. |
| A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | A kurzus célja, hogy átfogó ismereteket nyújtson tudományos és szakmai szövegek értelmezéséhez, elkészítéséhez, valamint hogy a hallgatók képesek legyenek saját álláspontjukat magas szintű tudományos nyelvezettel írásban kifejteni. |
| A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): |
A szeminárium során a hallgatók záróvizsga-, illetve diplomadolgozatainak téziseit, meglátásait strukturáljuk a tudományos dolgozat kritériumainak megfelelően. |
| Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | Art Monthly, Flash Art, Frieze, e-flux, stb illetve tudományos (October, Journal of Aesthetics) folyóiratok aktuális szövegei. Aczél, Richard: Hogyan írjunk esszét? Budapest, Osiris Kiadó 2004. Eco, Umberto: Hogyan írjunk szakdolgozatot? Kairosz Kiadó, 1996. Gyurgyák János: Szerzők és szerkesztők kézikönyve, Osiris, 2005. Szabó Katalin: Kommunikáció felsőfokon, Kossuth Kiadó, 2002. |
| Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | - |