Esztétika záróvizsga szakszeminárium
Kód:
ELEZVC
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Képzőművészet-elmélet Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
2Gy | 3 |
A tantárgy címe: | Esztétika záróvizsga szakszeminárium |
A tantárgy rövidített címe: | Esztétika |
Tantárgykódja: | ELEZVC |
Felelős tanszéke: | Művészetelméleti |
Oktatója: | Varga Tünde |
Melyik tantárgycsoportba sorolt: | Kötelezően előírt: Festőművész, szobrászművész szak. Kötelezően választható: grafikusművész szak. |
Képzési idő szemeszterekben: | 1 szemeszter |
Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): | 10. szemeszter |
Képzési idő hetente: | 2 óra |
Tanulmányi szint: | diploma feltétel |
Tanórák száma összesen: | 24óra |
A tantárgy kredit értéke: | 3/félév |
Az oktatás nyelve: | Magyar |
Tanulmányi előkövetelmények: | Esztétika - Művészetelmlet 8. (ELEME08) teljesítése |
A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | Gyakorlati jegy |
Tanulmányi követelmények: | Szöveg összefoglalók, rendszeres órai munka. |
Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Írásbeli feladatok. |
Az osztályzat kialakításának módja: | Írásbeli feladatok és órai munka értékelése. |
Vizsgakövetelmények: | - |
Oktatási módszerek: | Csoportmunka, csoportos vita, vagy csoportmunkán alapuló írásgyakorlat, szövegelemzés. |
Javasolt tanulási módszerek: | - |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | Minimum 1 dolgozat, valamint aktív órai munka. |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | Elemző dolgozat. |
A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | A kurzus célja, hogy átfogó ismereteket nyújtson tudományos és szakmai szövegek értelmezéséhez, elkészítéséhez, valamint hogy a hallgatók képesek legyenek saját álláspontjukat magas szintű tudományos nyelvezettel írásban kifejteni. |
A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): |
A szeminárium során a hallgatók záróvizsga-, illetve diplomadolgozatainak téziseit, meglátásait strukturáljuk a tudományos dolgozat kritériumainak megfelelően. |
Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | Art Monthly, Flash Art, Frieze, e-flux, stb illetve tudományos (October, Journal of Aesthetics) folyóiratok aktuális szövegei. Aczél, Richard: Hogyan írjunk esszét? Budapest, Osiris Kiadó 2004. Eco, Umberto: Hogyan írjunk szakdolgozatot? Kairosz Kiadó, 1996. Gyurgyák János: Szerzők és szerkesztők kézikönyve, Osiris, 2005. Szabó Katalin: Kommunikáció felsőfokon, Kossuth Kiadó, 2002. |
Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | - |