Startup kurzus
Kód:
IMSAS
Oktató:
Lendvai Ádám DLA
Oktatás nyelve:
Magyar
Felelős tanszék:
Intermédia Tanszék
Oktatási idő, vizsgák, kreditek
1. év | 2. év | 3. év | 4. év | 5. év | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. félév / kredit | 2. félév / kredit | 3. félév / kredit | 4. félév / kredit | 5. félév / kredit | 6. félév / kredit | 7. félév / kredit | 8. félév / kredit | 9. félév / kredit | 10. félév / kredit | ||||||||||
2Gy | 2 | 2Gy | 2 |
A tantárgy címe: | State of the Art Startup kurzus |
A tantárgy rövidített címe: | Startup kurzus |
Tantárgykódja: | IMSAS |
Felelős tanszéke: | Intermédia tanszék |
Oktatója: | Dr. Lendvai Ádám |
Melyik tantárgycsoportba sorolt: | kötelezően választható |
Képzési idő szemeszterekben: | 2 |
Hányadik szemeszter(ek)ben tanulják a tárgyat? (1-10): | nem releváns |
Képzési idő hetente: | 4 (2 óra előadás+2 óra gyakorlat) |
Tanulmányi szint: | szakképzési modul |
Tanórák száma összesen: | 104 |
A tantárgy kredit értéke: | 2 |
Az oktatás nyelve: | 80% magyar, 20% angol |
Tanulmányi előkövetelmények: | - |
A félév végi számonkérés(ek) típusa(i): | gyakorlati jegy |
Tanulmányi követelmények: | óralátogatás, feladatmegoldások, együttműködés a közös munkában, az ismeretek hasznosítása saját projektekben |
Az ismeretek ellenőrzésének módja: | Gyakorlati feladatmegoldások és saját projektek elkészítése |
Az osztályzat kialakításának módja: | Az osztályzat kialakítása a feladatok megoldása, az közös órai munkában való részvétel és a saját projektek megvalósítása alapján történik. |
Vizsgakövetelmények: | Követelmény a foglalkozásokon bemutatott projektek, megoldások és módszerek ismerete, illetve azok alkalmazása saját projektekben. |
Oktatási módszerek: | A kurzus keretén belül bemutatásra kerülnek különböző művészeti szempontból értelmezhető startup projektek, amelyket a diákokkal közösen elemzünk, különös tekintettel a megvalósítás lehetőségeire és módszereire. Ezek alapján a diákoknak saját ötleteiket kell tesztelniük, megtervezniük és felépíteniük. Az alkotó munka egyénileg és közösen folyik és a korábbi projektek elemzésétől kezdődően az ötletek tesztelésén, a technikai megvalósítás kérdésein, a modellezésen, a folyamat és a működés tervezésén keresztül vezet. Eközben a diákok elsajátítják a gyakorlatát a megvalósítási és kommunikációs terv készítésének, a különböző prezentációs technikáknak a projektmenedzsment folyamatának és a kísérletet tesznek forrásbevonásra is (pl.: pályázat, inkubátorház, befektetés, közösségi finanszírozás). |
Javasolt tanulási módszerek: | Folyamatos részvétel a foglalkozásokon, s a bevezető órákon tárgyaltak alapján saját projekt megtervezése és kivitelezése. |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak száma: | 4-5 kisebb részfeladat és legalább 1 nagyobb összetett projekt megvalósítása. |
A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatainak típusa: | A kisebb részfeladatok lehetnek tervezési feladatok, videó, 3D modell, grafika, prototípus, prezentáció, míg a nagyobb feladat egy ezekből alkotott egységes projekt megvalósítása |
A tantárgy feladata a szakképzés céljának megvalósításában: | A State of the Art Startup projectek között számos olyan található, amelynek van valamilyen tudományos, kutatás-fejlesztési aspektusa, új technikai médiumokat integrál és a megszokásoktól a művészi hozzáállás segítségével tér el. Ahogyan az Intermedia tanszék tevékenysége is a tudomány, a technológia és a művészet háromszögében értelmezhető, úgy ezek a projektek is interdiszciplináris hátterűek. A képzőművészet területén megtalálhatóak azok a nagyobb ívű projekt művek, amelyekben nem pusztán egy tárgy, hanem sokszor egy rendszer létrehozása a cél. Az ilyen rendszerek lehetnek alkalmiak, de lehetnek akár önfenntartóak és növekvőek is amennyiben képesek az emberek mindennapjaiba beépülni. A startup és képzőművészeti projektek ezen a ponton összeérnek. Korunk médiaművészének képesnek kell lennie önállóan egy ilyen folyamatot megvalósítania. |
A tantárgy leírása, oktatandó főbb tanulmányterületek (szemeszterenként): | Az első szemeszterben elsősorban a komplex projekt megvalósításához szükséges részismeretek megismerése, elemzése és részfeladatok gyakorlása a cél, a vizuális művészeti ágak valamennyi területén (grafika, videó, zene, stb.), továbbá a társadalmi hatású művészeti területeken (public art, street art, project art, stb.). A második szemeszterben a tanulmányterületek interdiszciplináris ötvözése történik. |
Tankönyvek (jegyzet, példatár, szakirodalom, esettanulmány stb.): | A hálózaton elérhető dokumentációk, oktatási anyagok. |
Felhasználható fontosabb technikai és egyéb segédeszközök: | A számítógépes terem infrastruktúrája, 12 munkaállomás, projektor, szoftverek, valamint a diákok saját eszközei. |