Kritikai gyakorlatok
Kód:
IMKGY
Oktató:
Bakos Gábor
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Intermédia Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
2K | 2 | 2K | 2 | 2K | 2 | 2K | 2 |
A tantárgy címe: | “A művészetnek mindig van következménye” – Kritikai gyakorlatok |
A tantárgy rövidített címe: | Kritikai gyakorlatok |
Tantárgykódja: | IMKGY |
Felelős tanszéke: | Intermédia |
Oktatója: | Bakos Gábor |
Tantárgyfelelős: | Peternák Miklós |
Melyik tantárgycsoportba sorolt: | szabadon választható (kurzuslimit 15 fő, többször felvehető) |
Képzési idő szemeszterekben: | 1 |
Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): | az első szemeszter után bármikor |
Képzési idő hetente: | hetente 2 óra |
Tanulmányi szint: | szakképzési modul, |
Tanórák száma összesen: | |
A tantárgy kredit értéke: | 2 |
Az oktatás nyelve: | magyar |
Tanulmányi előkövetelmények: | sikeres egyetemi felvételi vizsga |
A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | gyakorlati jegy |
Tanulmányi követelmények: | aktív részvétel az órákon, a kiadott szövegek értelmezése, kiadott feladatok prezentációja, kiállítás-látogatás, ezek kapcsán egyéni vélemény, álláspont bemutatása, megvitatása. |
Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Szemeszterenként több önálló feladat, illetve csoportos munka, írásbeli vagy szóbeli beszámoló. |
Az osztályzat kialakításának módja: | A vállalt feladatok végrehajtásának minősége, órai munka alapján. |
Vizsgakövetelmények: | - |
Oktatási módszerek: | Demonstráció, előadás, szemináriumi diskurzus, közös elemzés, spontán vita, kiállítás-látogatás, szövegolvasás-elemzés. |
Javasolt tanulási módszerek: | Egyéni felkészülés, kutatás a szemeszterenként változó témákból, az ajánlott irodalom áttekintése, folyamatos, aktív jelenlét az órákon, csoporton belüli együttműködés, egyéni és csoportos feladatok megoldása |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | 1-5 / szemeszter |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | egyszerű válasz e-mailben, gyűjtés, rövid dolgozat, esszé, írásos műelemzés, önálló felkészülésen alapuló előadás, beszámoló, projektterv (műhöz), önálló műalkotás (az adott szemeszter tematikájának függvényében), interjú |
A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | Az óra célja, hogy segítse a hallgatók tájékozódását a nemzetközi művészeti világban, valamint a művész-identitásuk kialakításában. |
A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | “A művészetnek mindig van következménye” - Kritikai gyakorlatok c. tárgy célja hogy segítse a hallgatók tájékozódását a hazai és nemzetközi művészeti világban. A művészeti rendszer melyben a képzőművész is működik, több, egymással szorosan összefüggő elemből áll. A művészek tevékenysége a művészet bemutatására szolgáló intézményrendszer, a közönség, a kiállításokat szervező és megfogalmazó kurátorok, a kritika fórumai és a kritikusok, valamint a művészeti piac szerkezetébe ágyazódik. A kurzus félevente változó formában, de hasonló módszerekkel, esettanulmányok, fontos szövegek, meghívott vendégek segítségével, valamint a hallgatók saját művészi tevékenységén keresztül segít a kritikai gondolkodás elsajátításához szükséges feladatok gyakorlásában |
Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | Birkás Ákos: Ki az áldozat? Ki a tettes? és Mi a teendő? http://www.artpool.hu/Al/al01/Birkas1.html Bishop, Claire: A szociális fordulat: a kollaboráció és elégedetlenei. (+Somogyi Hajnalka bevezetője) http://exindex.hu/index.php?l=hu&page=3&id=531 Bongard, Willi: Parafa és Mahagóni. http://artpool.hu/Al/al10/Bongard.html Danto, Arthur C.: A közhely színeváltozása. 2003. Danto, Arthur C., „A művészetvilág”, Enigma, 1994., 4. sz., 41-52. o. László Zsuzsa: A siker titka. Interjú Marek Claassennel, az artfacts igazgatójával. http://tranzit.blog.hu/2008/09/01/a_siker_titka_4#more643240 Kaszás Tamás, Marcos, Maria, et. al.: http://provincializmus.blogsome.com Radák Eszter: Cím nélkül. http://tranzit.blog.hu/2008/05/23/cim_nelkul_45 Somogyi Hajnalka: A művészet élet hierarchiája – vitafórum. http://tranzit.blog.hu/2008/05/19/a_muveszeti_elet_hierarchiaja_vitaforum Stilinovic, Mladen: The Praise of Laziness. http://www.guelman.ru/xz/english/XX22/X2207.HTM Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: Az Intermédia Tanszék eszközparkja, internet |